Var finns det kvar här på jorden för assasins Creed att utforska?

Medlem
Var finns det kvar här på jorden för assasins Creed att utforska?

Den här frågan har säkert varit uppe miljoner gånger men är för lat för att leta. Snart ska assasins Creed låta oss leka vikingar med dom miljöer det kan tänkas innehålla. Men sen då? Vart ska denna minst sagt lång gångna serien ta vägen härnäst? Finns det några historiska civilisationer ni skulle vilja se? Kanske någon av spinnoffspelens världar eller något helt nytt? Satt själv och funderade på Australien. Har ingen koll på dess historia men det har väl inte utforskats mycket i spelmediet? Kanske något om att man spelar en urinvånare som ska kämpa mot dom onda kolonisatörerna. Eller det blir kanske lite likt 3an🤔

Medlem

Asien blir nog nästa förmodligen.

Backloggens befriare

Sydamerika. Snacka om guldgruva.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Jag skulle vilja spela romarriket kring republikens död och kejsardömets födelse. Kanske med valet att avliva antingen Caesar eller Brutus? Eller vara den som fäller avgörandet om vem tar över därefter, Marcus Antonius eller Octavious. Känns hur som helst som en fantastisk tid för lönnmord!

Skulle gärna se att man begränsar spelvärlden till Rom. En enorm och välgjord avbildning av den gamla miljonstaden. Vattnas i munnen vid blotta tanken.

Annars kan jag tänka mig att ett Kina skulle vara intressant. Även där många lönnmord. Eller varför inte Ryssland kring kejsardömets fall?


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Moderator | Testpilot

Hur mycket som helst. Inte så givande svar, men det är allt jag har att bjuda på just nu.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag satt och diskuterade det tidigare idag med min partner. Jag tycker det vore häftigt att se Assassin's Creed göra precis som Total War och ta en paus från historiska tidsepoker och prova på lite fantasy.

Tänk att få springa runt i en Warhammer-värld, eller Tolkien-värld.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Nomman:

Jag skulle vilja spela romarriket kring republikens död och kejsardömets födelse. Kanske med valet att avliva antingen Caesar eller Brutus? Eller vara den som fäller avgörandet om vem tar över därefter, Marcus Antonius eller Octavious. Känns hur som helst som en fantastisk tid för lönnmord!

Skulle gärna se att man begränsar spelvärlden till Rom. En enorm och välgjord avbildning av den gamla miljonstaden. Vattnas i munnen vid blotta tanken.

Annars kan jag tänka mig att ett Kina skulle vara intressant. Även där många lönnmord. Eller varför inte Ryssland kring kejsardömets fall?

Detta. Låter lite som Conn Igguldens böcker vilket inte vore helt mjäkigt!


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem
Skrivet av majsalle:

Detta. Låter lite som Conn Igguldens böcker vilket inte vore helt mjäkigt!

Lite dem jag tänker på. HBO:s Rome.
(Hans böcker var underbara! Få författare är lika duktiga på att göra historiska händelser levande )


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Lite dem jag tänker på. HBO:s Rome.
(Hans böcker var underbara! Få författare är lika duktiga på att göra historiska händelser levande )

Verkligen! Och Rome var en riktigt bra serie när det begav sig (vad man vågar minnas i alla fall).


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Det populära önskemålet bland fans har vart Japan, men generellt sätt någonstans i Asien hade inte varit hel fel att se.

Medlem

ww2 hade vart ball. som tysk lönnmördare.

Skribent

Att lira som en ninja i feodala Japan känns ju ganska passande, även om jag själv inte riktigt gillar den miljön i spelsammanhang.

Medlem

Sedan någon nämnde GoT kan jag inte släppa tanken att vara någon ur The Faceless Men.
Det blev helt plötsligt min våta dröm att lönnmörda runt i westeros, byta ansikte. Kan vara tiden när drakar härjade och skit för mer fantasy element


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Vilka platser har redan inkluderats i Assassins Creed serien? Jag har inte spelat alla spelen men det kan väl inte vara jätte mycket som är utforskat redan.

Efter att jag själv rest runt mycket i Japan så hade jag mer än gärna spelat ett spel baserat på deras historia.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Vilka platser har redan inkluderats i Assassins Creed serien? Jag har inte spelat alla spelen men det kan väl inte vara jätte mycket som är utforskat redan.

Efter att jag själv rest runt mycket i Japan så hade jag mer än gärna spelat ett spel baserat på deras historia.

Kanske missar något men skriver ur minnet!

Mellanöstern (medeltiden)
Norra Italien + rom (renässansen)
Istanbul/Konstantinopel (renässansen typ)
USA (1700-talet)
Väst Indien (1700-talet)
Paris (Franska revolutionen)
London (Viktorianska-eran)
Egypten (40ish f.kr?)
Grekland (antiken)

Och sen mindre sidescroll-spel i Kina, Japan och Ryssland

Medlem

Finns ju hur mycket som helst.

Medlem

Gillade Ezio-perioden helt klart bäst (inte testat senaste dock) så vore kul att få något från lite modernare tider. Eftersom man kan kombinera årtal och platser på olika sätt Så finns det väl enorma mängder alternativ kvar.

De har ju hela Latinamerika och Afrika kvar. Finns ganska mycket spännande historia där. Spanjorernas utplåning av Aztekerna och Inka folken kanske skulle funka. Spanjorerna har kommit undan för lätt med tanke på vad de gjorde 😁

FM-guru
F.d. Sisyr

Finns hur mycket som helst. Går lika bra att besöka ställen man redan varit vid också. Vad man behöver göra är inte att byta setting varje gång utan att uppdatera och förändra gameplay kontinuerligt. Något man även till sist gjorde med Origins. Nu faller inte gameplayet i Origins/Odyssey just mig i smaken, men det gav onekligen serien en skjuts i popularitet och förnyat intresse.

Men okej, för att besvara ursprungsfrågan; jag ser gärna ett någonstans i västvärlden i modern tid. Inte nödvändigtvis nutid, kan lika gärna vara 30-talet eller 70-talet.

Medlem

Skulle kunna tänka mig några av följande:

- Latinamerika, där det är templars som är Conquistadorer under 1500-talet.

- Asien, närmare bestämt opiumkrigen mellan Kina och Storbritannien/Frankrike under 1800-talet.

- Det främsta jag skulle vilja se är en setting i något moderna tid, kanske första eller andra världskriget, där man får uppleva saker som skedde bakom kulisserna så att säga. Skulle även kunna tänka mig något under kalla kriget.

Det jag främst av allt vill se är att de antingen fimpar hela nutids-grejen och gör det till ett renodlat RPG som dyker ner i olika tidsepoker, alternativt att de faktiskt knyter in nutids-grejen än mer och gör det till något bra och rimligt, likt de första spelen där det faktiskt kändes relevant för handlingen, numera känns det mer som en bisak de har kvar för att "de måste".


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

1
Skriv svar