Tyck till! Vilket Assassin's Creed har bästa settingen?

Medlem

Jag gillar Paris, London, Egypten, och ö-världen i Odyssey. Älskar att man kan besöka platser, där man inte varit. Och inte kan åka till, utan tidsmaskin. Ska bli väldigt spännande med Vikingatiden. Ska sägas, att spelet i sig. Sällan är lika intressant, som miljöerna. I den vackra grafiken.


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem

Jerusalem och Rom/Toscana. De två första spelen var också överlägset bäst.

Så cynisk som serien blivit, särskilt med de senaste två plastiga light-RPG, så har jag svårt att bry mig om framtida settings men rent allmänt så ligger ju medeltida Europa i topp för mig.


signatur

Memento Mori

Medlem

Helt klart Unity! Underbar setting med vackra byggnader som var roliga att klättra upp för. Räcker så för mig;).

Medlem

Tyckte Black Flag var bäst, även om det var mer som ett pirat spel än ett lönnmördar spel. Odyssey var riktigt bra också, men inte lika bra som Black Flag.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Finns många bra, men Assassin's Creed Rogue's setting tilltalade mig enormt mycket. Ett tidigt New york samt nordatlanten/kanada under 7 års kriget var otroligt mysigt.

Bonusfrågan är lite svårare, men jag skulle nog säga Genghis Khan tiden som någon var inne på. Finns stor potential med många olika miljöer längs sidenvägen, och Ubisoft har ju redan mejslat ut lite Asscreed baserad historia som rör just Genghis Khan.

Medlem

Paris. Synd att spelet inte blev så bra som det hade potential att bli.

Medlem

Testade ettan när det släpptes och spelade cirka en timme , gillade konceptet men blev snabbt uttråkad.

Nästa gång var när min kusin lirade black flag. Såg kul ut men såfort han kom av båten såg det relativt tråkigt ut igen så vi spelade nåt annat. I guess in not that into asscreed.

Skribent
Skrivet av Stadigast:

Paris. Synd att spelet inte blev så bra som det hade potential att bli.

Som stad så måste jag också säga Paris i Unity, även om spelet i sig och huvudpersonen faller långt ned på listan.

Annars så har Odyssey så sjukt fina miljöer, som spel är det helt klart min favorit.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Bästa setting: Origins eftersom det blev lite "för mycket" i Oddessey. Paris var också riktigt nice! Black Flag....vafan...haha

Nästa setting: Japan som några andra har sagt. Ge mig Samurajer!!

12
Skriv svar