Game Pass har 10 miljoner prenumeranter på pc och Xbox

Robot
Game Pass har 10 miljoner prenumeranter på pc och Xbox

Spelens Netflix är populärt.

#game-pass, #xbox


Medlem

Tja, det är klart, det är över en miljard i månaden med ordinarie priser, det är inte fy skam och borde leda till viss vinst även när MS har betalat för spelen i fråga.

Medlem

Oj, 10 - 1 mot PS Now. Inte illa. Jag sparar enormt på att ha Game Pass då jag ändå köper MS spel, sen får jag testa ett hundratal andra där vissa är riktigt grymma.

Medlem

"The best deal in gaming". Tycker det är ett riktigt bra pris faktiskt, önskar bara att utbudet på PC var mer likt det för Xbox. I övrigt vill jag påstå att Playstation skulle kunna locka väldigt många om de bara valde att behålla sina titlar på PS Now istället för att vara tidsbegränsade, samt öka streamingen på PC till 1080p istället för att låta datorn skala upp det från 720p.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hulle:

Tja, det är klart, det är över en miljard i månaden med ordinarie priser, det är inte fy skam och borde leda till viss vinst även när MS har betalat för spelen i fråga.

Eller hur, i dagsläget lär de vara långt ifrån de summorna men i det långa loppet förstår man ju att det vora fina, regelbundna pengar.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ribcage:

Oj, 10 - 1 mot PS Now. Inte illa. Jag sparar enormt på att ha Game Pass då jag ändå köper MS spel, sen får jag testa ett hundratal andra där vissa är riktigt grymma.

Fast PS Now är ju en streamingtjänst, blir det inte lite som att jämföra äpplen och päron?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Fast PS Now är ju en streamingtjänst, blir det inte lite som att jämföra äpplen och päron?

Inte enbart streaming såvitt jag förstått det. Men PSnow är då som Netflix för Gaming mer? På tal om jämförelser.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ribcage:

Inte enbart streaming såvitt jag förstått det. Men PSnow är då som Netflix för Gaming mer? På tal om jämförelser.

Blev rättad i ett annat sammanhang, att man tydlige kan installera en stor del av spelen. I stand corrected.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Fast PS Now är ju en streamingtjänst, blir det inte lite som att jämföra äpplen och päron?

Skrivet av Ribcage:

Inte enbart streaming såvitt jag förstått det. Men PSnow är då som Netflix för Gaming mer? På tal om jämförelser.

PS Now erbjuder streaming till PC och Konsol. På Konsol kan man även ladda ner spelen och spela offline, så där finns det en likhet med Xbox Game Pass. En stor skillnad är även att PS Now har spel som Uncharted, Spider-Man under på förhand tidsbegränsade perioder, ca 90 dagar.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Fast PS Now är ju en streamingtjänst, blir det inte lite som att jämföra äpplen och päron?

Båda är prenumerationstjänster för spel. Och precis som att du kan ladda ner vissa spel på PSNow, så kommer du garanterat kunna streama dina Game Pass-spel när MS:s streamingtjänst lanseras officiellt.

Så det är definitivt äpplen med äpplen. Men i det här fallet är MS:s äpplen mycket godare...hahah

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Pungvred:

Båda är prenumerationstjänster för spel. Och precis som att du kan ladda ner vissa spel på PSNow, så kommer du garanterat kunna streama dina Game Pass-spel när MS:s streamingtjänst lanseras officiellt.

Så det är definitivt äpplen med äpplen. Men i det här fallet är MS:s äpplen mycket godare...hahah

Jag inser det nu. Mitt minne hade sorterat in PS Now i enbart streaming. Nu blev jag sugen på äppelpaj.


signatur
Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag inser det nu. Mitt minne hade sorterat in PS Now i enbart streaming. Nu blev jag sugen på äppelpaj.

Vill du slå ihop tjänsterna till en enda? ;P XStation Now Pass

Pansarknekt

Med tanke man inte får någonting "fysiskt" så tycker jag game pass funkar särskilt då jag inte spelar som en gång i tiden när man hade tid (och var arbetslös student )


signatur

Ooooh the drama!

Gen
Medlem

Ett riktigt bra sätt att testa spel på. Synd att utbudet inte är komplett men men.

It's not a lake, it's an ocean

Jag hoppade in i Game Pass bara någon månad efter att det lanserades. Då var det skralt med spel, minst sagt, men jag förstod att tjänsten skulle växa. Och det har den onekligen gjort. I dag är Game Pass helt fantastiskt, även om jag fortfarande köper alla spel jag vill ha fysiskt.

Bättre än Netflix, för övrigt. (Om man nu ska göra jämförelsen.)


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Game Pass kan mycket väl bli anledningen till att jag väljer series X framför ps5.

Medlem

En mycket bra tjänst, den har fått mig att prova på spel som jag antagligen aldrig skulle testa annars!

Medlem

Brukar köra origin access och gamepass en gång per år på pc för att köra igenom/testa några spel i en månad. Riktigt bra pris för det

jbx
Medlem

Spelar Game pass PC varje dag typ. En perfekt kombo att utnyttja hårdvaran i PCn och samtidigt som jag kan stilla mitt achievement-beronde från xbox tiden..


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Bra tjänst. Tyvärr finns det inga spel som lockar mig. Hoppas det kommer mer i framtiden.

Ambassadör
Xbox

Fantastiska siffror! Framförallt på så kort tid, ställer övriga liknande tjänster i skuggan.

Alla Xbox Game Studios-spel dag 1, bara det är värt pengarna. Särskilt med tanke på vad som komma skall från dem... Lägg därtill massor av grymma tredjepartsspel och väldigt många indie- och mindre spel som har release direkt på Xbox Game Pass. Streets of Rage 4 som släpps idag till exempel

Tjänsten utvecklas hela tiden också, nu finns det både XGP Quests där man får poäng för olika grejer man gör i spel och på tjänsten som kan bytas in mot MS-kredit och Perks med XGP Ultimate som ger bonusprylar i olika spel.

Bäst av allt är alla spel som man upptäcker som man kanske inte hade testat annars. Jag föll nu senast pladask för Nier: Automata, ett spel långt utanför min vanliga comfort zone, som jag nog inte hade spelat utan XGP.


signatur

Jump in.

Medlem

Tack för tipset, skitbra att det funkar till PC

C

Medlem

Kul för microsoft att deras tjänst går bra. Undrar hur många det är som jag som betalade 10kr för ultimate dealen? Den var riktigt prisvärd men när den går ut nästa sommar så får jag se om jag fortsätter, beror på om Microsoft kommer ut med några exklusiva bra titlar eller inte men då blir det bara för PC.

Men måste vara en kanon tjänst för en barnfamilj som får nya spel hela tiden och kan släcka de törstande små livens spel intresse.

It's not a lake, it's an ocean

Jag kollade bakåt på min blogg (http://www.frispel.net/2019/05/uppgift-game-pass-har-tio-milj...) och såg att det så sent som i oktober fanns uppgifter som cirkulerade att Game Pass då hade 9,5 miljoner prenumeranter. Det verkade alltså stämma rätt bra.

Och så denna lista från Resetera (som jag inte själv kan gå i god för, men det går säkert att kontrollera):

Netflix – 183 miljoner
Spotify – 124 miljoner
Apple Music – 68 miljoner
Amazon Music – 54 miljoner
Disney+ – 50 miljoner (17 länder)
Hulu – 30 miljoner (bara i USA)
Xbox Game Pass – 10 miljoner
EA Access & Origin – 5 miljoner
PS Now – 1 miljon
Google Stadia – 1 miljon (14 länder)


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

@Ruffles: Undrar hur många av Netflix:s abonnenter som bara har det igång av slentrian? Jag tycker personligen att efter en månad har man sett det som är sevärt i deras rätt fattiga utbud, sedan är man nöjd och kan återvända en månad nästa år.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Hulle:

@Ruffles: Undrar hur många av Netflix:s abonnenter som bara har det igång av slentrian? Jag tycker personligen att efter en månad har man sett det som är sevärt i deras rätt fattiga utbud, sedan är man nöjd och kan återvända en månad nästa år.

Oj, en majoritet skulle jag tro. Det är ju det som gör sådana här tjänster så attraktiva ur businessynpunkt. Har man väl håvat in någon är chansen stor att de blir kvar (finns säkert omfattande undersökningar som visar detta). Jag tittade väldigt lite i flera år men inte sade jag upp tjänsten för det.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

1
Skriv svar