Tyck till! Vilket Assassin's Creed har bästa settingen?

Robot
Tyck till! Vilket Assassin's Creed har bästa settingen?
Medlem

Att lira under inbördeskriget i USA med en tomahawk i näven var väldans trevligt.

Medlem

Från första bilderna av spelet jag såg till efter över 100 timmar spelande så är antika Grekland det som fångat mig mest. Inget har varit mer njutningsfullt att upptäcka. Odyssey blev snabbt en klar favorit för mig i serien.

Medlem

Tycker de bästa spelen i serien är de två senaste delarna, och även om Odyssey är det bättre spelet så föredrar jag Egypten som setting. Det är något speciellt med att rida genom en skållhet öken och komma fram till en lummigt grönområde vid en flod.

Medlem
Skrivet av Wilfer88:

Från första bilderna av spelet jag såg till efter över 100 timmar spelande så är antika Grekland det som fångat mig mest. Inget har varit mer njutningsfullt att upptäcka. Odyssey blev snabbt en klar favorit för mig i serien.

Håller helt med.

Som pirat historiskt intresserad så va Black Flag definitivt bäst. Sen får jag nog säga Unity, är svag för franska kungar och revolution, gillar de tre musketörerna. Tredjeplats får bli Florence och Venedig.

Medlem

Black flaggs setting var bäst

Medlem

Italien med Ezio var nog roligast men Grekland med Kassandra är inte långt bakom.

Medlem

Odyssey och Black Flag, Odyssey vinner dock på att endast havsmiljön var intressant i Black Flag.

Medlem

Jag som gillar antikens Grekland tycker så klart att Odyssey var det bästa i serien. Origins var också förjävla bra. Ser väldigt mycket fram emot Valhalla då vikingatiden, precis som antiken, är en stor favorit inom historia.

Redaktör

Bonusfråga tillagd: vilken miljö vill du se ett framtida Asscreed i?


signatur
jbx
Medlem

Jag gillade AC3, var trött på soliga italien och ett snöigt Amerika föll mig i smaken. Men favoriten i serien hittills är Origins, faktiskt.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Tyckte både Unity och Syndicate hade trevlig setting, hela grejen med öppna landskap är inte riktigt något jag uppskattar från en spelserie där jag ska vara en lönnmördare.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Bonusfråga tillagd: vilken miljö vill du se ett framtida Asscreed i?

Ooooooohh!!!
Cyberpunk, typ som Prey 2 skulle sett ut från början kanske.
Istället för en örn så har man en drönare. A boy can dream.

Medlem

Odyssey, Origins och Black Flag har var de som jag har verkligen gillat som miljö men att springa runt i Italien i Brotherhood war mycket trevligt.

Vikingar och nordisk mytologi ser jag framemot.

Medlem

Jag spelade inte de andra, förutom Black Flag som jag inte fastnade i, så kan väl bara svara Odyssey som var ett jättebra spel.

För framtida settings så skulle jag vilja se öst-Asien under Shogun-epoken eller Syd-/Mellan-Amerika under Inka-tiden (om ni det går att göra något vettigt av det rent story-mässigt). Kanske central-Asien under Djingis Khan eller liknande, eller mellan-östern. (Finns ju fler miljöer där än bara öken så man kan ju ta det istället, så att spelet inte bara blir... ja, öken.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Origins, egypten var verkligen magiskt.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Bonusfråga tillagd: vilken miljö vill du se ett framtida Asscreed i?

Jag hade väldigt gärna sett ett spel som är fokuserat kring Romarna, många historiska människor. Hade gärna velat se spelet ha en del av medelhavet men även fokus mot på konflikterna de hade med gallerna, de hade kunnat ge gallerna lite mystisk och läskig atmosfär (typ "vikingarna" i Hellblade spelet).

Sedan hade jag väldigt gärna sett ett AC som utspelar sig under 30-åriga kriget, hade varit otroligt kul om man fick spela som svensk eller så men det är ju så otroligt många nationaliteter som deltog i den konflikten att det skulle vara en väldigt intressant miljö att utforska.

Det jag allra minst vill se är asiatisk miljö (även om detta är väldigt sannolikt att ske), vet att många nog vill ha Japan men för mig tilltalar det inte alls. Samurajer är väl coola och så men ninjor känns ofta löjliga och jag känner ingen connection med japansk historia överlag. Om de skulle köra Asien så hoppas jag isf på fokus på Mongoliet/Kina. Hade nog faktiskt kunna tycka om en Mulan inspirerad story.

Medlem

120 fps
4k
HDR
PC förstås


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

_____ vilken historisk plats har du gillat mest att spela i?

*** Jag älskade att vandra omkring i det sandiga soliga Assassin's Creed Origins som var magiskt att utforska med mörka pyramider, stora o små detaljerade städer. stora öknar m.m.

_____ Bonusfråga – vilken miljö skulle du stoppa ett Assassin's Creed-spel i?

*** Jag har alltid drömt om ett modernt Assassin's Creed spel under 1900-talet. Kanske 1920-30-talet eller 60-70 talet. Skulle vara intressant att se ett sådant.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

För mig så var det helt klart Jersualem och Acre i första samt 1700-talets kolonial Amerika!

Drömsettingen får bli Japan, nu får vi det nästan i Ghost
Of Tushisma (?). Annars hade WW2 varit fräckt även om det blir svårt med automatvapen etc.

Medlem

Black flag, Origins, Syndicate


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Bästa setting och bästa spel är väldigt olika. Jag gillade Paris, men spelet var kasst och Origin med gamla Grekland var miljöerna rätt så där men spelet var riktigt roligt.

Backloggens befriare

Florence säger jag, enda staden jag varit i där det utspelar sig ett spel, men annars gillar jag de flesta. Variation är alltid trevligt!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

120 fps
4k
HDR
PC förstås

- "Mississippi is in which state?"
- "Liquid state."


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag gillade första och andra delen bäst eftersom jag verkligen gillade hela grejen med att man var i framtiden och såg tillbaka på det förflutna.

Så jag skulle säga Jerusalem

Medlem

Jag älskar Assassins Creed och liknande spel med stor spelvärld där man kan springa runt och bara leka med allt möjligt. Man föll ju pladask för ettan och tvåan med Altair och Ezio, men det var ett välkommet nytänkande och tillskott när Connor tog över huvudrollen och man fick komma till Amerika under revolutionen.
Black Flag tog det till en ny nivå och man älskade ju bara att åka runt och röva och sjunga sånger.

Tyckte det blev lite för modernt och för mycket stadskänsla över det hela med Unity och Syndicate, var inget större fan heller av att byta karaktärer. Tycker det fungerade riktigt bra i GTA men inte lika bra här.

Av någon märklig anledning blev det inte av att jag spelade Origins så mycket, blev endast ett par timmars speltid, måste varit något annat spel som kom i vägen.

Odyssey var riktigt grymt och tyckte verkligen om "rebuilden" av gameplayet, likheten med Witcher var mycket bra. Det är nog det spelet jag lagt ner mest speltimmar i av hela serien.

Hoppas Ubisoft fortsätter på den inslagna vägen och att Valhalla blir spektakulärt, var förövigt vikingatiden jag hoppades på mest.

FM-guru
F.d. Sisyr

Den italienska renässansen, helt klart.

Även Grekland i Odyssey, men det berodde väl också en hel del på grafiken. Å andra sidan var spelet rätt kasst, så att jag ändå minns miljön som positiv är väl ett extra plus i kanten.

Medlem

Revolutionens Paris. Staden levde upp på ett sätt jag inte upplevt tidigare vid den tidpunkten.

Medlem

Definitivt Paris, oförglömligt!

12
Skriv svar