Veckans snabba - Har du klarat ett Assassin's Creed-spel?

Robot
Veckans snabba - Har du klarat ett Assassin's Creed-spel?

Klarat, varvat eller spelat igenom - kärt begrepp har många namn.

#assassins-creed, #veckans-fråga


Medlem

Om man med det menar spelat igenom hela huvudstoryn. Det är en del side quests som man inte gjort.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Jag har spelat igenom nästan hela Origins men har av någon anledning tröttnat innan jag spelat klart storyn. Är i slutet (tror jag) men är en "Completionist" (heter det så?) så har gjort ALLT och tröttnade precis innan jag antagligen hade varit färdig ;D
Har funderat på att ta tag i det igen för jag gillar ändå spelet OCH för att det skaver i kroppen att jag inte spelat klart storyn när jag ändå är så nära.

Funderar sedan på att skippa Odyssey och gå rakt på det nya med vikingar istället sen. Fast blir lite orolig att det kommer vara gameplay där man måste styra båtar osv. Värsta som finns i AC. Enligt min åsikt. Hatar verkligen de momenten. Inte lillbåten utan de när man måste kriga med andra båtar.

Annars, tyckte väldigt mycket om Origins och rekommenderar det verkligen till den som inte testat.

Medlem

Faktiskt spela genom alla ac spelen. Blev klar med oddesey i början av året. Trevliga spel De flesta, men måste säga att det sista var lite väl långt för en som har en tendens att vilja samla lite för mycket för sitt eget bästa. Så hoppas på att valhalla inte blir riktigt lika långt. Men är taggade


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Testpilot

Spelet alla huvudspelen förutom Odyssey. Favoritspel svårt att svara på men något av Ezio spelen eller Black Flag. Origins var också ett kul spel men har lite svårt för den här RPGifieringen (hehe) som serien går mot allt mer.

Medlem

AC1, 2 och Brotherhood har man klarat av. Lyckades inte riktigt ta mig igenom Revelations helt och hållet. Black Flag spelade jag också mycket av men klarade aldrig det, blev distraherad av mycket annat. Kul att segla.

Medlem
Skrivet av anon_328396:

Funderar sedan på att skippa Odyssey och gå rakt på det nya med vikingar istället sen. Fast blir lite orolig att det kommer vara gameplay där man måste styra båtar osv. Värsta som finns i AC. Enligt min åsikt. Hatar verkligen de momenten. Inte lillbåten utan de när man måste kriga med andra båtar.

Jag håller verkligen med angående båtarna, det var Odysseys sämsta bit. (Båtarna var till och med så separerade från landstriderna så att man varken kunde simma ut till båtarna och borda dom eller vara på sin båt och skjuta in på land...) Värst var det när det kom ett uppdrag som var för svårt på grund av att man inte hade uppgraderat båten. Så då fick man grinda en massa bara för att uppgradera båten och sedan komma vidare. Som tur var det inte mycket sådant. Jag kan annars rekommendera Odyssey, riktigt bra spel, inklusive DLCs.

Angående AC: Vikings så är jag mest oroad över hur mycket båtar det kommer bli. Båtar var ju som sagt en del av vikingarnas primära färdsätt. Dock så stred dom ju inte till havs mig veterligen, utan det var mestadels transport och sedan strider på land.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av conthox:

Jag håller verkligen med angående båtarna, det var Odysseys sämsta bit. (Båtarna var till och med så separerade från landstriderna så att man varken kunde simma ut till båtarna och borda dom eller vara på sin båt och skjuta in på land...) Värst var det när det kom ett uppdrag som var för svårt på grund av att man inte hade uppgraderat båten. Så då fick man grinda en massa bara för att uppgradera båten och sedan komma vidare. Som tur var det inte mycket sådant. Jag kan annars rekommendera Odyssey, riktigt bra spel, inklusive DLCs.

Angående AC: Vikings så är jag mest oroad över hur mycket båtar det kommer bli. Båtar var ju som sagt en del av vikingarnas primära färdsätt. Dock så stred dom ju inte till havs mig veterligen, utan det var mestadels transport och sedan strider på land.

Oj, har man en egen båt i Odyssey som man måste uppgradera och hålla på med? Nej då vetefan om jag kommer att spela det.
Vad jag kommer ihåg (kanske har förträngt dessa trauman) så var det en strid i Origins där man var en lång stund och stred till havs. VÄRSTA delen i hela spelet. Fightas hellre mot alla elefanter samtidigt än dessa båtjävlar igen.

Vi får se hur Valhalla blir. Kommer inte hänga på låset när det släpps, blir lite till att skumma igenom gameplays på YT innan ^^

Medlem

Vart helt besatt av Odyssey. Main + båda DLC. Och jag ville ha mer...

Har spelat/prövat många av Ass spelen, men har aldrig orkat ta mig igenom ett enda av dom.

Medlem

Jo, med tiden har det blivit AC2, Brotherhood, Revelations, Black Flag och AC Origins som jag har klarat ut. Sen har jag spelat lika många fler av dem.

Medlem
Skrivet av anon_328396:

Oj, har man en egen båt i Odyssey som man måste uppgradera och hålla på med? Nej då vetefan om jag kommer att spela det.

Det var som sagt lyckligt vis bara en liten bit av huvudstoryn som man behöver den. Man kan ju välja att spela sidouppdrag med mer havsstrider och även t ex jaga andra bounty hunters om man tycker det är skoj, men inte nödvändigt. Att bara segla mellan öarna kan också vara nödvändigt då man inte kan simma över och man inte har swift travel än, men då kan man skippa själva stridandet och bara segla förbi allt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av conthox:

Det var som sagt lyckligt vis bara en liten bit av huvudstoryn som man behöver den. Man kan ju välja att spela sidouppdrag med mer havsstrider och även t ex jaga andra bounty hunters om man tycker det är skoj, men inte nödvändigt. Att bara segla mellan öarna kan också vara nödvändigt då man inte kan simma över och man inte har swift travel än, men då kan man skippa själva stridandet och bara segla förbi allt.

Aaah okej, skall fundera på det Tack för info!

Yes, har klarat de två senaste i serien. Var inget större fan innan, har testat ettan och trean men tröttna snabbt, synd för jag gillar de historiska omgivningarna man valt. Men som sagt, jag tycker man har hittat formen nu, skulle till och med kalla Odyssey generationens bästa spel.

Ska ge Black Flag en chans nån dag också.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Oddysey är det enda spelet som jag har gett en ärlig chans, men efter 40-50 timmars stretande gav jag till sist upp. Fick känslan av att spelet skulle ha kunnat bli bra, men att det skulle ha krävt ytterligare 1-2 års utvecklingstid. Även i befintligt skick fanns det gameplay-moment som var riktigt roliga, men tyvärr kändes storyn tafatt och röstskådespelarna trötta. Därtill kändes världen som Bilbo - som smör, bredd över för mycket bröd. Dvs. fin att titta på, men tämligen innehållslös (frånsett repetitiva encounters).

Vill minas att jag även köpte Black Flag en gång i tiden. Det verkade roligt, men flöt som ett bildspel på min dåvarande dator.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av conthox:

Om man med det menar spelat igenom hela huvudstoryn. Det är en del side quests som man inte gjort.

ja, precis, sett sluttexterna så att säga.


signatur
Medlem

Har spelat (och i princip 100%:at) första, och alla Ezio-spelen. Nån gång ska jag ta mig an 3:an. Vill spela dem i ordning helst.

Medlem

Spelade alla fram till black flags, sen började jag igen med Odessy och Origins


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Har inte 100% Liberation, Freedom cry, Unity och Syndicate. Resten av franchise ligger på 100%.

/Atic

Medlem

För mycket smyga runt som inte är min grej. Vet inte om det har ändrats med nyare. Provat några som man fått gratis här o var

Om någon kan säga att man inte behöver smyga i någon av de nya så vill jag testa igen

Medlem

Enda roliga Assassins Creed för mig var Black Flag. Har dock inte spelat nåt efter det. Klockade många timmar med att leka pirat, men avslutade det aldrig. Dom gamla blev tråkiga fort tycker jag.

Medlem

AC 1 på xbox 360 var helt fantastiskt när det kom, spela igenom det på några dagar tror jag. men ska erkänna att AC är dött och begravet för min del

Inaktiv

Dragit igenom alla, platium i dom flesta.
Skulle säga att ettan, black flag och origins är mina favoriter.

Medlem

Lånade tvåan av en vän men tappade intresset efter ett par timmar så jag slutade där. Köpte Odyssey men la ner efter kanske 8 timmar. Det är något med spelen som gör att jag inte har intresset uppe för att spela dem. Säger inte att det är dåliga spel eller så, men tydligen inte min kopp te. Har i alla fall givit serien ett ärligt försök.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Har spelat klart första spelet, Origins och Odyssey. Blev sugen på att spela igenom de jag inte spelat igenom för att få ut mer av själva storyn bakom dessa världar.

Medlem

Har spelat nästan alla AssCreed i relativt många timmar men tamigfan aldrig varvat en enda :/

En total idiotfråga, är storyn sammanhängande om man skulle spela igenom ALLA AssCreed från början till slut?

Finns det någon "big picture" eller är alla spel helt enkelt sin egna story?

Medlem

Börjat spela några stycken men alltid tröttnat.

Medlem

Samtliga, förutom Syndicate, Unity och Origins.
Jag gillade settingen i både Syndicate och Unity, men av någon anledning så fastnade jag aldrig för de på samma sätt som de andra. Origins gav jag ärlig talat aldrig en chans, det kom ut just när jag var som tröttast på hela serien.

Bästa spelet i serien var Black Flag, men egentligen mest på grund av hela konceptet med båten, uppdragen på land var inte särskilt underhållande.
Hedersomnämnande också till Rogue, tvisten i det spelet kom väldigt lämpligt då jag började tröttna på serien då, och det sköt in lite nytt liv i det hela för mig.

Medlem

Har klarat 1 och 2. Började på 3:an men orkade inte spela färdigt. Hade man spelat hela spelet som Haytham Kenway hade jag kanske haft mer motivation. Efter det dog serien för mig.

Plockade Syndicate gratis från Epic bara för att jag gillar miljön. Ska väl ta tag i det någon gång...

1
Skriv svar