Stadia växer – PUBG släppt, Star Wars Jedi, Fifa m.m. på gång

Robot
Stadia växer – PUBG släppt, Star Wars Jedi, Fifa m.m. på gång
Medlem

Funkar helt ok för mig så värt att testa. Dessvärre så kan man som ny inte "claima" tidigare månaders Stadia Prospel såsom Metro eller Tomb Raider, ungefär som Games With Gold på Xbox.

Medlem

Trevligt, kul att se att så många spel är på väg.

Inaktiv

Nuvarande spel som man kan få genom sin Pro-prenumeration:

- Destiny 2
- GRID
- Gylt
- Serious Sam Collection
- Spitlings
- Stacks On Stacks (On Stacks)
- SteamWorld Dig 2
- SteamWorld Quest: Hand of Gilgamesh
- Thumper

I Maj försvinner Thumper men ytterligare tre tillkommer:

- Steamworld Heist
- The Turing Test
- Zombie Army 4: Dead War

Medlem

Synd att man aldrig kommer att äga ett spel på stadia. Och när det stängs ner så får man inte ett skit tillbaka. Riktigt skräp som jag aldrig kommer att skaffa.

Medlem

@TheJudge: Gäller alla digitala spel du köper utom de som är DRM-fria. Så Steam och Origin m.fl. är väl skit de också. För försvinner de tjänsterna lär du inte heller kunna spel!

Medlem
Skrivet av Sveakungen:

@TheJudge: Gäller alla digitala spel du köper utom de som är DRM-fria. Så Steam och Origin m.fl. är väl skit de också. För försvinner de tjänsterna lär du inte heller kunna spel!

Jo för man kan ju jämföra Steam med Stadia.
Steam är rena rama guldgruvan för Valve, medans Stadia var halvt meningslöst redan när det lanserades.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

@Snabeltorsk: Sure, lite äpplen och päron är det. Men om Stadia blir en stor framgång vet vi absolut inte än, mycket som talar för tjänsten faktiskt. Steam var inte så uppskattat i början heller!

Medlem

gäsp.. vem bryr sig om stadia... snart kommer ändå nya konsoller..

Medlem

"I nuläget kan nya användare testa Stadia Pro kostnadsfritt två månader, då ingår ett antal spel utan kostnad (Destiny 2, Metro Exodus, Rise of the Tomb Raider med flera)."

Fixat testperioden nu på Stadia Pro och dem två sistnämnda spelen finns ju inte alls med? Vad är det jag missat?

Medlem
Skrivet av Woria:

"I nuläget kan nya användare testa Stadia Pro kostnadsfritt två månader, då ingår ett antal spel utan kostnad (Destiny 2, Metro Exodus, Rise of the Tomb Raider med flera)."

Fixat testperioden nu på Stadia Pro och dem två sistnämnda spelen finns ju inte alls med? Vad är det jag missat?

Uppdatering:

Har som skrivit redan aktiverat Stadia Pro, men Metro Exodus kostar ändå 199kr och ingår inte i Stadia Pro som artikeln säger?

Redaktör
Skrivet av Woria:

Uppdatering:

Har som skrivit redan aktiverat Stadia Pro, men Metro Exodus kostar ändå 199kr och ingår inte i Stadia Pro som artikeln säger?

My bad! De var med tidigare. Sorry. Fixar text.


signatur
Medlem
Skrivet av SWEBarb:

gäsp.. vem bryr sig om stadia... snart kommer ändå nya konsoller..

Ok I’ll bite. Jag bryr mig faktiskt, slipper ju lägga massa pengar på en ny PS5 eller Xbox.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

gäsp.. vem bryr sig om stadia... snart kommer ändå nya konsoller..

tänkte precis tvärt om, vem bryr sig om begränsade konsoller när man kan streama spelen, till alla skärmar.

btw, provade pubg lite och det är väldig mycket teamkills. kryper man mot en medspelare skjuter dem en istället för revivea. hände flera gånger. har raporterat dem, men vet inte om det gör någon nytta...

Medlem
Skrivet av MuminPappan:

tänkte precis tvärt om, vem bryr sig om begränsade konsoller när man kan streama spelen, till alla skärmar.

btw, provade pubg lite och det är väldig mycket teamkills. kryper man mot en medspelare skjuter dem en istället för revivea. hände flera gånger. har raporterat dem, men vet inte om det gör någon nytta...

Ja tycker du ska kolla videos om de stora input lagget stadia har.

Medlem

@chrille_1994: videos? Jag har Stadia och jag märker ingen skillnad mot min xbox. Alla negativa videos på Youtube är bara haters som vill att Stadia ska misslyckas, eller så har de dålig uppkoppling.

Inaktiv
Skrivet av chrille_1994:

Ja tycker du ska kolla videos om de stora input lagget stadia har.

Precis som @MuminPappan så spelar jag Stadia med och känner inte av någon skillnad i input-lag när jag spelar. Som sagt kommer mycket av de dåliga recensionerna från de som bara ville följa med trenden att hata på Stadia för klicks. Nu kan man faktiskt testa själv helt gratis och se hur det faktiskt är istället för att gissa eller anta och många har blivit positivt överaskade.

Medlem

Man kan ju tycka att folk som spelar borde gillar teknik och nya prylar, men när det gäller Stadia är sura bakåtsträvande och livrädda för förändringar.

1
Skriv svar