Assassin's Creed: Valhalla tillkännagivet!

Robot
Assassin's Creed: Valhalla tillkännagivet!

Det blev minsann vikingar i nästa lönnmördarspel.

#assassins-creed-valhalla


Medlem

Fan, jag hade hoppats på ngt annat eftersom vikingar ämnet betyder att jag är nyfiken och kanske vill ha spelet.... Som om man inte redan hade en för stor backlogg.....

Medlem

Färdiga produkten från streamen:


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Satan vilken mäktig bild. Konstnären har verkligen talang!
Fan vad härligt med Vikingar också, känns som om att det var på tiden. Ser verkligen fram emot spelet!

Medlem

Så det blir alltså en 4 minuter lång cinematic imorgon, ingen gameplay med andra ord.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

11 på hype metern.

Medlem

Sjukt peppad. Hade riktigt roligt i Odyssey, även om jag inte spelade klart det. Tror helt klart att den här settingen passar mig bättre. Som jag skrev i andra tråden. Sjukt bra avslöjande.

Medlem

Odyssey var riktigt trevligt. Det här kan bli mäktigt.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Satan vilken mäktig bild. Konstnären har verkligen talang!
Fan vad härligt med Vikingar också, känns som om att det var på tiden. Ser verkligen fram emot spelet!

Jag läser in en hel del ”avslöjanden” i bilden också:

Samma eller liknande upplägg/gameplay som Odyssey
Utforskande och strider via båt
Varierande miljöer
Fältslagen är kvar
Möjligheten att ”ta över” en fästning
Örnen i bilden ersätter Ikaros

Medlem
Skrivet av Vamp:

Jag läser in en hel del ”avslöjanden” i bilden också:

Samma eller liknande upplägg/gameplay som Odyssey
Utforskande och strider via båt
Varierande miljöer
Fältslagen är kvar
Möjligheten att ”ta över” en fästning
Örnen i bilden ersätter Ikaros

Ser mer ut som en Korp?

Men kul att se en del saker återvända, hypen är redo! Men hoppas att det är mer optimerat än Odyssey och mer i nivå med Origins!

Medlem

Jag hoppas verkligen på en mindre arkadisk combat med inga damage siffror och mindre swordsponging.

Kan väl inte säga combat varit bra i några utav spelen, men är inget fan utav att hack n slash på en fiende som råkar vara 4 levlar högre.

Så hoppas dem tar bort levels också om det inte går att lösa på annat sätt.


signatur

Ordo Ab Chao

Noooo :/

Ännu mer populärkultur som ska befästa myter och sprida felaktigheter. Med dålig skandinavisk brytning på allt och alla.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Avstängd
Skrivet av hannes.theorell:

Noooo :/

Ännu mer populärkultur som ska befästa myter och sprida felaktigheter. Med dålig skandinavisk brytning på allt och alla.

Haha

Medlem

Tittar man på artstylen så är det helt klart en nästan direkt ripoff från en viss TV-serie:

Medlem

Ni saknar några alternativ i omröstningen, såsom 0 och ett antal negativa nummer. Asscreed känns så förbannat uttjatat. Elfte? spelet i vad som från början skulle vara en trilogi.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Farornas Konung

1 på hypometern för min del. Kan säkert bli nice men har inte gillat serien överdrivet mycket..

Medlem

Svalt intresse, men får se vad dom visar.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag hoppas det blir bra. Helt klart spännande med vikingar. Senaste Asscrack jag spelade och verkligen gillade var Unity.
Testade lite Odyssey för några veckor sen och valde Kassandra tror jag hon hette men satan så tråkigt rörelsemönster, eller om det var kontrollen överlag, nåt kändes väldigt off iaf. Vet inte om det var där det sket sig för mig för början gillade jag starkt men så fort tyglarna släpptes tog det inte lång stund innan jag tröttnade.

Inaktiv

Bättre än Japanland iallafall....

Inaktiv

Gillar inte Vikings-estetiken där vikingar är kisande, frustande, djuriska och har superintensiva blickar och pratar med batmanröst och allt är grått och brunt. Tycker mer om Röde Orm-stil där de är helt vanliga glada människor som gillar att supa, äta, åka på färd och slåss.

Ambassadör
Xbox

Mycket hög hype här! Perfekt setting.

Undrar om det är Hugin och Munin's okända kusin man får som följeslagarkorp?

Nu ska jag bara komma ikapp med hela serien innan release också...bara tre spel kvar nu!


signatur

Jump in.

Medlem

https://i.imgur.com/YeQiOAL.jpg

FM-guru
F.d. Sisyr

Inget större fan av health bar-nötandet i de två senaste titlarna, men är ändå lite intresserad pga temat. Får hoppas det blir något bra!

Medlem

Efter Desmond's död dog även seriens själ för mig. Det var en väldigt intressant utveckling med en försvunnen mänsklig civilations uppgång och fall, en twist på den kristna historien.

Jag hade roligt med Black Flag även om det inte alls var samma längre, utan nu var det allra mest stand alone titel utan cliffhanger och med en generisk story utan någon som helst kärlek till framförallt de första tre spelen. Utomordentligt tråkigt.

Det är verkligen bara ett ihopslängt tidsfördriv utan mål numera.

Men jag hoppas de motbevisar mig denna gången, även om det inte är nåt jag räknar med.

3 på hypeskalan.

Medlem

Jag är inte speciellt insatt/intresserad, har dock spelat ett par av spelen. Men det är något som inte tilltalar mig helt. Om jag ska spela detta beror helt på gameplay. Är det som tidigare spel så låter jag det passera, även om de senare spelen låg mig bättre i smaken än de tidigare.

Tycker något borde hända med gameplay - det hände ju en del med origins och odyssé, men för min del krävs det mer; kanske tightare story tillsammans med passande gameplay.


signatur

Niet.

Inaktiv
Skrivet av Nyhet:

Hype-o-meter:
11

Why don't you just make ten louder bäst betyg and make ten be the top number.. and make that a little louder bättre betyg?

Kul med vikingar tycker jag! Hoppas det är lagom vikingavåldsamt. Är det i klass med Odyssey kan det bli riktigt najs!

Medlem
Skrivet av h0nden:

Det är verkligen bara ett ihopslängt tidsfördriv utan mål numera.

Som jag håller med.

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Jag hoppas verkligen på en mindre arkadisk combat med inga damage siffror och mindre swordsponging.

Det fanns väldigt mycket man kunde göra för att ta bort en del av irritationsmomenten i odyssey. Typ: Handhållande pilar exakt var du ska gå, vibration om man närmar sig målet, healthbars, dmg siffror osv.

Medlem

Jag ser verkligen fram emot detta. Tyckte riktigt mycket om Odyssey och hoppas dom tar det som var bra där och finslipar på det som var mindre bra. (Inga skeppsstrider alls dock, det var totalt värdelöst.)

Skrivet av anon_176162:

Bättre än Japanland iallafall....

Nja säg inte det. Inte för att jag har låga förväntningar på detta, utan för att jag skulle tycka om det också. Jag gillar både miljöerna och arkitekturen i öst-Asien skarpt. Jag är inte så jätteinsatt i historien, men det skulle säkert kunna gå att göra ett bra spel om det också.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Förstör inte vårat kulturarv nu bara.

12
Skriv svar