Ubisoft avtäcker nya Assassin's Creed!

Medlem

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Assassins Creed: Valhalla alltså, kan bli intressant. Men inget kommer någonsin komma nära AC 1 och 2.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Welo:

Assassins Creed: Valhalla alltså, kan bli intressant. Men inget kommer någonsin komma nära AC 1 och 2.

Ettan är ju dock sämst. Åldrats så förbannat dåligt. Jag har försökt spela igenom det typ 128947124 gånger och det går bara inte.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Popski:

Det är inte på något vis klarlagt att sköldmöer fanns i verkligheten. Att de fanns i mytologin är dock riktigt. Forskarna tvistar dock om vikingarna hade kvinnliga krigare.

Det finns en hel del kvinnogravar från yngre järnålder med vapen. Det betyder dock inte automatiskt att den begravde var en krigare. Vapen som svärd och spjut var symboler för makt och då även för kvinnor med makt.

Jag förstår dock inte hur man kan bli så upprörd som vissa män... eller snarare pojkar blir över möjligheten att spela som sköldmö. De kan ju faktiskt ha funnits. Tvivlar på att gnällmånsarna klagar på de saker som verkligen är anakronistiska (borgen t.ex.). De har förmodligen lika lite koll på militärhistoria som de har på socialt umgänge med kvinnor.

Ja, håller med om allt. Det var därför som jag skrev "speciellt i nordisk mytologi". Om det fanns kvinnliga vikingakrigare på riktigt är inte klarlagt. Men Assassin's Creed tar ju mycket från mytologin, kolla bara på Origins och Odyssey.

Medlem

Ahh...Kanske lite Vinland saga som lektyr mellan varven ?

Hoppas striderna blir hårda, mer tyngd i dom istället för Odysseys Witcher 2 rullla runt å hitta öppning skit;det gick ju men striderna är inte direkt varför åtm jag nästan alltid hittade tillbaka mig till det.

Får hoppas på Assasins Creed Empire efteråt då; Romare å proto facister ja visst!

Medlem

Ballt!
Ser fram emot trailern imorgon!

Skribent
Skrivet av Popski:

Det är inte på något vis klarlagt att sköldmöer fanns i verkligheten. Att de fanns i mytologin är dock riktigt. Forskarna tvistar dock om vikingarna hade kvinnliga krigare.

Det finns en hel del kvinnogravar från yngre järnålder med vapen. Det betyder dock inte automatiskt att den begravde var en krigare. Vapen som svärd och spjut var symboler för makt och då även för kvinnor med makt.

Jag förstår dock inte hur man kan bli så upprörd som vissa män... eller snarare pojkar blir över möjligheten att spela som sköldmö. De kan ju faktiskt ha funnits. Tvivlar på att gnällmånsarna klagar på de saker som verkligen är anakronistiska (borgen t.ex.). De har förmodligen lika lite koll på militärhistoria som de har på socialt umgänge med kvinnor.

Incel-mobben klagar ju av en anledning och en anledning bara... I grunden är det ju synd om dem och det får man väl ha i åtanke. Inte för att jag ställer mig bakom (oberättigat) dåligt beteende, men ändå. Skönt att ni medlemmar är hövliga damer och herrar


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Man märker ju att du inte spelat de senaste spelen iallafall.

Sista spelet jag spelade var Origin och jag stängde av efter 1 timme.
Tycker detsamma om watch dogs 2, 3 (vad det nu heter), Ghost recon breakpoint och R6 siege (släpper GOLD editions, Complete editions, Skins edition etc.. varje månad för att mjölka ur ett 4 år gammalt spel. Ett spel som inte är i närheten utav vad det var när det släpptes.) samt deras Farcry serie som OCKSÅ (hör och häpna) är en standard copy,paste.

Och Yves är chockad över dåliga försäljningssiffror....seriöst? lol.

Men... smaken är som baken, delad.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Incel-mobben klagar ju av en anledning och en anledning bara... I grunden är det ju synd om dem och det får man väl ha i åtanke. Inte för att jag ställer mig bakom (oberättigat) dåligt beteende, men ändå. Skönt att ni medlemmar är hövliga damer och herrar

De försöker dock förklä sitt klagande på kvinnor (eller folk med annan melatoninhalt) med något slags autencitetargument. Detta samtidgt som de sväljer anakronistiska (eller helt enkelt påhittade) vapen, fordon och kläder utan att ens reflektera över det.

Pansarknekt

Ska bli intressant hur dom bygger miljöerna med tanke på hur awesome origins och odysee vart i det departementet.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av bent toe:

Och Yves är chockad över dåliga försäljningssiffror....seriöst? lol.

Både Origin och Odyssey har sålt bra och över förväntningar, så jag tror inte Yves är chockad över några dåliga försäljningssiffror. Låter mer som din egen fördom mot AC twistar verkligheten för dig

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Både Origin och Odyssey har sålt bra och över förväntningar, så jag tror inte Yves är chockad över några dåliga försäljningssiffror. Låter mer som din egen fördom mot AC twistar verkligheten för dig

Ta det lugnt nu, menade inte att göra dig upprörd och prata ner om ditt favoritspel.
Jag refererade mest till Yves och försäljningen utav ghost recon breakpoint.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:

Ta det lugnt nu, menade inte att göra dig upprörd och prata ner om ditt favoritspel.
Jag refererade mest till Yves och försäljningen utav ghost recon breakpoint.

Verkligen? För när jag läser dina innlägg i den här tråden ser det ju must ut som du försöker få reaktioner ut av folk för att sen komma med det klassiska, "ta det lugnt nu", och jag var dum nog att falla för det. Jaja, that's on me. Nästa gång ska jag först läsa vem som skriver inlägget innan jag svarar

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Verkligen? För när jag läser dina innlägg i den här tråden ser det ju must ut som du försöker få reaktioner ut av folk för att sen komma med det klassiska, "ta det lugnt nu", och jag var dum nog att falla för det. Jaja, that's on me. Nästa gång ska jag först läsa vem som skriver inlägget innan jag svarar

Det tycker jag verkligen att du ska göra.


signatur

"High life on low budget"

Skriv svar