4 juni är dagen då Sony på allvar visar upp Playstation 5, enligt rykte

Robot
4 juni är dagen då Sony på allvar visar upp Playstation 5, enligt rykte

Spel kan komma att visas tidigare.

#playstation-5, #sony


It's not a lake, it's an ocean

En dryg månad kvar, då. Förmodligen. Ska bli spännande att se vad Sony har att visa upp. Ryktesspridningen har ju varit rätt envis kring att Sony kan ha vissa problem (eller utmaningar, som det heter numera) med PS5.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Medlem

Trevligt om det stämmer och förhoppningsvis får man se designen på konsolen då. Blir det en vit/svart konsol som kontrollen de visade? Hoppas på en väldigt "clean" design likt Xboxen, inga kruseduller eller spacade saker tack.

Medlem

Nästa Assassins creed visas upp just nu. Lär bli next gen och kanske ett release samtidigt som ps5?

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Ryktesspridningen har ju varit rätt envis kring att Sony kan ha vissa problem (eller utmaningar, som det heter numera) med PS5.

Vad skulle det vara för problem och utmaningar?

Medlem

Jag väntar på PC 2


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem
Skrivet av Margy:

Vad skulle det vara för problem och utmaningar?

ska tydligen vara problem med värmeutvecklingen enligt rykterna

Medlem
Skrivet av Ruffles:

En dryg månad kvar, då. Förmodligen. Ska bli spännande att se vad Sony har att visa upp. Ryktesspridningen har ju varit rätt envis kring att Sony kan ha vissa problem (eller utmaningar, som det heter numera) med PS5.

Skrivet av Margy:

Vad skulle det vara för problem och utmaningar?

Skrivet av Nimafor:

ska tydligen vara problem med värmeutvecklingen enligt rykterna

Jason Schreier på twitter angående rykten om värmeproblem och svårigheter att optimera spel till PS5 PGA detta:

"Yes let me be unequivocally clear: this is nonsense"

och

"I thought it was pretty obvious that comment was fanfiction-level nonsense"

Sen så nämnde Mark Cerny att dom var missnöjda med kylningen på PS4, så den borde ha blivit bättre.
Det är nog inget att oroa sig över.
Frågan är ju också hur bra lagringsenheten klarar av att belastas hårt under lång tid, kommer systemet ha en fläktkanal till den eller hur kommer det fungera, är värmeproblem som vissa lagringsenheter har lösta?

Jag bryr mig väldigt lite om utseendet, hoppas att dom nämner VR och hur bakåtkompatibiliteten kommer se ut.
Priset bör fastställas rätt snart, så att folk kan börja förboka.
Sen så är jag lite nyfiken om det man köpt på PS4s online butik är kompatibelt och förs över till PS5, om man har PS Plus kommer det flyta på och vara samma tjänst till PS5?
Blir PS4 tillbehören kompatibla med PS5?

Medlem
Skrivet av Nimafor:

ska tydligen vara problem med värmeutvecklingen enligt rykterna

Detta är väl mest något som hittats på av Xbox-fanboys.

Mark Cerny verkade ganska lugn när han pratade med Digital Foundry och sade att de nog skulle bli rätt nöjda med deras kylning.

Förra veckan blev ett av SIE:s patent gällande kylning (som troligen rör PS5) offentligt i en engelsk version. Det verkar som att de sätter kylare på både över- och undersidan av sin APU.

http://appft.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?Sect1=PTO2&Sect2=HI...

Medlem

https://youtu.be/4R3HAY2oeuI

Överhettning kan stämma. Ett rykte = nej. Flera rykten = nja. November = ja.

Men det verkar som att Sony testar en ny design.

Medlem
Skrivet av Margy:

Detta är väl mest något som hittats på av Xbox-fanboys.

Mark Cerny verkade ganska lugn när han pratade med Digital Foundry och sade att de nog skulle bli rätt nöjda med deras kylning.

Förra veckan blev ett av SIE:s patent gällande kylning (som troligen rör PS5) offentligt i en engelsk version. Det verkar som att de sätter kylare på både över- och undersidan av sin APU.

http://appft.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?Sect1=PTO2&Sect2=HI...

Säger inte att jag själv tror dom har problem (och även om dom skulle ha det tror jag aldrig sony skulle erkänna det offentligt), Förklarade bara att det är det rykterna som cirkulerar säger Därför jag påpekade att det var just rykten.

Medlem

Då blir det en semesterdag då haha.

1
Skriv svar