Ubisoft avtäcker nya Assassin's Creed!

Medlem

@Dizzz: vet! var bara en spontan gissning, strax innan Borgen kom upp som bild

Medlem

medeltiden typ då?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av anarfox:

Var ingen borg där när jag skrev.

Insåg det efter att jag hade skrivit det.

Skrivet av WarpGuN:

medeltiden typ då?

Högmedeltid med största sannolikhet. Vilket känns si så där med tanke på att epoken redan behandlats i ettan.

Testpilot

Hmm den där borgen känns inte så mycket vikinga-tiden snarare medeltid.

Skägg.
10 Chambers

Om borgarna och vikingar inte matchar varandra tidsmässigt - någon form av tidshopp, få följa flera generationer? Istället för som tidigare då- och nutid.


signatur
Medlem
Skrivet av Mutumba:

Hmm den där borgen känns inte så mycket vikinga-tiden snarare medeltid.

Vilket är korrekt. Under vikingatiden så befästes oftast kullar med träborgar.. inte huggen sten vilket snarare tillhörde högmedeltiden och nästan uteslutande i Frankrike och England samt delar av Tyskland. Känns som det handlar om medeltidens England med tanke på landskapet.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Om borgarna och vikingar inte matchar varandra tidsmässigt - någon form av tidshopp, få följa flera generationer? Istället för som tidigare då- och nutid.

Eller ett geografiskt hopp mellan Skandinavien och typ England.

Medlem

kanske nåt helt nytt i ett annat tema än vad man har tänkt sig...?
spännande värre.

Medlem

England/Skottland under vikingaräderna (hoppas jag)!

Medlem
Skrivet av KarliN:

Måste ju helt klart vara två personer, vänsterarmen är bra mycket längre än den högra.

Eller så är armarna lika långa. Vi ser ju bara silhuetten, och det finns ju ett fenomen som heter förkortning. Böjer du ena armen lite ser det ju ut som den är kortare. Sen har ju alltid asymmetriska rustningar och kläder varit ett tema i Assassin's Creed, så det är ju helt normalt att de olika halvorna ser olika ut

Medlem
Skrivet av Rafner:

England/Skottland under vikingaräderna (hoppas jag)!

Som sagt. Denna typ av borgar existerande inte vid denna tidpunkt. Vi snackar 1100-talet och framåt medan vikingarna härjade på 800-talet och 900-talet. Så förhoppningarna du har kommer nog tyvärr inte att infrias.

Medlem

Av bilderna att döma är det uppenbart att det utspelar sig i både Skandinavien och England/Skottland. Kopplingen mellan dessa regioner var som starkast under vikingatiden. Det är alltså ett vikingaspel vi talar om. Man behöver inte analysera borgen FÖR mycket, den passar bra på bild för att representera Skottland.

Medlem

Det pirrar lite i mig när det börjar kännas lite som att det kanske inte är vikingatid ändå utan tidig medeltid... har velat ha mer medeltid i assassins creed sen första spelet, så något i en riktigt lortig och blåsig medeltid i europa hade varit en jävla dröm. Var Robin Hood en assassin? haha.

Bilden säger ju dock snarare vikingatid men med en (kanske? har faktiskt inte full koll själv) lite otidstypisk borg. Tidshopp hade varit gött dock.

Jag tänker nog: "Assassin's Creed: Crusades".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Just ja glöm sagan och Ringen och Games of Thrones! eftersom Assassin är väldigt en tidsenlig av historia i spel.

Medlem

Känns inte som om det borde vara vikingar såvida vi inte hoppar mellan två generationer av assasins. Kanske spelar början av spelet som viking vars barnbarn sedan fortsätter som "Robin Hood" eller nåt.
De brukar vara rätt så korrekta tidsenligt i Assasin's Creed-spelen. Så borgen talar för att vi inte är i vikinga-eran. Dock ger ju den vänstra halvan väldigt väldigt mycket viking-känsla.

Medlem

@Youjimbo: kanske hopp mellan tidshistorien i olika epoker..... som en tidsresenär...

Medlem

Kanske utspelar sig före, under och efter Battle of Hastings? Ett av de första borgarna i storbrittanien. Den byggdes väl i slutet av vikinga-eran?

Edit: Vilhelm-erövraren var ju av vikinga-ätt. Byggde borgen i Hastings? Kanske?

Medlem

Kanske börjar med vikingarnas erövring av Normandie och sedan Normandies erövring av England. Känns dock långsökt.

Medlem

https://en.wikipedia.org/wiki/Invasions_of_the_British_Isles#...

Lite saxat:
To the north, the Norwegian king Harald Hardrada invaded England. In the late summer of 1066, the invaders sailed up the Ouse before advancing on York.
While Godwinson was busy up north, William the Bastard (later to be known as William the Conqueror), landed his army in Sussex, intent on seizing the throne of England.

Castle of Hastings byggdes av William the Conqueror strax efter slaget vid Hastings 1066. Så tidseran matchar. Vänster är invasionen från norr (kallt). Höger är invasionen från söder (varmt).

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag tänker nog: "Assassin's Creed: Crusades".

Det har vi ju redan fått i det allra första Assassin's Creed

Medlem

snark.... största mjölk kossan Ubisoft har.
Nu försöker dem bygga lite hype men vi vet allihop att det blir en copy, paste på valfritt tidigare ASSassIN craap


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:

snark.... största mjölk kossan Ubisoft har.
Nu försöker dem bygga lite hype men vi vet allihop att det blir en copy, paste på valfritt tidigare ASSassIN craap

Man märker ju att du inte spelat de senaste spelen iallafall.

Medlem
Skrivet av bent toe:

snark.... största mjölk kossan Ubisoft har.
Nu försöker dem bygga lite hype men vi vet allihop att det blir en copy, paste på valfritt tidigare ASSassIN craap

Man kan ju hoppas, både Origin och Odysee var riktigt bra Witcher 3 kopior!

Jag kan tänka mig att spela några timmar i alla fall men jag brukar tröttna på deras side quests ganska fort.

Medlem

de där två skalliga krigarna får mig att tänka på Hitman, en Cross-over ?

Medlem

Kul sätt att presentera det på. Hoppas också på karga vindpinande landskap som @Ftmch beskrev det.

Medlem

Måste säga, den bilden ser inte snygg ut för fem öre, slarvjobb, dåligt perspektiv och rörelserna i gubbarna är platta.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Skägg.
10 Chambers
Medlem

Intressant att se hur personen jobbar, man blir inspirerad. Ser ju mer och mer ut att bli något som utspelar sig i Skandinavien.

Medlem

Jävlar vad redo jag är att invadera de brittiska öarna som viking!


signatur

"Out of order? I show you out of order!" - Al Pacino, Scent of a woman.

Medlem

@Rasmous: Tyvärr gör utvecklare samma misstag VARJE gång ett spel utspelar sig i vikingatrakterna. De gör alla berg och klippor extremt spetsiga och det ser inte alls ut som det gör i verkligheten.

Skriv svar