Fallout 76-spelare köper kommunistrobot - blir upprörd över att den är kommunist

Robot
Fallout 76-spelare köper kommunistrobot - blir upprörd över att den är kommunist

Blir överösta med propaganda istället för vapen och material.

#fallout-76


Medlem

Den där roboten bör ju vid någon tidpunkt starta ett fackförbund och organisera sig i en politisk organisation för att slutligen göra uppror mot den parasiterande kapitalägaren (spelaren).

Medlem

Först skrattade jag åt nyheten, men i eftetanke så kan jag hålla med spelaren som klagat. 50kr för en robot som hämtar propaganda?

Medlem
Skrivet av B-itta:

Först skrattade jag åt nyheten, men i eftetanke så kan jag hålla med spelaren som klagat. 50kr för en robot som hämtar propaganda?

Det är ju inte meningen att dessa saker ska ge ingame-fördelar. So.. what do you expect? typ.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Först skrattade jag åt nyheten, men i eftetanke så kan jag hålla med spelaren som klagat. 50kr för en robot som hämtar propaganda?

50kr är ändå överkomligt pris.

Spel som Cryptic's Star Trek Online tar 300 SPÄNN för ett skepp, och vill man ha flera skepp i ett paket så kan det gå uppemot 1000kr. 50kr tycker iallafall jag räknas till "mikro" transaktion.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Meurik:

50kr är ändå överkomligt pris.

Spel som Cryptic's Star Trek Online tar 300 SPÄNN för ett skepp, och vill man ha flera skepp i ett paket så kan det gå uppemot 1000kr. 50kr tycker iallafall jag räknas till "mikro" transaktion.

50kr för propaganda? Ännu en Rip off från Fallout 76 teamet, vare sig det är ironiskt/kul

Medlem

Gosse, vad det sket sig totalt för dem med Fallout 76. Det är ju nästan lite synd om folk som lagt ut pengar på skiten.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Man kan inte ha den tillsammans med scrap boten. 500 atoms är lätt att fixa utan att köpa, man får mellan 500-1000 atoms i veckan om man gör daily och weekly challenges.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Ironiskt med någon som köper en kommunistisk robot och förväntar sig att den ska vara en kapitalistrobot.


signatur
Medlem

Sjukt missvisande som vanligt när det gäller F76. Den kostar 50kr om du köper Atoms. Om man bara spelar spelet så får du tusentals atoms gratis genom achievements. Jag köpte den här roboten, tycker den är rätt rolig och har fortfarande en drös atoms kvar. Kostade mig 0 kr.

Testpilot

Haha klockrent

Medlem

Kommunist power armorn sprider också kommunistisk propaganda
Finns en kapitalist variant också, som sprider anti-kommunist propaganda.
Några exempel kan va:

"COMMUNIST DETECTED ON AMERICAN SOIL. LETHAL FORCE ENGAGED! AMERICA WILL NEVER FALL TO COMMUNIST INVASION! EMBRACE DEMOCRACY OR YOU WILL BE ERADICATED!"


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Alert! Communism detected! Activate Liberty Prime!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av essjaybee:

Sjukt missvisande som vanligt när det gäller F76. Den kostar 50kr om du köper Atoms. Om man bara spelar spelet så får du tusentals atoms gratis genom achievements. Jag köpte den här roboten, tycker den är rätt rolig och har fortfarande en drös atoms kvar. Kostade mig 0 kr.

Uppdaterade nyheten om att man kan tjäna Atoms utan att betala.


signatur
Medlem
Skrivet av Ghost Writer:

Gosse, vad det sket sig totalt för dem med Fallout 76. Det är ju nästan lite synd om folk som lagt ut pengar på skiten.

Ja, usch och fy för folk som kan ha roligt med spel man själv inte gillar.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

eld
Medlem
Skrivet av essjaybee:

Sjukt missvisande som vanligt när det gäller F76. Den kostar 50kr om du köper Atoms. Om man bara spelar spelet så får du tusentals atoms gratis genom achievements. Jag köpte den här roboten, tycker den är rätt rolig och har fortfarande en drös atoms kvar. Kostade mig 0 kr.

Fast det är tekniskt sett omöjligt att tjäna ihop atoms för att köpa allt, även om du gör allt du kan göra varje månad för att tjäna atoms så kan du bara köpa en bråkdel av vad som dyker upp i butiken.

alla atoms man får i början är "den första är gratis", sen saktar det ner.

Medlem

@eld: Om man vill köpa allt så får man punga ut pengar. Oftast är det cosmetics som är extra dyra, så om man vill ha många olika outfits så blir det rätt dyrt. Men dom flesta kör med en del dom gillar, sen när dom tröttnar på den skaffar dom en annan.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Det vore roligt med en nazistisk robot som bara intresserade sig för nazism.

Medlem

@Aloysius: Finns ju spel med Nazister redan, Fallout utspelar sig väl efter ett alternativt 50-tal med kärnvapenkrig om jag inte minns fel. Om du inte gått LHS så vet du nog att Nazism inte stod så högt på agendan på 50-talet medan Kommunism var på väg uppåt och hade ett årtionde kvar innan det skulle börja dala för ideologin.

Medlem
Skrivet av Bobbey:

@Aloysius: Finns ju spel med Nazister redan, Fallout utspelar sig väl efter ett alternativt 50-tal med kärnvapenkrig om jag inte minns fel. Om du inte gått LHS så vet du nog att Nazism inte stod så högt på agendan på 50-talet medan Kommunism var på väg uppåt och hade ett årtionde kvar innan det skulle börja dala för ideologin.

Nja inte riktigt, du har rätt att Fallout är baserad på alternativ historia (och brytpunkten är kort efter andra världskriget) men dom utspelar dig inte på 50-talet utan i sent 2000-talet (Fallout 76 är faktiskt den kronologisk tidigaste spelet i serien och utspelat sig 2077)

Medlem
Skrivet av eld:

Fast det är tekniskt sett omöjligt att tjäna ihop atoms för att köpa allt, även om du gör allt du kan göra varje månad för att tjäna atoms så kan du bara köpa en bråkdel av vad som dyker upp i butiken.

alla atoms man får i början är "den första är gratis", sen saktar det ner.

Självklart måste dom ju tjäna pengar på något sätt om Expansioner/DLC ska vara gratis, hur ska dom annars hålla både utveckling och servrar igång?
Ser hellre att dom säljer skins och sånt via microtransaktioner än att man ska betala för Expansionerna, på så sätt behöver du inte betala mer för spelet (annat än det första inköpet då) om du inte vill.
Och man MÅSTE inte ha ALLA skins och dekorationer till basen, det går utmärkt att bara köpa det som lockar mest med dom Atoms man tjänar via Dailys/Weeklys och Achievments.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Kommunist grejerna lockade inte alls, sparar mina atoms till Enclave sakerna som kommer senare. X-02 power armor skinen har dataminers hittat i spelet. Var även några på PTS:en som kunde lägga på skinen på sin power armor i början. Jag fick Captain Cosmos power armor skinen i PTS:en.

https://i.redd.it/g6srgggwemj41.jpg
https://imgur.com/a/zXPww3W

Kommunist power armorn.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Fick invite till PTS:en som börjar idag, får se vad det är för nytt dom ska lägga till.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

1
Skriv svar