Testa Generation Zero gratis

Robot
Testa Generation Zero gratis

Avalanche Studios kör gratisvecka i sin svenskflört.

#generation-zero


Medlem

Har haft det på min önskelista rätt länge men varit lite tveksam till köp då recensionerna har varit lite blandade samt att jag kommer troligtvis att spela mest singelplayer och spelet har känns mer som ett multiplayer spel.

Smidigt nu när det är gratis att prova, så har nyss laddat ner det och ska testa ikväll

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Aciero:

Har haft det på min önskelista rätt länge men varit lite tveksam till köp då recensionerna har varit lite blandade samt att jag kommer troligtvis att spela mest singelplayer och spelet har känns mer som ett multiplayer spel.

Smidigt nu när det är gratis att prova, så har nyss laddat ner det och ska testa ikväll

Återkom gärna med rapport!


signatur
Medlem
Skrivet av Aciero:

Har haft det på min önskelista rätt länge men varit lite tveksam till köp då recensionerna har varit lite blandade samt att jag kommer troligtvis att spela mest singelplayer och spelet har känns mer som ett multiplayer spel.

Smidigt nu när det är gratis att prova, så har nyss laddat ner det och ska testa ikväll

Stämningsfullt spel med vackra miljöer o häftigt med svenskt 70-tal. Coola strider med. 😊😊😊 Givetvis rekommenderas det att testa och att köpa.

Det går utmärkt att köra singelplayer.

Spelet blir ganska repetitivt efter ett tag och transport sträckorna är alldeles för långa.

KoP
Medlem

Har inte startat Generation Zero på ett par månader. Lirade det med en polare på PS4, men skulle nog påstå att hela upplevelsen förstörs utav alla buggar (och att spelet krashar ibland) som aldrig verkar åtgärdas eller så tillkommer nya buggar efter nya patcher. Ospelbart. :/

Hur är spelet för er som lirar på pc eller Xbox?

Medlem
Skrivet av KoP:

Har inte startat Generation Zero på ett par månader. Lirade det med en polare på PS4, men skulle nog påstå att hela upplevelsen förstörs utav alla buggar (och att spelet krashar ibland) som aldrig verkar åtgärdas eller så tillkommer nya buggar efter nya patcher. Ospelbart. :/

Hur är spelet för er som lirar på pc eller Xbox?

Jag har 100+ timmar på PC, enbart singleplayer. Kan inte minnas några krascher sedan i april/maj förra året.

Spelet har förbättrats en hel del sedan launch, både avseende buggar, balansering och viss spelmekanik. Jag är dock inte helt nöjd med det omgjorda inventory-systemet.

Naturligtvis hade jag inte lagt 100+ timmar om jag inte gillade spelet. Det har en otroligt fin atmosfär och som svensk känner man verkligen igen sig i den vackra naturen. Striderna är fortfarande roliga och ofta behöver man tänka till en del för att inte åka på rejält med stryk.

Rekommenderar att stänga av stealth-mätaren!

I DLC:t Alpine Unrest blev det bättre variation på uppdrag och lite mer scriptade grejer som jag tycker förbättrade inlevelsen. Uppdragen är annars lite tradiga även om grundberättelsen är helt okej.

Medlem

Första spelet jag ville ha pengarna tillbaka på steam. Var inget för mig, grafiken var snygg och lite coolt å se en riktig svensk miljö

Medlem

Är det bara gratis på steam, eller gäller det konsol också?

Gnällkuk

Testade det här förra gången det var gratishelg, var så fullt med buggar att vi spelade kanske 35min. Tröttnade på att att vi föll ur kartan titt som tätt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Spelet är ganska kul, jag körde det när svårighetsgrader inte fanns. Det var lite lätt.

Skribent
Skrivet av Glöttis:

Stämningsfullt spel med vackra miljöer o häftigt med svenskt 70-tal. Coola strider med. 😊😊😊 Givetvis rekommenderas det att testa och att köpa.

Det går utmärkt att köra singelplayer.

Spelet blir ganska repetitivt efter ett tag och transport sträckorna är alldeles för långa.

80-tal menar du antar jag?

Lite halvroligt men jag tröttnade snabbt. Spelade tillsammans med en kompis. Charmig miljö dock.

Medlem

Var fullt med buggar i början, kunde inte klara av spelet då ett uppdrag låste sig.
Men senaste uppdateringen fungerade allt.
Synd att det gick lite väl snabbt köra genom det hela, hoppas på fler DLC, finns ju fler öar kvar

Medlem
Skrivet av Lupson:

Jag har 100+ timmar på PC, enbart singleplayer. Kan inte minnas några krascher sedan i april/maj förra året.

Spelet har förbättrats en hel del sedan launch, både avseende buggar, balansering och viss spelmekanik. Jag är dock inte helt nöjd med det omgjorda inventory-systemet.

Naturligtvis hade jag inte lagt 100+ timmar om jag inte gillade spelet. Det har en otroligt fin atmosfär och som svensk känner man verkligen igen sig i den vackra naturen. Striderna är fortfarande roliga och ofta behöver man tänka till en del för att inte åka på rejält med stryk.

Rekommenderar att stänga av stealth-mätaren!

I DLC:t Alpine Unrest blev det bättre variation på uppdrag och lite mer scriptade grejer som jag tycker förbättrade inlevelsen. Uppdragen är annars lite tradiga även om grundberättelsen är helt okej.

Röstskådespelarna är däremot så fruktansvärt usla att jag blev tvungen att stänga av ljudet på dem :D. Alla låter trötta och uttråkade hela tiden, ingen inlevelse över huvudtaget.

Medlem

Kul och fint spel som utvecklarna fortsätter stödja. Nu i dagarna kom en uppdatering med bla förändringar i AI. Jag har bara stött på en bugg där jag fastnade i en flygplansvinge och fick spränga loss mig, inget allvarligt. Kan dock bli väldigt repetitivt och jag personligen hade gärna sett mer survivalelement.

Medlem

Lirat med brorsan sedan några veckor tillbaka. Vi kör enbart tillsammans, Co-Op, och då är det roligt att lära sig allting tillsammans.
Tycker det är kul att de fortfarande underhåller spelet och det verkar komma mer material framåt.
Flyter vettigt på min burk AMD 3600 med Vega56. 60fps 1440p på High.
Naturen är vacker. En nackdel är väl att många byggnader m.m. återanvänds för mkt.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Bethåven:

Är det bara gratis på steam, eller gäller det konsol också?

Bara Steam vad vi vet.


signatur
Medlem
Skrivet av Lupson:

Jag har 100+ timmar på PC, enbart singleplayer. Kan inte minnas några krascher sedan i april/maj förra året.

Spelet har förbättrats en hel del sedan launch, både avseende buggar, balansering och viss spelmekanik. Jag är dock inte helt nöjd med det omgjorda inventory-systemet.

Naturligtvis hade jag inte lagt 100+ timmar om jag inte gillade spelet. Det har en otroligt fin atmosfär och som svensk känner man verkligen igen sig i den vackra naturen. Striderna är fortfarande roliga och ofta behöver man tänka till en del för att inte åka på rejält med stryk.

Rekommenderar att stänga av stealth-mätaren!

I DLC:t Alpine Unrest blev det bättre variation på uppdrag och lite mer scriptade grejer som jag tycker förbättrade inlevelsen. Uppdragen är annars lite tradiga även om grundberättelsen är helt okej.

Själv är jag supernöjd med det nya inventory-systemet, kan plocka på mig enormt mycket mer nu än jag kunde tidigare, och slipper sitta och organisera Inventory för att få plats med saker och ha en vettig överblick på det.
Själv ligger jag på ca 117 timmar (fast trot Steam räknar även tid då spelet stått igång då jag inte suttit vid datorn för att låta en del Loot-containers fyllas på) och har inga planer på att sluta spela (och då har jag knappt lämnat start-området ens, och aldrig ens varit i närheten av Expansionens område).
Spenderade idag säkert 20-30 minuter på att bekämpa både en Tank och en Harvester som båda var max-level Rivals...och bredvid varandra...snacka om aggressiva dom blivit med senaste patchen!


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Har svårt för detta spel då de inte riktigt erkänner den totala inspirationen av Simon Stålenhags konst.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Återkom gärna med rapport!

Nu har jag hunnit spela det några timmar. Än så länge så tycker jag att det var roligt om än lite svårt då det finns några fiender som man inte kan döda så tidigt i spelet utan det är bara att springa åt andra hållet när man blir upptäckt. Då dessa fiender även ser en på rätt bra avstånd så måste man hela tiden ta rätt långa omvägar och gå runt för att undvika att bli dödad vilket gör att transportsträckorna kan bli lite sega. Detta vägs upp av just stilen på spelet med Sverige i slutet av 80-talet som känns mysigt.

Det mest negativa jag hittills upplevt är att sparfunktionen är automatisk och sker vid vissa punkter i storyn eller när man kommer till ett Safehouse. Men när du laddar ditt sparade spel så får du inte börja där den sparade utan man spawnar alltid vid ett Safehouse, dock så är föremålen man hittat fortfarande kvar i sin inventory. Detta gör att jag vid ett tillfälle fick springa om en rätt lång sträcka för att komma tillbaka dit jag var, och alla fiender hade respawnat.
Jag föredrar att kunna spara när jag vill för att slippa sitta fast i ett spel och behöva spela en oklart lång bit till för att komma till ett Safehouse.

Ska fortsätta spela. Är fortfarande optimistisk till spelet och ett köp är inte uteslutet än

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Aciero:

Nu har jag hunnit spela det några timmar. Än så länge så tycker jag att det var roligt om än lite svårt då det finns några fiender som man inte kan döda så tidigt i spelet utan det är bara att springa åt andra hållet när man blir upptäckt. Då dessa fiender även ser en på rätt bra avstånd så måste man hela tiden ta rätt långa omvägar och gå runt för att undvika att bli dödad vilket gör att transportsträckorna kan bli lite sega. Detta vägs upp av just stilen på spelet med Sverige i slutet av 80-talet som känns mysigt.

Det mest negativa jag hittills upplevt är att sparfunktionen är automatisk och sker vid vissa punkter i storyn eller när man kommer till ett Safehouse. Men när du laddar ditt sparade spel så får du inte börja där den sparade utan man spawnar alltid vid ett Safehouse, dock så är föremålen man hittat fortfarande kvar i sin inventory. Detta gör att jag vid ett tillfälle fick springa om en rätt lång sträcka för att komma tillbaka dit jag var, och alla fiender hade respawnat.
Jag föredrar att kunna spara när jag vill för att slippa sitta fast i ett spel och behöva spela en oklart lång bit till för att komma till ett Safehouse.

Ska fortsätta spela. Är fortfarande optimistisk till spelet och ett köp är inte uteslutet än

Cool! Jag gillar ju tanken/designen på spelet men har verkligen inte tiden.


signatur
Medlem

Rätt kul. Kör igenom det ensam och spelat i ca 6 timmar

Men prestandan är förjävlig för grafiken

Inaktiv

Haha, har ni provat cykeln än? Den flyger upp 5m i luften varje gång man sätter sig på den.

Är ett helt ok spel. Värt 60 spänn (100spänn var det visst) iaf.
Stör mig mest på att robotarna ser genom väggar och buskage.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Haha, har ni provat cykeln än? Den flyger upp 5m i luften varje gång man sätter sig på den.

Är ett helt ok spel. Värt 60 spänn iaf.
Stör mig mest på att robotarna ser genom väggar och buskage.

Fysiken för den lämnar en del att önska, dock har jag bara stött på sådan händelse på något enstaka ställe (och om du kör full fräs in i någon stock, ett staket eller liknande).


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Laddade hem det men det kraschar efter ett par minuters spelande :/

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Laddade hem det men det kraschar efter ett par minuters spelande :/

Otur, själv har jag stött på en krasch på över 12 timmars spelande dom senaste dagarna.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

1
Skriv svar