Har du satt något mål för 2020?

Medlem
Har du satt något mål för 2020?

Det är viktigt att ha mål i livet, dels för att få något större och meningsfullt gjort i livet, men även för att bygga upp ett starkare självförtroende samt växa som människa!

Vad vill du uppnå eller bibehålla år 2020?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

phi
Medlem
Medlem

1. Håll ihop och stötta familjen
- Kom med energi, va positiv och lekfull
- Ta initiativ. Dels för min egen del, och dels för att fria upp tid för min fru.
- Kommunicera och Lyssna efter behov
- Beröm, och va specifik om vad som är berömvärt

2. Bli bättre på mina hobbies
- Bli grymmare på att grilla och baka
- Nöta Anki varje dag, minst 30 repetitioner

3. Träna vidare
- Träna minst var tredje dag:
100 squats, 3m 25s plankan, 115 armhävningar och
öka lite för varje träningstillfälle.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Avstängd
Skrivet av Hanzo:

Det är viktigt att ha mål i livet, dels för att något större och meningsfullt gjort i livet, men även för att bygga upp ett starkare självförtroende samt växa som människa!

Vad vill du uppnå eller bibehålla år 2020?

Äta glass.

FMÖ20
Fram till 6 april var målet att genomföra Försvarsmaktsövning-20 på ett jäkligt bra sätt. Det senaste halvåret har jag studerat handböcker, reglementen och motståndarbeskrivningar för att vara så förberedd som möjligt. Det här skulle vara den episka slutövningen för vårt kompani efter 8 års tjänst. Men så blev det inte och istället stannar jag kvar i det civila mörkret under maj månad.

Hobby
Det här året är det tänkt att jag ska börja tävla i pistolskytte. Men pandemin har satt stopp för träningar och tävlingar, så det är alltmer osäkert.

Arbete
Bytte arbetsgivare i mitten av mars. Resten av året kommer gå till att lägga energi på att bli bättre på det jag gör och ska göra. Så mycket att lära sig, så lite tid att göra det på.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Dom har jag sänkt väldigt mycket, och tar varje dag som den kommer. Vi har fått vår första covid patient och eftersom denne hostar och harklar så pass mycket 24/7 så tog det ett tag innan larmet gick. Då hade vi alla varit hos den personen utan skydd, så just nu arbetar vi stenhårt med att fokusera på jobbet för att hålla alla säkra samtidigt som vi väntar på att någon utvecklar symptom.

Av den anledningen har jag mer tid för FZ idag då jag är tjock i halsen och lite andfådd, men utan feber, så jag har sjukskrivit mig. Jag undviker planer för 2020 för i mitt cyniska perspektiv så kommer allt som kan gå fel, också att göra det


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem
Skrivet av phi:

Överleva.

Lite samma här! Hade lite mål i början men fick sänka dem till lite mer grundläggande grejer efter att Covid kom och satte saker ur spel och jag blev av med jobbet etc.

Skrivet av iBurningMan:

Av den anledningen har jag mer tid för FZ idag då jag är tjock i halsen och lite andfådd, men utan feber, så jag har sjukskrivit mig. Jag undviker planer för 2020 för i mitt cyniska perspektiv så kommer allt som kan gå fel, också att göra det

Hoppas att du kommer lindrigt undan och att du kryar på dig utan en massa jäkla komplikationer.

Medlem
Skrivet av iBurningMan:

Dom har jag sänkt väldigt mycket, och tar varje dag som den kommer. Vi har fått vår första covid patient och eftersom denne hostar och harklar så pass mycket 24/7 så tog det ett tag innan larmet gick. Då hade vi alla varit hos den personen utan skydd, så just nu arbetar vi stenhårt med att fokusera på jobbet för att hålla alla säkra samtidigt som vi väntar på att någon utvecklar symptom.

Av den anledningen har jag mer tid för FZ idag då jag är tjock i halsen och lite andfådd, men utan feber, så jag har sjukskrivit mig. Jag undviker planer för 2020 för i mitt cyniska perspektiv så kommer allt som kan gå fel, också att göra det

Krya på dig! Hoppas att du orkar lira något roligt spel iaf.

Medlem

I spelsammanhang: beta av backloggen. I övrigt: inga direkta mål. Varit mitt problem hela livet, har för lite mål för mitt eget bästa 🙄

Medlem

1. Inte gå i konkurs.

2. Träna för må bra och vara hälsosam. Körde endast löpträning innan den här skiten började men har bytt ut mot tabata. Mår väldigt bra efter några månader. Kör varannan dag.

3. Spela igenom Sekiro, FF VII, FF VII Remake

Blandat

It's not a lake, it's an ocean

Inte för hela året, egentligen. Jag kör paleo-kost kombinerat med hemmaträning 6 morgnar i veckan nu med målet att tappa ca 10% kroppsvikt (fett, förhoppningsvis) och bygga muskler. Men det är fram till midsommar, sedan får vi se.

Jag kommer hålla i träningen och antagligen, om resultat har uppnåtts, inte helt återgå till gamla matvanor utan försöka hålla paleo någotsånär. Det jag saknar är bröd och att kunna äta lite snacks då och då, så det lär jag tillåta mig när detta är över.

I övrigt:
- Försöka beta av backloggen något. Det är målet varje år, men under årets första halvår är det rätt glest med nya releaser så nu finns åtminstone chansen rent teoretiskt.

- Måla om huset. Efter panelbytet i fjol behöver jag gör en andra strykning, så det blir semestersysslan i år. Borde även ta bort en innerdörr och bygga en vägg där, men vi får väl se om det mäktas med. Jag är verkligen ingen snickare.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Bli en bättre människa.

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Lite samma här! Hade lite mål i början men fick sänka dem till lite mer grundläggande grejer efter att Covid kom och satte saker ur spel och jag blev av med jobbet etc.

Hoppas att du kommer lindrigt undan och att du kryar på dig utan en massa jäkla komplikationer.

Skrivet av ChalleT:

Krya på dig! Hoppas att du orkar lira något roligt spel iaf.

Som tur är så verkar det bara vara pollenallergin som spökar, men det blev en extradag med CoD:Warzone så rätt nöjd


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

KoP
Medlem

Inga mål. Aldrig haft. Glida igenom livet fram till graven. ╮(′~‵〞)╭

Medlem

Så länge man är kvar här 2021 så är jag nöjd.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Sexpacket ska fram!

Avstängd

Göra klart ett album (musik).

Köpa ännu en katt så min nuvarande har någon annan förutom mig att klaga på när jag inte orkar eller har tid att leka

Uppgradera några av mina moddar (lite mer fokus på Skyrim).

Mängder av elektroniska prylar som jag behöver bli bättre på eller lära mig, bl.a en kamera och flertalet musikprylar.

1
Skriv svar