Recension – Gears Tactics

Inaktiv
Skrivet av Freeman79a:

Jag försökte spela imorse. Gick inte. Så den 28/4 är inte igentligen 28/4. Eller så är det en klassiskt Microsoft release.

Tidszoner. Steam är i Washington.
2h kvar.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Tidszoner. Steam är i Washington.
2h kvar.

Game Pass är framme redan.

Testpilot

Verkar superkul men på tok för dyrt såhär i början. Att skaffa en prenumeration för o spela nåt är inte lockande.

Så 100 spänn för XCOM chimera squad mot 500 spänn för detta gör att jag chillar ett tag o väntar på pris-sänkningar.

Medlem

En fråga:

Är det vettigt att lira detta som första "gears of war" titel, eller kommer man inte förstå story och handling?

Medlem
Skrivet av AHTF:

En fråga:

Är det vettigt att lira detta som första "gears of war" titel, eller kommer man inte förstå story och handling?

Det utspelas innan det första spelet så det kommer att gå bra.

Angående priset och jämföra med lågbudget-titlar. Lira det på Game Pass. Extremt prisvärt.

Inaktiv
Skrivet av Harakiri:

500 spänn för detta

750kr

fix'd it.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Det utspelas innan det första spelet så det kommer att gå bra.

Angående priset och jämföra med lågbudget-titlar. Lira det på Game Pass. Extremt prisvärt.

Jag vet det, men jag undrar om de utgår från att man lirat tidigare och kanske inte ger bra förklaringar etc

Testpilot
Skrivet av anon_79617:

750kr

fix'd it.

O jag som trodde jag tog i med 500 men det är sant!
800 spänn direkt på Steam.

Medlem

Precis den recension man väntade på! Verkar vara ett spel för mig, när väl priset sjunkit en aning.

Inaktiv

Kunde inte hålla emot tristessen och skaffade Gears Tactics (och ett season pass till Call to Arms, men det är en annan historia, rekommenderas starkt dock!).
Har precis kört igenom Xcom 2 med Expansionen och jääääklar vad mycket skönare Gears gameplay är.
Det flyter på så mycket bättre och går så mycket snabbare mellan rundorna i jämförelse med Xcom där man ofta får sitta och vänta i flera minuter medan fienden gör massa onödiga animations-sekvenser och skräp. Ibland är det också som att AIn måste tänka efter och bara står där i 5-6 sekunder.
Inget sånt i Gears.
Det man kan klaga på dock är väl att det inte finns lika mycket karaktärs-customization.
Är man som jag vill man ju göra alla sina soldater personliga och ge dom personligheter osv.

Skribent
Skrivet av anon_79617:

Kunde inte hålla emot tristessen och skaffade Gears Tactics (och ett season pass till Call to Arms, men det är en annan historia, rekommenderas starkt dock!).
Har precis kört igenom Xcom 2 med Expansionen och jääääklar vad mycket skönare Gears gameplay är.
Det flyter på så mycket bättre och går så mycket snabbare mellan rundorna i jämförelse med Xcom där man ofta får sitta och vänta i flera minuter medan fienden gör massa onödiga animations-sekvenser och skräp. Ibland är det också som att AIn måste tänka efter och bara står där i 5-6 sekunder.
Inget sånt i Gears.
Det man kan klaga på dock är väl att det inte finns lika mycket karaktärs-customization.
Är man som jag vill man ju göra alla sina soldater personliga och ge dom personligheter osv.

Huvudet på spiken. Det känns verkligen mer strömlinjeformat och smidigare att spela Gears än Xcom eller Phoenix Point, utan att man för den sakens skull känner att man har mindre taktiska möjligheter i Gears.

Det enda som saknas är som sagt bättre möjligheter att skräddarsy sina soldater och något att pilla med mellan uppdragen. Jag skulle inte tacka nej till en expansion där vi får dirigera runt bussen på en världskarta och utrusta den med diverse uppgraderingar. Om inte så kan man alltid hoppas att det inkluderas i en eventuell uppföljare.

Medlem

För 800 spänn kunde det vara 5/5 och jag skulle inte gå i närheten av skiten.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Okej. Vilket ska jag spela?
Det här, Pheonix Point, Xcom eller Xcom 2?
Jag köpte visst Xcom på rea för länge sedan, men inte kört det än...

Hm. Egentligen kanske jag borde köra klart Banner Saga spelen, men de känns lite väsenskillda.

Om jag får välja, i denna ordning:
XCOM + expansion (Enemy within)
XCOM 2 + expansion (War of the Chosen)
Gears Tactics.

Skippa Phoenix Point helt. Jag VILLE tycka om det, och gav det 10+ timmar, men spelet är kass. Tråkiga fiender, oinspirerad story. Mekanik som gör man gråter. Man bryr sig inte om sina soldater alls. Det var bara... dåligt.

Älskade XCOM spelen (både gamla och nyversionerna) och Gears Tactics var verkligen apbra, jag blev glatt förvånad!


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Prixm:

För 800 spänn kunde det vara 5/5 och jag skulle inte gå i närheten av skiten.

Köp en månad gamepass för 10kr för nya kunder annars 45kr.

Eller köp det på xbox appen för 59.99€

Medlem
Skrivet av Harakiri:

O jag som trodde jag tog i med 500 men det är sant!
800 spänn direkt på Steam.

Spelar genom det på en månad, kostar mig 10:- på gamepass.


signatur

I drank what?

Medlem

det här spelet slår x-com på fingrarna! riktigt bra och väldigt mer taktiskt än sistnämnda.

12
Skriv svar