PS5-spel kommer att visas i Official PlayStation Magazines juninummer

Robot
PS5-spel kommer att visas i Official PlayStation Magazines juninummer

Får vi se konsolen innan dess?

#playstation-5, #ps5


Medlem
Medlem
Skrivet av jehuty:

Spännande!

Verkligen!😃

Medlem

Skulle vara kul att se.
Ps5 känns betydligt mer intressant än Xbox series x.
Speciellt intresserad är jag om man kommer få reda nått om det beryktade PSVR2


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Skulle vara kul att se.
Ps5 känns betydligt mer intressant än Xbox series x.
Speciellt intresserad är jag om man kommer få reda nått om det beryktade PSVR2

Har själv inte införskaffat mig nå VR-glajjer ännu så hoppas på att PSVR2 blir nåt magnifikt. Sen om HL: Alyx skulle släppa på PS5 + PSVR2 skulle jag köpa det direkt. Det är mycket mer motiverande för mig än än nåt annat idag.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Skulle vara kul att se.
Ps5 känns betydligt mer intressant än Xbox series x.
Speciellt intresserad är jag om man kommer få reda nått om det beryktade PSVR2

Jag hoppas PSVR2 blir sladdlös. Hur, vet jag inte, men hoppas kan man.

Medlem
Skrivet av Andreas88:

Jag hoppas PSVR2 blir sladdlös. Hur, vet jag inte, men hoppas kan man.

Känns som det "måste" bli trådlöst.
Titta bara på Oculus Quest framgångar känns som Sony lär ju inte göra nått sämre.
Nu är ju Quest stand alone men har man någolunda modern router så kan man köra PCVR trådlöst med Quest också.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Framtiden är ljuv (inom spelvärlden that is)

Medlem
Skrivet av Molotov:

Skulle vara kul att se.
Ps5 känns betydligt mer intressant än Xbox series x.
Speciellt intresserad är jag om man kommer få reda nått om det beryktade PSVR2

Läste något om att vi inte ska räkna med en PSVR2 tidigt in på nästa generation.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Läste något om att vi inte ska räkna med en PSVR2 tidigt in på nästa generation.

Nej det tror inte jag heller.
Skulle dock vara roligt med lite information eller bekräftelse ist för det där ryktena och skisserna


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nej det tror inte jag heller.
Skulle dock vara roligt med lite information eller bekräftelse ist för det där ryktena och skisserna

Ska också bli intressant att se hur nuvarande PSVR titlar presterar på PS5, kommer headsetets upplösning och FPS maxas?
Sen så är det lite intressant att se om det blir trådlöst som sagt eller om konsolen får en VR-port(typ som Virtual-link på PC som aldrig kom igång).
Jag är lite sugen på PSVR redan nu, men jag håller mig tills jag vet mer om PS5.

När det kommer till när PSVR2 släpps så tror jag dom vill vänta lite så att spelarna inte känner att dom behöver lägga ut så mycket pengar direkt. En konsol för 6-7k och ett headset för 5k kanske upplevs som för mycket på en gång, men ifall dom väntar 1-2 år efter att konsolen släpps så kanske det upplevs lite mildare, för dom som vill ha VR direkt så finns ju fortfarande gamla PSVR.

Medlem

Vill gärna veta mer om konsolen i övrigt också. PS4:a tog många poäng på sina sociala tjänster. Hoppas verkligen kunna ta med mig många både PS3 & PS4-titlar över, liksom PSVR.

Även om jag föredrar Index högre upplösning så är ju PSVR-hjälmen oöverträffad i bekvämlighet och den mest praktiska lösningen, och PSVR är mer "socialt" på flera sätt. Själv gillade jag inte den billiga lösningen med PSEye och Move-kontrollerna och mjukvaran som inte upptäcker att man "glidit iväg" så man måste vända sig 180+ grader för att se framåt eller starta om spelet (eller i bästa fall resynka). Ofattbart att de inte lyckats mjukvarufixa det än. Men priset är säkert superviktigt. Hoppas de också vägar hålla sig till "sitta ner" och "Stå stilla på stället" och inte känner sig tvungna att satsa på room scale vr.

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Vill gärna veta mer om konsolen i övrigt också. PS4:a tog många poäng på sina sociala tjänster. Hoppas verkligen kunna ta med mig många både PS3 & PS4-titlar över, liksom PSVR.

Även om jag föredrar Index högre upplösning så är ju PSVR-hjälmen oöverträffad i bekvämlighet och den mest praktiska lösningen, och PSVR är mer "socialt" på flera sätt. Själv gillade jag inte den billiga lösningen med PSEye och Move-kontrollerna och mjukvaran som inte upptäcker att man "glidit iväg" så man måste vända sig 180+ grader för att se framåt eller starta om spelet (eller i bästa fall resynka). Ofattbart att de inte lyckats mjukvarufixa det än. Men priset är säkert superviktigt. Hoppas de också vägar hålla sig till "sitta ner" och "Stå stilla på stället" och inte känner sig tvungna att satsa på room scale vr.

All VR idag kan man stå stilla och sitta.
Jag vill att dom ska satsa på roomscale, trådlöst självklart och Inside out tracking.
PSVR headsetet är väll samma som Oculus Rift s, jag håller med att det är bekvämt. har ej provat index som många påstår är bekvämast.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Vill gärna veta mer om konsolen i övrigt också. PS4:a tog många poäng på sina sociala tjänster. Hoppas verkligen kunna ta med mig många både PS3 & PS4-titlar över, liksom PSVR.

Mark Cerny i intervju med Wired:
“I won't go into the details of our VR strategy today,” he says, “beyond saying that VR is very important to us and that the current PSVR headset is compatible with the new console.”
https://www.wired.com/story/exclusive-sony-next-gen-console/

Jag antar att det också betyder att man inte kommer få köpa om spelen igen.

PS5 verkar få stor bakåtkompabilitet med PS4, PS3 är nog lite lurigare.
Sony har sagt att en stor majoritet av PS4 spelen kommer fungera i alla fall och att vissa kommer få prestanda boost.

Medlem
Skrivet av Molotov:

All VR idag kan man stå stilla och sitta.
Jag vill att dom ska satsa på roomscale, trådlöst självklart och Inside out tracking.
PSVR headsetet är väll samma som Oculus Rift s, jag håller med att det är bekvämt. har ej provat index som många påstår är bekvämast.

Mycket VR kan man stå still eller sitta, definitivt inte allt. Alla på PSVR måhända (mjaeh, man får röra sig lite, lite i sidled i Beat Saber på den också), men det finns åtskilliga fullscale VR spel (känns fel att särskriva, och lika fel att skriva ihop, usch, jobbigt) på PC. Själv tycker jag VR hittills mest varit oöverträffat för "fordons-spel", bilspel, flyg, lastbilar, rymdskepp, örnar (eagle flight). Ofta är det ju spel som gjorts utan VR med hög budget och fått VR som bonus, men tack vare pengarna bakom är det riktigt snyggt och "jag sitter jäkligt skönt i soffan" bekvämt. En bra ratt, headset på, blyfot, rally, rally! Helgen är räddad!

Har inte provat/sett Rift S, men det där att det (PSVR alltså) inte trycker mot ögonen utan sitter mot pannan och "displayen" går att skjuta ut är jäkligt skönt när man svettats ett tag. För den generationen tyckte jag också själva displayen var bekvämare än den typ gen 1 PCVR använde. Många bra grejer med Index också, men jag hoppas jag aldrig behöver gå tillbaka till mitt gamla Vive eller ett gammel-oculus (Inte provat något av de nya).

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Mycket VR kan man stå still eller sitta, definitivt inte allt. Alla på PSVR måhända (mjaeh, man får röra sig lite, lite i sidled i Beat Saber på den också), men det finns åtskilliga fullscale VR spel (känns fel att särskriva, och lika fel att skriva ihop, usch, jobbigt) på PC. Själv tycker jag VR hittills mest varit oöverträffat för "fordons-spel", bilspel, flyg, lastbilar, rymdskepp, örnar (eagle flight). Ofta är det ju spel som gjorts utan VR med hög budget och fått VR som bonus, men tack vare pengarna bakom är det riktigt snyggt och "jag sitter jäkligt skönt i soffan" bekvämt. En bra ratt, headset på, blyfot, rally, rally! Helgen är räddad!

Har inte provat/sett Rift S, men det där att det (PSVR alltså) inte trycker mot ögonen utan sitter mot pannan och "displayen" går att skjuta ut är jäkligt skönt när man svettats ett tag. För den generationen tyckte jag också själva displayen var bekvämare än den typ gen 1 PCVR använde. Många bra grejer med Index också, men jag hoppas jag aldrig behöver gå tillbaka till mitt gamla Vive eller ett gammel-oculus (Inte provat något av de nya).

Jag har inte provat bilspel eller annat fordonsspel i VR.
Det är nått jag skulle vilja testa men känns som man behöver en ratt också.
Jag gillar att spela i full roomscale och det bästa "komforten" enligt mig är att få köra helt trådlöst.
Jag föredrar tex Quest även fast den i förhållande till andra är obekväm (jag personligen har inga problem) just pga det är trådlöst både vanligt och pcvr.
Därför hoppas jag Sony satsar på trådlöst med PSVR2, det känns som ett måste.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar