Nya releasedatum för The Last of Us 2 och Ghost of Tsushima!

Robot
Nya releasedatum för The Last of Us 2 och Ghost of Tsushima!
Redaktör

Sommaren blev just lite roligare!


signatur
Medlem
Medlem

Har lyckats sno åt mig systesons ps4 för nioh 2.
Behöver man spela ettan av tlou för att förstå 2an?


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Yeeeeeeeess! Var ärligt talat lite orolig där för Last of Us 2. Men juni blir finemang.

Medlem

Sommaren är RÄDDAD!!! 🙂👌

Medlem
Skrivet av dTexN:

Har lyckats sno åt mig systesons ps4 för nioh 2.
Behöver man spela ettan av tlou för att förstå 2an?

Vet inte hur TLOU 2 kommer att vara men om du inte spelat 1an så gör det först. Den storynr riktigt bra och jag kan tänka mig att det 2an blir bättre av att veta vad som hände i 1an.

It's not a lake, it's an ocean

Men se där, ja! Det var glädjande nyheter.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

O som ett mirakel är produktionsledet säkrat för TLOU2 som väl var första anledningen till att inte släppa nu i slutet på maj?

Hade tänkt spara det till PS5 men blir svårt nu att hålla sig...


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

@dTexN: Om du tror att du kommer att gilla tvåan ska du definitivt spela ettan redan nu. Inte för att det kanske behövs inför uppföljaren, utan för att det fortfarande är bäst i genren "filmliknande spel".

Medlem

Äntligen dags för Ghost of Tsushima! Mest attraktiva spelsläppet på flera år!

Medlem

En mer perfekt födelsedagspresent! Tack.

Dex
Medlem

Jäkla avslutning som Ps4:an får bara typ ett halvår innan PS5:an kommer. Lite sjukt nästan att FF7 Remake, LoU2 och Ghost of Tsushima alla kommer så tätt inpå varandra och utan att någon av dom har "sparats" som release titel till PS5:an. Vilket som av dom 3 spelen hade ju varit ett stort "dragplåster" till PS5:an.

Men klagar inte. Dessa spelen kommer ge väldigt många trevliga speltimmar!

Undrar om dom har något annat spel istället till releasen av PS5:an!

Medlem

Har jag hunnit klart med Persona 5 Royal och Final Fantasy VII Remake tills dess så blir det köp dag 1


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av dTexN:

Har lyckats sno åt mig systesons ps4 för nioh 2.
Behöver man spela ettan av tlou för att förstå 2an?

Behöver du garanterat göra. Om du inte hinner (tar ca 20-30h) se i alla fall en video som går igenom ettan.

Medlem
Skrivet av marsson90:

Har jag hunnit klart med Persona 5 Royal och Final Fantasy VII Remake tills dess så blir det köp dag 1

Det är dag 1 oavsett om backloggen är 2 eller 200 spel. Duh! 🙂

dyb
Medlem

Släpps alltså på Midsommarafton. Det är väl en röd dag? Får vi det den 18 måtro ?

Medlem
Skrivet av A1200G:

Det är dag 1 oavsett om backloggen är 2 eller 200 spel. Duh! 🙂

Hysch, låt mig ljuga för mig själv en stund till...


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

väntar nog på ps5 versionerna istället


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Yes, fan vad glad jag blev. Hade inte räknat med de båda spelen denna sommar. Kanon kul!!!


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

väntar nog på ps5 versionerna istället

nix, PS4 nu, och senare igen på PS5 (jag själv kommer nog inte köpa en PS5 vid release. Tror jag. Kanske. Vi får se).

Medlem
Skrivet av jehuty:

Behöver du garanterat göra. Om du inte hinner (tar ca 20-30h) se i alla fall en video som går igenom ettan.

Tror jag klarade spelet på under 15 timmar, så 20-30 känns lite i överkant.

Medlem

Fantastiskt!! Hoppas det kommer en verra till ps5 också och att det blir crossbuy. Schnääälla Sony och ND!..

Medlem

Fantastisk nyhet, kommer man ha ännu mer spel i backlogen alltså xD


signatur

Spela så mycket du orkar, och helst lite till.

Medlem

Har man inte spelat första är det bara galet och dumt att köpa detta. Starta i rätt ände här!

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Tror jag klarade spelet på under 15 timmar, så 20-30 känns lite i överkant.

Aa typ 13-15 timmar tog det att klara för mig.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Har lyckats sno åt mig systesons ps4 för nioh 2.
Behöver man spela ettan av tlou för att förstå 2an?

Bra stream som rekommenderas! Själv spelat första tlou i anslutning till att det släpptes, kollar om på denna stream nu inför tvåan.

Medlem
Skrivet av dyb:

Släpps alltså på Midsommarafton. Det är väl en röd dag? Får vi det den 18 måtro ?

Vill minnas att Mario tennis släpptes på midsommar, gamestop fick då börja sälja dagen innan release. Kanske blir något liknande nu.


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem
Skrivet av jehuty:

Behöver du garanterat göra. Om du inte hinner (tar ca 20-30h) se i alla fall en video som går igenom ettan.

20-30 h låter på tok för mycket. 15-20 h brukar det snarare ta för mig... och då är jag en sån som snokar i alla skrymslen för att hitta prylar att plocka på mig.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Vet inte hur TLOU 2 kommer att vara men om du inte spelat 1an så gör det först. Den storynr riktigt bra och jag kan tänka mig att det 2an blir bättre av att veta vad som hände i 1an.

Spela ettan, det är så mycket story i spelet och du kommer bli mer fäst vid karaktärerna, jag skulle nog säga att man inte kanske ska spela tvåan överhuvudtaget om man inte tycker om ettan för mest troligen kommer det vara liknande spel.

12
Skriv svar