Rykten: Horizon Zero Dawn blir trilogi, nästa spel får co-op och blir PS5-exklusivt

Robot
Rykten: Horizon Zero Dawn blir trilogi, nästa spel får co-op och blir PS5-exklusivt
Medlem

Oh yes, kampanj i co-op hade varit en dröm.

Medlem

Kom aldrig in i spelet... Ville så gärna tycka om världen då den i teorin och på bilder var så otroligt lockande. Men när jag väl började spela så kändes spelet alldeles för mycket som andra Opel world spel med massa markeringar och grejer på kartan och saker man behövde crafta och så, något jag tyvärr tröttnat på med åren då alla spel gjorde samma sak vid den tidpunkten och innan. Men känns som jag måste spela det någon gång då det ska vara så hyllat. Så ni får gärna komma med argument för varför det är så mycket bättre än andra i upplägget nästan identiska spel, så jag kanske får tummen ur

Skribent
Skrivet av gundemannen:

Kom aldrig in i spelet... Ville så gärna tycka om världen då den i teorin och på bilder var så otroligt lockande. Men när jag väl började spela så kändes spelet alldeles för mycket som andra Opel world spel med massa markeringar och grejer på kartan och saker man behövde crafta och så, något jag tyvärr tröttnat på med åren då alla spel gjorde samma sak vid den tidpunkten och innan. Men känns som jag måste spela det någon gång då det ska vara så hyllat. Så ni får gärna komma med argument för varför det är så mycket bättre än andra i upplägget nästan identiska spel, så jag kanske får tummen ur

Tyvärr så upplevde jag samma sak som dig. Gillar huvudpersonen, men allt kändes för bekant och gjort redan vad gällande spelmekanik.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Kom aldrig in i spelet... Ville så gärna tycka om världen då den i teorin och på bilder var så otroligt lockande. Men när jag väl började spela så kändes spelet alldeles för mycket som andra Opel world spel med massa markeringar och grejer på kartan och saker man behövde crafta och så, något jag tyvärr tröttnat på med åren då alla spel gjorde samma sak vid den tidpunkten och innan. Men känns som jag måste spela det någon gång då det ska vara så hyllat. Så ni får gärna komma med argument för varför det är så mycket bättre än andra i upplägget nästan identiska spel, så jag kanske får tummen ur

Grundstoryn är väldigt bra.
Monsterdesignen och variationen i hur man tar kål på dom.
Intressant story i sidequest.
Jag upplevde inte att samlandet gick över styr, även om det är en del av spelet.
Svårighetsgraden var välbalanserad genom hela spelet.

Jag tyckte nog att jag ville ha mer av allt, samtidigt som att det ändå vart lagom i slutändan. Man kunde haft mer nytta av valutan, världen kunde varit större, det kunde varit fler städer med fler teman, det kunde varit fler intressanta sidequest.

Det är inte perfekt, men jag tyckte att det var riktigt bra och underhållande hela vägen.
Jag orkade dock inte med att läsa all information i Hunter Lodge, men annars så lyssnade och läste jag typ allt i spelet.

Ser fram emot 2:an och hoppas att det blir next-gen exklusivt.

Skrivet av Fearnox:

Grundstoryn är väldigt bra.
Monsterdesignen och variationen i hur man tar kål på dom.
Intressant story i sidequest.
Jag upplevde inte att samlandet gick över styr, även om det är en del av spelet.
Svårighetsgraden var välbalanserad genom hela spelet.

Jag tyckte nog att jag ville ha mer av allt, samtidigt som att det ändå vart lagom i slutändan. Man kunde haft mer nytta av valutan, världen kunde varit större, det kunde varit fler städer med fler teman, det kunde varit fler intressanta sidequest.

Det är inte perfekt, men jag tyckte att det var riktigt bra och underhållande hela vägen.
Jag orkade dock inte med att läsa all information i Hunter Lodge, men annars så lyssnade och läste jag typ allt i spelet.

Ser fram emot 2:an och hoppas att det blir next-gen exklusivt.

Precis vad jag tyckte också, variationen i hur man sänker de olika fienden är riktigt bra.

Däremot kan jag hålla med @gundemannen att spelet kändes som många andra i början. Dock blir det bara bättre och bättre ju längre in man kommer, när man levlar upp och känner sig bättre/starkare.

Storyn är riktigt bra.

Ser fram emot en uppföljare.

Medlem

Bara detta är ju en anledning till att skaffa en ps5a


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Det hade lite av ett "öppen-världs-problem" med att mycket att plocka och samla, men i och med att världen var så varierad och välgjord ihop med att combat/gameplay var så pass bra så störde det inte mig. Men kommer det mer och med COOP, sign me right the F up (plus min påtvingade polare - han har inget val i så fall).

Medlem

Ett av generationens absolut bästa spel!


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

NEEEEJ!!!! Fan inte Co-Op. FAN FAN FAN!!!!

Varför ska alla bra singelplayer spel hoppa på multiplayer tåget Jag hatar påtvingat co-op. Och om man spelar solo blir man tvingad att ha en dum AI kontrollerad partner med sig.

Kommer inte köpa detta spel.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

NEEEEJ!!!! Fan inte Co-Op. FAN FAN FAN!!!!

Varför ska alla bra singelplayer spel hoppa på multiplayer tåget Jag hatar påtvingat co-op. Och om man spelar solo blir man tvingad att ha en dum AI kontrollerad partner med sig.

Kommer inte köpa detta spel.

Co-op behöver inte betyda co-op i story mode, utan kan också vara ett eget läge. Är det co-op i story mode så betyder det heller inte att player 2 ersätts av AI när man kör själv. Man får helt enkelt vänta och se, men skulle det vara en ”AI-kompis” så lär nästa generationens AI vara mycket bättre än dagens AI.

Inaktiv

Co-op i spel som mår bäst av single player kan dra åt helvete. Usch för påtvingade uppdrag som måste spelas med någon annan och lösnkngar som rvingar en att spela med en dålig AI om man inte kopplar upp sig online.

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

alltså, jag blev extremt arg när jag läste detta.. ps5 exklusivt... DRIVER DOM MED MIG??!! fine, släpp det till ps5, men släpp det till ps4 också. jag tänker inte köpa ps5 också enbart för att kunna spela nästa HZD spel.. jag är liksom inte gjord av pengar!?

end of rage.


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem
Skrivet av DKvarn:

Bara detta är ju en anledning till att skaffa en ps5a

Japp, håller med! Längtar till att få återvända med Aloy till HZD-världen. Ska nog köpa ettan till min PC också bara för att supporta dem lite och värma upp inför PS5 i november.

Medlem
Skrivet av kristallkrona:

alltså, jag blev extremt arg när jag läste detta.. ps5 exklusivt... DRIVER DOM MED MIG??!! fine, släpp det till ps5, men släpp det till ps4 också. jag tänker inte köpa ps5 också enbart för att kunna spela nästa HZD spel.. jag är liksom inte gjord av pengar!?

end of rage.

antar ps4an inte är kraftfull nog om dom utvecklar den för nästa generation.. ser inte problemet,, det lär ju med tiden komma till pc också.

Medlem

Hoppas verkligen att coop är i ett separat spelläge!

Drog faktiskt ner det igen för ett par veckor sen. Inte rört det sen jag klarade det senast men när en ny tv inhandlades blev jag ju sugen på att testa det igen.

Lite spännande för först spelade jag kanske halva spelet på en standard ps4 och 1080p-tv för att sedan byta upp mig till ps4 pro med samma tv. Märkte faktiskt ganska stor skillnad i spelet rent grafiskt konsolerna emellan. Sen pajade yngste grabben tvn och det fick bli en ny och det grafiska fick sig ytterligare en boost. HDR funkar väldigt fint i just Horizon.

Har blivit alla "versioner" av det spelet skulle man kunna säga:P. Faktiskt ganska intressant att få uppleva skillnaden på det sättet i ett och samma spel.

1
Skriv svar