Total War: Shogun 2 snart gratis på Steam

Robot
Total War: Shogun 2 snart gratis på Steam

Ladda ner och behåll det, med start 27 april.

#gratis, #shogun-2-total-war, #steam


Medlem

Åh, trevligt. Jag har varit nära att köpa det flera gånger de senaste månaderna.

Geeks Gaming

Fortfarande bästa Total war spelet som finns. Har ni inte de så passa på.

Medlem

Sweet


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Inaktiv

Förutom Rome så är detta det bästa TW spelet. Passa på!!

Medlem

Shamfu dispray om man har missat detta! Det bästa Total War.

Medlem

Är det bara grundspelet eller expansionerna också? Grundspelet har man ju sen innan

Riktigt bra spel, men jag håller fortfarande det första Shogun som det bästa i serien, just på grund av hur banbrytande annorlunda det var från tidigare strategispel

Medlem

Jag tar detta som en finfin födelsedagspresent

Medlem

Ett av de bästa spelen!

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Fortfarande bästa Total war spelet som finns. Har ni inte de så passa på.

Yes sir. Och standalone-expansionen "Fall of the Samuari" var extremt bra. Plöjde ner hundratals timmar i det. Hade/har även den bästa multiplayerdelen.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Kul!

fick Fall of the samuari gratis för några år sen på Steam. så blir perfekt med detta med nu


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Å, den tackar vi för ^^


signatur

I was the turkey aaall alooooong!......

Medlem

Det här verkar ju intressant.

Jag har aldrig spelat nåt TW-spel, främst för att det framstått som lite svåröverblickbart. Så frågan till er som har bättre koll än mig är:

Hur utmanande skulle det vara för en som mest spelat turordningsbaserat (framförallt XCOM 2) samt fuskat lite med Starcraft 2. Hur brant är inlärningskurvan innan det blir roligt?

Frilansare
Skrivet av bluebird:

Det här verkar ju intressant.

Jag har aldrig spelat nåt TW-spel, främst för att det framstått som lite svåröverblickbart. Så frågan till er som har bättre koll än migär:

Hur utmanande skulle det vara för en som mest spelat turordningsbaserat (framförallt XCOM 2) samt fuskat lite med Starcraft 2. Hur brant är inlärningskurvan innan det blir roligt?

Inte så brant! Man kan ha roligt snabbt i TW-spelen, tutorials och annat är många och lätta att ta till sig. Väljer man en enklare kampanj tar det ganska lång tid innan det blir utmanande på riktigt. Sen kan du ställa in svårighetsgrader på kampanjen respektive striderna.
Klart det skiljer sig från rena RTS och turordningsbaserat, men i alla strider kan du pausa och fundera över situationen. Rekommenderas verkligen, och Shogun 2 (gratis!) är ett mycket bra första steg.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Klart det skiljer sig från rena RTS och turordningsbaserat, men i alla strider kan du pausa och fundera över situationen. Rekommenderas verkligen, och Shogun 2 (gratis!) är ett mycket bra första steg.

Tack för input! Det låter lovande, ska ge det en chans då.

Skribent
Skrivet av bluebird:

Det här verkar ju intressant.

Jag har aldrig spelat nåt TW-spel, främst för att det framstått som lite svåröverblickbart. Så frågan till er som har bättre koll än mig är:

Hur utmanande skulle det vara för en som mest spelat turordningsbaserat (framförallt XCOM 2) samt fuskat lite med Starcraft 2. Hur brant är inlärningskurvan innan det blir roligt?

Skulle nog säga att TW-serien är en av de lättare att komma in i om du är ”ny” i strategigenren. Det finns djup, men inget du behöver bemästra för att ha kul. Man kommer långt med att bara köra igång och testa sig fram. Bygga de saker i städerna som låser upp nya roligare enheter etc och sen bara ut och kriga. Skita i diplomatin.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Tänkte knipa det nu innan jobbet, verkar inte vara gratis ännu. Edit:Läste nu på spelsidan, erbjudandet startar 18.00 BST.

Medlem

Funkar inte, Steam trollar oss för tillfället.
Står att det är gratis om man söker på det, men om man sedan går in på spelsidan och ska ladda ned det kostar det 30 euro.

Medlem

Väldigt märkligt. Om man söker efter spelet så är det gratis. Men trycker man sig vidare in på spelet så kostar det fortfarande 29,99 euro. Är det något fel eventuellt? Någon annan som har kunnat få det?

Medlem

@krille1986: Samme här, troligtvis en bugg av något slag som snart är löst.

Medlem

@schmuttah @krille1986 Samma här, det löser sig säkert snart.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Mm många har problem. Creative Assembly har svarat att de jobbar på det.
https://www.reddit.com/r/totalwar/comments/g94see/shogun_2_no...

Medlem

Hmm verka ej kunna få det. Står att jag äger det. Fast jag inte har det. Har bara expansionen fall of the samurai.

Någon mer med samma problem?


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

nu funkar det

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

Hmm verka ej kunna få det. Står att jag äger det. Fast jag inte har det. Har bara expansionen fall of the samurai.

Någon mer med samma problem?

Jag har samma problem...

1
Skriv svar