Final Fantasy XIV-storyn trimmas ned för att ta bort "utfyllnad"

Robot
Final Fantasy XIV-storyn trimmas ned för att ta bort "utfyllnad"

Den första delen i spelet ska bli lite snabbare att ta sig igenom.

#Final-fantasy-xiv, #Square-enix


Medlem

Det här har behövts länge. Vet inte hur många spelare som har gett upp antingen runt level 30 eller mellan ARR och Heavensward för att det är så mycket filler, men det är många. När man väl når Heavensward så höjs kvaliteten på berättandet avsevärt.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Arzei:

Det här har behövts länge. Vet inte hur många spelare som har gett upp antingen runt level 30 eller mellan ARR och Heavensward för att det är så mycket filler, men det är många. När man väl når Heavensward så höjs kvaliteten på berättandet avsevärt.

Jag är en sådan, Efter otaliga timmar förra sommaren, måste varit aktivt spelande i typ 2 månader innan jag helt enkelt gav upp.

Blir kanske ett nytt försök denna sommar då!

Medlem

Kommer att sluta med att jag installerar det här någon gång. Sneglat på det något halvår, men vet att jag inte har tid. Egentligen.


signatur

- pixelfantast

Medlem

Kanske får testa igen då. Kört till level 40 typ tre olika gånger.

Medlem

Mängden filler quest i ARR är löjligt många, speciellt mellan slutet av ARR och början på HW.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Samma här
Skrivet av skymf:

Kommer att sluta med att jag installerar det här någon gång. Sneglat på det något halvår, men vet att jag inte har tid. Egentligen.

Jag gillar eg inte MMOs, men jag skulle vilja testa ett med story fokus. Så antingen FFXIV eller Star Wars... Men jag lurar ingen. Kommer aldrig hinna köra tyvärr.

Medlem

@Evilof: Om du inte har mycket tid men vill testa så välj Swtor.
De har trimmat hur man levlar och det går fort att ta sig igenom nån av de åtta grundberöttelserna nuförtiden.
Dubbelxp event fram till juni just nu förresten.
Det räcker med mainstory för att följa levelkurvan. Krydda lite med planetary arcs/storys
Fillers kan du helt strunta i. Tar 1-2 dagars dedikerat spelande att köra en grundberättelse. Antagligen ännu snabbare om man vet hur man spelar.
På det sättet ( helt strunta i Fillers och annat) så kan du tänka att man spelar kotor 3-10.
Även om det givetvis inte slår kotor 1+2 så är några av dem rätt bra.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Chiefen:

Jag är en sådan, Efter otaliga timmar förra sommaren, måste varit aktivt spelande i typ 2 månader innan jag helt enkelt gav upp.

Blir kanske ett nytt försök denna sommar då!

Skrivet av Arzei:

Det här har behövts länge. Vet inte hur många spelare som har gett upp antingen runt level 30 eller mellan ARR och Heavensward för att det är så mycket filler, men det är många. När man väl når Heavensward så höjs kvaliteten på berättandet avsevärt.

Exakt samma här. Början har varit så förbannat tråkig att jag inte orkat med det. Ska helt klart se till att testa igen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag började om från början när den senaste expansionen släpptes, och spelade som en galning. Jag tröttnade dock på nytt halvvägs genom den andra expansionen och har inte rört spelet på ett par månader


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Gen
Medlem

Spelet är verkligen speciellt och det är lätt att tappa fokus och sluta spela, dock ska man helst ge det en bra chans.

Medlem

Hoppas dom lyckas, tar man sig förbi ARR så tycker jag personligen att belöningen är värt det många gånger om. Riktigt gripande berättelser och intressanta karaktärer, tyvärr väldigt hjärndött rent spelmekaniskt en bra bit in, speciellt på grund av den begränsade mängden förmågor man har tills dom senare nivåerna.

Jag var en av dom som gav upp på det första gången jag prövade spelet. Jag vet inte varför jag höll ut den andra gången, för hur många gånger har man inte hört "det blir bättre i endgame" eller dylikt - men i detta fall tyckte jag verkligen det var sant.

Om man är en person av det slag som bara klickar bort all dialog så tror jag inte FFXIV är för dom, bara så att man vet vad man kan förvänta sig.

Medlem

A the great slog. Det är alldeles för mycket innehåll från 2.0-3.0. The seventh Umbral and Astral era har mellan 285 till 288 MAIN STORY quests att gemföra med 138 i hela heavensward expansion och 162 i stormblood. Det värsta är att visa side story quest lines är cannon och ibland helt centrala i commande expansioners main story.

Om du ska göra allt i 2.X så spenderar du mer än dubbelt så mycket tid en på att göra allt i följande expansioner. Det fungerade utmärkt om du var med från början då du redan satt där färdig med allt och allt nytt var fler möjligheter att gåtta sig ner i världen. Men att göra allt nu är ett extremt åtagande. Speciellt när du redan de första dagarna som lvl 50 enkelt får tillgång till gear som ligger runt top 3 för hela Arr och du vet att detta är vad du kommer att dras med flera timmar framöver.

Jag undrar hur de kommer gå tillväga

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Om man är en person av det slag som bara klickar bort all dialog så tror jag inte FFXIV är för dom, bara så att man vet vad man kan förvänta sig.

Håller med. Nog för att FFXIV har mycket kul content senare i spelet, men det finns en anledning till att folk säger att FFXIV är ett "JRPG first, MMO second". Det är väldigt storydrivet och det behöver man nog vara okej med för att verkligen uppskatta spelet.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Arzei:

Håller med. Nog för att FFXIV har mycket kul content senare i spelet, men det finns en anledning till att folk säger att FFXIV är ett "JRPG first, MMO second". Det är väldigt storydrivet och det behöver man nog vara okej med för att verkligen uppskatta spelet.

Sure, problemet är egentligen inte att folk klickar bort dialogerna, utan att när du når maxlevel i vanilla spelet så måste du gå igenom nästan 150 fetch quests :S. Många av dem är gå till den här idioten och prata med honom sen kom tillbaka hit och sen gå till nästa idiot och säg till honom att hans chocobo är grön och sen gå till andra sidan världen och prata med den här snubben om att himlen är blå. Även om man gillar storyn så orkar man tillslut inte, det är fördelen med att man inte behöver ha alts för att spela nya klasser :D.
Det känns som en bra plan att minska ner antalet quests som man får i storyn, så länge de har kvar själva storyn dvs för den är fortfarande bra och intressant att lära sig.

Medlem

Det behövs verkligen, minst hälften av questarna är filler-delivery i ARR, eller steg där fienderna inte längre är någon utmaning alls för din karaktär så det är riktigt svårt att låta inlevelsen göra resten så att säga. Skulle säga att detta samt hur instance level sync funkar - vet inte varför man bestämde sig för att reducera karaktären och göra den mindre kul att spela, istället för att skala ned - är de sämsta aspekterna av FF14.

1
Skriv svar