Missnöjd Naughty Dog-anställd ska ha läckt stora delar av The Last of Us Part 2

Robot
Missnöjd Naughty Dog-anställd ska ha läckt stora delar av The Last of Us Part 2
Medlem

Oavsett kostnaden, låter inget vidare. Stackars anställda, även om spelet blir bra till slut.

Medlem

Men lol.

Är det inte ett 100% storydrivet spel med? Där det enda folk bryr sig om är vad som händer den där lilla tjejen och den där gubben?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Äh fy fan så dåligt. Hur illa det än må ha varit på jobbet så förstör han mest för oss andra med spoilers, för att inte snacka om hans egna karriär.

Gnällkuk

Känns som ett jävligt korkat beslut, det är en väl en sak om man har en schism med sin arbetsgivare men att i samma veva även pissa på fansen känns bara otroligt lågt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hipshot:

Men lol.

Är det inte ett 100% storydrivet spel med? Där det enda folk bryr sig om är vad som händer den där lilla tjejen och den där gubben?

Men, men, alla pusslen med ett flytta lådor då?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Men, men, alla pusslen med ett flytta lådor då?

Dex
Medlem

Alltså stämmer detta så är det ju extremt löjligt av den anställde. Detta kommer ju framför allt påverka spelarna som råkar spoila sig och inte Nuaghty Dog som företaget. Lär ju också försvåra mycket för sig själv att få annat jobb i branschen.

Känns som ett väldigt korkat beslut. Om det som sagt nu stämmer. Är alltid väldigt tveksam till sånt här

Jag tänker inte kolla in materialet, utan känner mest att det är tråkigt att de anställda har haft ett sådant slavliv. Det är orealistiskt att pressa människor på det sättet, när allt kommer omkring är det bara spel. Hälsan före allt. Hur mycket jag än gillar Naughty Dogs spel, tycker jag deras arbetssätt är fel. Det ligger något ohälsosamt i hela branschen att pusha ut produkter så snabbt som möjligt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det finns två konton på twitter som avslöjar rejäla story händelser. De må vara nedstängda nu kanske men de for fram som galet igår iaf och skrev till gamers och postade med en video snutt som avslöjar en väldigt stor story grej. Nu har jag tack o lov inte fått ta del av det själv då jag blockade båda kontona så fort jag fick nys om deras framfart.
Men många har blivit drabbade.

Tittade nu och de finns kvar

om ngn av er har twitter och vill gå säkra så blockera dessa två konton: @ParaSeoul @Elyas_ta2
Vad ni än gör scrolla inte ner på dessa konton då iaf en av dem har fäst en spoiler på sin sida. Men det går br ao gå in o bara blockera dem utan att man gör något mer.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

vilket rövhål.... mår han bättre nu eller

NuZ
Testpilot

Får hålla koll så man inte spoilas då. Så länge jag inte får reda på vart alla saxar är och vem som dör så är jag lugn iaf.

Lite kluven. Förstår honom men taskigt mot fansen också.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

När jag får nys på sånt här jag kan inte låta bli att gräva
Damn, men jag kommer ändå köpa det dag1 !


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Klicka inte.

Heja spoilaren! XD i-land osv. (verkar som du också tycker det)


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Tobbe:

Klicka inte.

Heja spoilaren! XD i-land osv. (verkar som du också tycker det)

Gillar inte att folk skickar fake-spoilers.. här är videon

Medlem

Att det skulle vara en anställd som gör detta över utebliven betalning låter extremt osannolikt. Om det finns någon som "bråkar" med Naughty Dog och har tillgång till hela spelet så lär denna person inte vara svår att ringa in. Denna person blir i så fall troligen skyldig att betala extremt mycket mer pengar än vad ND kan tänkas vara skyldiga.

Att rykten som vem som helst kan starta anonymt i kommentarsfält blir nyheter så pass ofta nuförtiden känns lite underligt.

Gnällkuk
Skrivet av m4gnify:

Gillar inte att folk skickar fake-spoilers.. här är videon

Har man hängt med för länge när man vet vad det är för video enbart genom att läsa länktaggen?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Perkele satan usch, vilka människor det finns! Fast måste påpeka att om en fd anställd är så totalt respektlös...VEM f*n ANSTÄLLDE den j*veln till att börja med? Har HR på ND 0 (noll) koll vad för slags människor de anställer? Eller rycker de i första bästa från gatan...nej, usch så förbannad...amatörer.

It's not a lake, it's an ocean

Känns troligare att det är någon som testspelat det som läckt. Men vem vet.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Dex
Medlem
Skrivet av A1200G:

Perkele satan usch, vilka människor det finns! Fast måste påpeka att om en fd anställd är så totalt respektlös...VEM f*n ANSTÄLLDE den j*veln till att börja med? Har HR på ND 0 (noll) koll vad för slags människor de anställer? Eller rycker de i första bästa från gatan...nej, usch så förbannad...amatörer.

Alltså hur ska HR kunna veta detta om detta nu är sant? Det kan ha varit en fantastisk anställd som har jobbat jätte mycket och gjort ett fantastiskt jobb fram tills detta. Det är väl helt omöjligt för dom att veta detta. Eller vad tänker du att dom ska ställa för frågor i en intervju för att kolla upp sånt här?

Medlem
Skrivet av dex20:

Alltså hur ska HR kunna veta detta om detta nu är sant? Det kan ha varit en fantastisk anställd som har jobbat jätte mycket och gjort ett fantastiskt jobb fram tills detta. Det är väl helt omöjligt för dom att veta detta. Eller vad tänker du att dom ska ställa för frågor i en intervju för att kolla upp sånt här?

Ja, exakt, det är ju deras jobb att kunna avgöra sånt. Eller anser du att en fantastisk anställd gör sånna saker?! Ty amatörer.

Dex
Medlem
Skrivet av A1200G:

Ja, exakt, det är ju deras jobb att kunna avgöra sånt. Eller anser du att en fantastisk anställd gör sånna saker?! Ty amatörer.

Som sagt, hur tänker du att dom ska ta reda på sånt? Vilka frågor skulle dom ställa på en intervju och annan information skulle dom få fram för att ta reda på sånt här? Konflikter kan väl alltid hända oberoende på hur personer är? Det är ju en sak om du hade valt att klaga på Naughty Dog för hur dom har behandlat denna personen så att han/hon gör något sådant här (även om jag tycker det är löjligt av personen ändå), men att skylle på dom som har anställt honom känns ju ganska konstigt

Du får gärna beskriva hur man ska ta reda på sånt här i en anställnings intervju. Tror nog väldigt många företag hade betalt mycket för den information

Medlem
Skrivet av dex20:

Som sagt, hur tänker du att dom ska ta reda på sånt? Vilka frågor skulle dom ställa på en intervju och annan information skulle dom få fram för att ta reda på sånt här? Konflikter kan väl alltid hända oberoende på hur personer är? Det är ju en sak om du hade valt att klaga på Naughty Dog för hur dom har behandlat denna personen så att han/hon gör något sådant här (även om jag tycker det är löjligt av personen ändå), men att skylle på dom som har anställt honom känns ju ganska konstigt

Du får gärna beskriva hur man ska ta reda på sånt här i en anställnings intervju. Tror nog väldigt många företag hade betalt mycket för den information

Enkelt, bara innersta kretsen som kan göra sånt. Kontraktanställda "need to know". Kollas de som kollas bör. Easy peasy. Därav amatörer.

Dex
Medlem
Skrivet av A1200G:

Enkelt, bara innersta kretsen som kan göra sånt. Kontraktanställda "need to know". Kollas de som kollas bör. Easy peasy. Därav amatörer.

Va? Skämtar du nu eller? Kolla vad? Vad ska dom kolla för att se om det är en personer som läcker information? Om personen har gjort det innan eller? Någon gång ska väl vara första gången?

Förstår ingenting av hur du tänker med detta.

Medlem

Är inte det den anställda gjorde ganska olagligt? Borde väl vara ganska enkelt att lista ut vem det är.

Inaktiv

Inte klicka eller scrolla vidare är uppenbarligen inget alternativ i dagens samhälle.....

Medlem
Skrivet av dex20:

Va? Skämtar du nu eller? Kolla vad? Vad ska dom kolla för att se om det är en personer som läcker information? Om personen har gjort det innan eller? Någon gång ska väl vara första gången?

Förstår ingenting av hur du tänker med detta.

Det är för att du är amatör. 😁

PS Kolla på Mike Ehrmantraut i Better Call Saul. 🙂

Medlem
Skrivet av jehuty:

Är inte det den anställda gjorde ganska olagligt? Borde väl vara ganska enkelt att lista ut vem det är.

Det ska finnas bevis också. Även om det är enkelt att gissa sig fram till så måste de kunna bevisa det också.

Medlem

Om det stämmer att det är en missnöjd anställde som har läckt det så kan jag ändå förstå personen.
Även om jag inte vill se några spoilers för spelet så har jag svårt att vara upprörd över att någon läcker storyn i protest(?) för hur arbetsmiljön är i företaget, eller i spel branschen.
Att vi konsumenter blundar för hur arbetsmiljön är för utvecklare tycker jag ändå är värre än att läcka storyn till ett spel.

Medlem

Att köpa spelet blir ju som att stötta dåliga arbetsvilkor och slavarbete. Många kommer ändå köpa det, precis som ingen bryr sig direkt om barnarbete o andra dåliga villkor när man köper andra produkter.
Så då kan personen läcka storyn lika väl, kanske företaget lär sig en läxa.

12
Skriv svar