12,3 miljoner spelare samlades i Fortnite för att se Travis Scott

Medlem

helvete va många ärkenördar som måste hävda att dom inte vet vem travis scott är. jesus.

Inaktiv
Skrivet av utemoewbel:

helvete va många ärkenördar som måste hävda att dom inte vet vem travis scott är. jesus.

Ok zoomer.

The Ashen One

Hade hoppats på något kul att se, men blev en dagen efter reaktion .. Stoppa fingrarna i halsen och hoppas på att må bättre efteråt.. Min reaktion på videon, tyvärr så stängde jag ner allt så fort jag hörde vad det var för typ av musik.

Metal av alla dess slag / classic / Industrial synth, EBM, eller något annat hade tänt till men detta kunde jag tyvärr inte få någon som helst känsla för.

Hoppas verkligen ni som gillar detta hade en trevlig stund. Och att det var något som gav er den där festival känslan jag reser runt i världen för varje år!

Inaktiv

Lika många pajasar som ska hävda att de som inte vet vem Travis Scott inte är, faktiskt vet vem han är. Acceptera att alla inte vet vem alla är utan att man levt under en sten för den sakens skull. Gå och köp servetter och salva om ni får så ont i ändalykten av det.

Medlem

Kan väl inte påstå att jag är något större fan av Travis Scott även om jag hört en eller två låtar förut. Har dock inget emot hiphop i allmänhet, så musiken var i sig helt ok.

Däremot var eventet bra mycket coolare än jag förväntade mig (även om jag hade rätt låga förväntningar). Riktigt bra producerat och rejält tillskruvat, vilket jag inte har något emot!

Körde eventet tillsammans med sonen (han är 10, jag 39). Och även om båda egentligen är mer för elektronisk musik tyckte vi det var rätt häftigt båda två!

Medlem

Om man inte uppskattar en typ av artist/musik, så är det ju ens åsikt kring den artisten/musiken som är ganska orelevant - inte artisten/musiken i fråga.

Popkulturens svängar är skarpare än någonsin.

Medlem
Skrivet av totalwarplayer:

Hade nog varit häftigt i VR. Musiken må va skräp i mina öron men vilken fenomenal show och bra idé ändå!

Ja det kan jag definitivt hålla med om, VR hade varit svincoolt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Atreyu:

Bara för man inte vet vem han är så har man levt under en sten? Som att säga vilket Grindcore/Deathcore band som helst, för att sen tycka folk levt under en sten? Nu vet jag vem snubbe är och i mina öron är han kass. Alltid lika kul med folk som är tvungen och säga att folk levt under en sten för det inte passar in i deras världsbild av vad man ska vet

Hoppas Fornite slänger in lite rock/metal fram över, passar mina öron bättre.

Nästan roligare att se folk som inte sett en artist som promt måste säga "who?" eller "vem?" för att föminska artisten och dess genre, otroligt töntig kommentar.


signatur

IDKFA

Medlem

Inte min genre, gillar bara att fåtal låtar i den stilen.
Men jag gillar konceptet och tyckte att effekterna var helt okey.
Hade det varit ett band som jag tyckte om så hade jag nog uppskattat det mer.

Visste inte vem Travis Scott var, men då lyssnar jag sällan på musikkanaler på radio eller prenumererar på tjänster som fokuserar på den typen av musik, så det är väl inte så konstigt kanske.

VR hade varit nice, det finns ju musikvideos för VR på youtube, vilket är häftigt.

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Närvarande fick bevittna en gigantisk rappare, nöjesfälts-planet-högtalare och intergalaktiska laserstrålar.

#Fortnite, #Travis-Scott


Dessa event har väl alltid funnits? Även i spel, wow kör ju sina end of the world när de tar ner servrarna inför en ny expansion. Jag minns även att det var några live events på mudden jag lirade.
Men visst det är väl lika häftigt för barnen idag som det var för mig då när det inträffade något som inte hörde till det vanliga.

Inaktiv
Skrivet av Sviskon:

Fan är det för musik kidsen lyssnar på nu för tiden?

Haha, jag behövde inte ens titta på videon för att förstå att det var sån där populär typ av rap där allt är autotune och monotont. Är det det som kallas mumble rap? Det är absolut inget för mig heller.
Var ute på krogen innan jul nångång och det var såndär musik hela kvällen och folk sjöng glatt med i låten som om det vore Summer of '69. Då kände jag mig riktigt riktigt gammal.

Läste nån mer eller mindre vetenskaplig artikel om att mänskligheten tycker om mindre och mindre spektrum på musik, Alltså mer och mer monotont och inte så mycket svängar.

Lite off topic nu, men tyckte det var intressant läsning.

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Fan är det för musik kidsen lyssnar på nu för tiden?

Jag kan slå vad om att det lät precis likadant när du växte upp.

Medlem
Skrivet av Lowlife:

Kan väl inte påstå att jag är något större fan av Travis Scott även om jag hört en eller två låtar förut. Har dock inget emot hiphop i allmänhet, så musiken var i sig helt ok.

Däremot var eventet bra mycket coolare än jag förväntade mig (även om jag hade rätt låga förväntningar). Riktigt bra producerat och rejält tillskruvat, vilket jag inte har något emot!

Körde eventet tillsammans med sonen (han är 10, jag 39). Och även om båda egentligen är mer för elektronisk musik tyckte vi det var rätt häftigt båda två!

Kul! Jag hoppas att det finns kvar något liknande när mina söner är tillräckligt gamla för fortnite. Känner att de är lite för små ännu.
När fick din unge börja spela fortnite?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av JareD82:

Dessa event har väl alltid funnits? Även i spel, wow kör ju sina end of the world när de tar ner servrarna inför en ny expansion. Jag minns även att det var några live events på mudden jag lirade.
Men visst det är väl lika häftigt för barnen idag som det var för mig då när det inträffade något som inte hörde till det vanliga.

Jag drog igång en diskussion om just häftiga event i spel, bidra gärna!


signatur
12
Skriv svar