No Man's Sky kommer få "ambitiösa uppdateringar" under året

Robot
No Man's Sky kommer få "ambitiösa uppdateringar" under året

Mechs, virtual reality och multiplayer – vad kan komma härnäst?

#Hello-games, #No-mans-sky


Medlem

Tycker det är det enda jag ser från No Mans Sky... ambitiösa uppdateringar Tänk om man hade haft en aning när spelet först släpptes.

Medlem

En intressantare gameplay loop hade varit något, det var rätt mysigt att utforska planeter ett tag men mycket kändes bara klumpigt och långtråkigt. Fattar inte alls grejen med mechs när den lilla bit av stridande som redan finns är totalt skräp.

Men kul att dom ändå visar passion, även om det inte kanske är för mig.

Medlem

Det är mer No Mans Grind.
har lagt 80-100 timmar på det (för ett halvår sedan) och det blev aldrig riktigt kul.
Mest grindigt och brutalt dålig ui.
"utforska planeter"??? alla planeter är typ samma sak. Liknande djur och fauna på samtliga ställen.
Inga fantastiska vyer. Enda skillnaden är olika värme och olika höjd på havsnivån. Finns inga skogar eller något liknande. Bara klumpar med träd här och där.
ok, det finns "unika" planeter. men de är ändå byggt på samma formula.
Jag försökte verkligen gilla spelet. men det va poänglöst.

Medlem

I en annan verklighet där Sean Murray och Hello Games var bättre på att kontrollera sin hype och inte undanhöll och/eller ljög om spelet, är No Man Sky en klassiker. Likt Minecraft som fortsätter att växa i båda storlek och popularitet.

Skrivet av Phyrino:

Det är mer No Mans Grind.
har lagt 80-100 timmar på det (för ett halvår sedan) och det blev aldrig riktigt kul.
Mest grindigt och brutalt dålig ui.
"utforska planeter"??? alla planeter är typ samma sak. Liknande djur och fauna på samtliga ställen.
Inga fantastiska vyer. Enda skillnaden är olika värme och olika höjd på havsnivån. Finns inga skogar eller något liknande. Bara klumpar med träd här och där.
ok, det finns "unika" planeter. men de är ändå byggt på samma formula.
Jag försökte verkligen gilla spelet. men det va poänglöst.

Känner likadant som dej.. har nog ca80tim på det totalt och har försökt att spela det med jämna mellanrum vi uppdateringarna men tycker bara inte det e kul


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

"living shop" alltså haha.
Hoppas verkligen på npc strider, mer interaktiv flotta och lite större bosättningar.
Planeterna behöver verkligen ett ordentligt lyft.
Hade varit nice med större variation, att det finns skogar, öknar, floder, vattenfall osv. För nu när man landar på en planet så är det ju exakt samma över hela planeten sen. Det är detta som gör dem tråkiga att "utforska".. när man landar så har man sett hela planeten..

Medlem

har lagt nära 300 timmar på NMS och känner nog att jag är "färdig" nu, oavsett vad dom kommer med för uppdateringar. även om dom lägger till nya planet-typer och biomes så dröjer det ju aldrig mer än några timmar innan man sett allt nytt igen. och det handlar ju verkligen bara om att "se".

man landar på en ny typ av planet, går ur skeppet och strosar runt i 10 minuter och tittar på saker, konstanterar att resten av planeten ser EXAKT likadan ut som den gör precis runt där du landat, varpå du hoppar in i skeppet igen och flyger vidare. repetera i oändlighet.

edit: dvs precis vad ovanstående post sa.

Medlem

Det är en oroande trend att spel släpps ”utan innehåll” för att några år senare bli bättre spel. Gör rätt från början även fast det är svårt.

Medlem

Um, ja.. Living SHIPS...
Gillade spelet i sin ursprungsform. Tycker det är kul att de visat att det inte var en money grab, men basbyggande osv som de lagt till är inte riktigt min grej.

Gillar levande skepp förvisso, men hade nog också gärna sett att man fortsatt jobba på mer variation (det har dom ju förvisso gjort), story och jag stör mig tyvärr på den grafiska stilen för skepp, aliens osv.

Det var intressant att pröva i VR med Index/knuckles, men blev också tröttsamt snabbt tyvärr. Trodde det skulle vara en VR killer app med tanke på hur härligt "Zen" spelet var i början, att lugnt glida mellan planeterna och utforska dem utan någon större oro efter den inledande "krisen". Alltid intressant hur "skalan", perspektivet, förändras i VR (Prova Elite Dangerous med och utan VR om du inte förstår vad jag menar).

Men man kanske ändå skulle karantän-lira det lite på Playstation... Bara lite.. kanske...

Medlem

Har Sean Murray tagit på sig skorna än?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Avstängd
Skrivet av Fenix:

Har Sean Murray tagit på sig skorna än?

Ja, men han har tagit av sig byxorna istället.

Medlem
Skrivet av quadratis:

har lagt nära 300 timmar på NMS och känner nog att jag är "färdig" nu, oavsett vad dom kommer med för uppdateringar. även om dom lägger till nya planet-typer och biomes så dröjer det ju aldrig mer än några timmar innan man sett allt nytt igen. och det handlar ju verkligen bara om att "se".

man landar på en ny typ av planet, går ur skeppet och strosar runt i 10 minuter och tittar på saker, konstanterar att resten av planeten ser EXAKT likadan ut som den gör precis runt där du landat, varpå du hoppar in i skeppet igen och flyger vidare. repetera i oändlighet.

edit: dvs precis vad ovanstående post sa.

Skrivet av Phyrino:

Det är mer No Mans Grind.
har lagt 80-100 timmar på det (för ett halvår sedan) och det blev aldrig riktigt kul.
Mest grindigt och brutalt dålig ui.
"utforska planeter"??? alla planeter är typ samma sak. Liknande djur och fauna på samtliga ställen.
Inga fantastiska vyer. Enda skillnaden är olika värme och olika höjd på havsnivån. Finns inga skogar eller något liknande. Bara klumpar med träd här och där.
ok, det finns "unika" planeter. men de är ändå byggt på samma formula.
Jag försökte verkligen gilla spelet. men det va poänglöst.

Förstår inte hur man kan vara så negativt inställd till något som man lagt hundratals timmar på? Uppenbarligen måste det funnits något som fångade er varför annars fortsätta spela skiten? Att spendera så mycket tid på ett spel som man inte tycker är kul??? Hur kan man frivilligt ödsla bort så mycket tid?

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Tycker det är det enda jag ser från No Mans Sky... ambitiösa uppdateringar Tänk om man hade haft en aning när spelet först släpptes.

Vilken tråkig inställning!

”Buhu spelet var dåligt när det släpptes så jag kommer hålla fast vid att det är dåligt för alltid fast majoriteten av spelare säger att det blivit riktigt bra!”

Medlem
Skrivet av Jokobib_Bob:

Det är en oroande trend att spel släpps ”utan innehåll” för att några år senare bli bättre spel. Gör rätt från början även fast det är svårt.

Skyll på spelarna som vill ha instant fix och belöning direkt utan att behöva jobba för det. Om modellen funkar så kommer ju företagen köra på den!?

Medlem
Skrivet av 1337Figaro:

Förstår inte hur man kan vara så negativt inställd till något som man lagt hundratals timmar på? Uppenbarligen måste det funnits något som fångade er varför annars fortsätta spela skiten? Att spendera så mycket tid på ett spel som man inte tycker är kul??? Hur kan man frivilligt ödsla bort så mycket tid?

jag har haft oändligt mycket kul med NMS och försvarat det i otaliga redditbråk när det var som mest hatat. med det sagt är jag ingen kultmedlem som inte är kapabel att se de negativa aspekterna med spelet. jag har en hel del att klaga på, trots att jag älskar spelet (om än är trött på vid det här laget).

Medlem

Min upplevelse har varit katastrof än så länge. Köpte spelet i vintras så spelet har haft lång tid på sig att mogna och buggfixxa. Tyckte spelet var jäkligt kul, precis sånna saker att göra som jag gillar. Lite dåligt med förklaringar över hur saker fungerar i början men när man väl kom över tröskeln så var det ju rätt lugnt.
Problemet var att varje gång jag hoppade in och körde några timmar så stötte jag på ungefär 2-3 nya buggar varje gång. Det blev så jävla ledsamt att hela tiden spela ett trasigt spel som aldrig buggfixades så jag orkade inte mer. Loggade in igen för en vecka sedan nu när de hunnit uppdatera lite mer. Men det var ännu mer nya buggar. De är helt enkelt värdelösa på buggfixxandet. Har aldrig haft så här mycket buggar i något early accesspel jag någonsin kört.

Husens väggar höll inte tätt, min polare såg inte mitt hus som hon teleporterade till och fick bygga ett nytt ovanpå som naturligtvis krockade när jag kom dit, min huvudbas byggde jag på en "safe" planet där aliensarna var passiva tills den dagen buggen slog till och planetens aliens ändrades och nya spawn points dök upp för material, jag fastnade vid varje inloggning i osynliga väggar på mitt skepp, jag ramlade genom golvet på mitt skepp, items duplicerades i inventoryt lite random, ändrade man på marken så ändrade den tillbaka sig ibland lite som den ville, teleportrarna fungerade bara ibland. Jag skulle kunna hålla på i 600 rader till om mina buggar. Rätt svårt att spela ett sånt spel och lyckas hålla humöret uppe samtidigt.

Medlem

Tycker storyn om hur de släppte ett ofärdigt spel och gav sig fan på att fixa det är riktigt fin. Stöttar NMS och teamet till varje pris!

Medlem
Skrivet av 1337Figaro:

Förstår inte hur man kan vara så negativt inställd till något som man lagt hundratals timmar på? Uppenbarligen måste det funnits något som fångade er varför annars fortsätta spela skiten? Att spendera så mycket tid på ett spel som man inte tycker är kul??? Hur kan man frivilligt ödsla bort så mycket tid?

Fick spelet av en kompis och vi va 5 pers som spelade typ ihop.
ville verkligen gilla det. Försökte så gott jag kunde plus att jag va sjukskriven ock kunde ändå inte göra så mycket om dagarna.
Men om jag skulle sätta betyg så skulle det få 2/5.

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Vilken tråkig inställning!

”Buhu spelet var dåligt när det släpptes så jag kommer hålla fast vid att det är dåligt för alltid fast majoriteten av spelare säger att det blivit riktigt bra!”

Tråkig inställning? Jag menade det helt och hållet positivt. Det var så många som var besvikna på spelet när det släpptes men Hello Games har ju levererat gång på gång sen dess.

Själv har jag svårt att komma in i spelet igen, och då har jag verkligen försökt. Spelade dock det en hel del vid release.

Medlem

Jag är verkligen ingen NMS proffs. Jag spelade det aldrig vid release utan köpte det nu för inte så länge sedan och jag har haft super roligt i det även om jag bara spelat kanske 50 timmar. Då har jag spelat själv, kan tänka mig att det är ännu roligare med kompisar och jag ser stora potensial med det precis som med minecraft och sea of thieves där det blitt bättre med tiden. förstår inte varför folk klagar på det "för lite för sent, det är redan dött" är idéen bra och grund stommen bra så går det att göra ett bra spel på det. Dom kanske var dåliga med att förmedla deras framtida vision gentemot vad första versionen var. Tycker ju NMS är bättre och mer underhållande än SoT är nu efter nåt år hur som. Så Hello Games har vunnit mer än tex. RARE

jag är en av dom som hypade spelet till skyarna från början.
jag tycker dom gjort rätt för sig. men jag kan inte undra om dom inte släppte det så tidigt bara för att få ut det. dom visste dom bara hade skit men hoppades dom skulle kunna bygga ut det genom åren.
hur som spelet är väl bra men blir snabbt same all over hoppa dit titta där hoppa vidare


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av 1337Figaro:

Förstår inte hur man kan vara så negativt inställd till något som man lagt hundratals timmar på? Uppenbarligen måste det funnits något som fångade er varför annars fortsätta spela skiten? Att spendera så mycket tid på ett spel som man inte tycker är kul??? Hur kan man frivilligt ödsla bort så mycket tid?

Håller med till fullo på denna post. Min inställning till om ett spel är värt pengarna eller ej är enkelt räknat 1 dollar per timme. Om ett spel kostar 30 dollar så är spelet värt pengarna efter 30 timmar osv. Men alla har väl sin egna referens hur långt pengarna skall räcka vs spel-innehåll...


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av Colery:

Min upplevelse har varit katastrof än så länge. ... Tyckte spelet var jäkligt kul, precis sånna saker att göra som jag gillar.

Förstår inte riktigt hur "jäkligt kul" rimmar med "katastrofal upplevelse". För mig är en katastrofal upplevelse ett spel som inte startar eller är så dåligt att jag avinstallerar direkt.

Medlem
Skrivet av Kixo:

Förstår inte riktigt hur "jäkligt kul" rimmar med "katastrofal upplevelse". För mig är en katastrofal upplevelse ett spel som inte startar eller är så dåligt att jag avinstallerar direkt.

Jo men det rimmar på så vis att tiden mellan alla problem och buggar är kul. Jag tyckte att det gick att förbise alla buggarna till en början. Men när buggarna börjar likna ett jenga-torn så faller tålamodet tillslut. Spelet och spelidén i sig är inte dåliga, det är bara väldigt dåligt programmerat. De lägger resurserna på fel ställe uppenbarligen. Istället för att ha matat ut så mastiga content patches hade de kunnat avvara tiden det tog att göra en av dem till att fixa alla buggarna.

1
Skriv svar