Tävling - Din bästa screenshot

Medlem

När man kommer hem efter ett spännande äventyr... home Sweet home

Medlem
Wicher 3

Korvfest där tre fulla häxjägare försöker ringa in lite Elv-babes via nån portalgrej, så sjukt bra avsnitt i spelet

Medlem

När jag började om på DOOM så fick en fiende för sig att börja jaga mig som en ihopknycklad flygande köttbit!
Skrämmande, minst sagt. 🤣

Medlem

En av de bästa stunderna jag har haft i spel, när invaderande spelare och de "goda" tar en lugn stund framför brasan och skålar tillsammans.
Spel: Dark Souls 3

Medlem

Vi hade lite fredagsparty i Squad där vi öste ut rökgranater som vi dansade runt i.

Medlem

Mina tappra hjältar mosar Xanathar i Eye of the Beholder. Ett spel jag aldrig klarade när det begav sig, men tog mig i kragen och klarade det sommaren 2018.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Red Dead Online

Clint Westwood efter en massaker i träsket

Medlem

Kanske lite otippat men denna screenshot väcker en sådan stolthet hos mig. När jag började lira CS fick jag en Silver-rank och att komma upp till maxranken The Global Elite kändes direkt surrealistiskt. Men efter nån tusen roliga, svettiga timmar med åtskilliga deranker var jag där. Vid screenshotens ögonblick fick jag en sådan eufori i hela kroppen att jag blev yr. Helt sjukt. Extra glad är jag också som nådde dit innan Valve obegripligt nog ändrade designen på de snygga rank-ikonerna. Lätt den största bedriften jag nått i ett spel.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Inaktuellt fast ändå inte, det här är gamla Mount & Blade: Warband! Jag och mina Vaegirkamrater hade varit ute och rensat kusten kring Rivacheg från lite snuskiga sea raiders. Boyar Havocado är inte den som lutar sig tillbaka och låter någon annan göra jobbet i strid, han tar gärna en yxa i nyckelbenet. Det där spjutet i ryggen får du nog fråga Lezalit i bakgrunden om.

Moderator | Testpilot
Skrivet av hoppalängdhopp:

Spiderman har verkligen ett riktigt grymt photo-mode läge, häftigast av alla spel jag testat det i.

Ojah! Det är fantastiskt på så många sätt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Från Assassin's Creed Origins. Vandrade ute i öknen och såg ett lejon jaga och lyckades fånga ögonblicket

Detta kanske inte är den bästa bilden men garvade så vi grät när vi såg detta i dead island . Lite humor frisk designer


signatur

New life, New hope

Medlem

Denna bild från Skyrim nog en av de bästa jag tagit. Mycket moddande har gjorts genom åren men just denna genomspelning blev nog en av de snyggaste som fortfarande var spelbar.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av Baronova:

Star Citizen

https://i.imgur.com/E0Qpn0Q.png

Jag skulle göra ett uppdrag på en måne vars namn jag har glömt bort, som gick ut på att hitta överlevande från ett skeppsvrak. Det är ett väldigt stort vrak och eftersom det var på den skuggiga sidan av månen var det väldigt mörkt ombord, så jag utforskar vraket med ficklampa. (Screenshot)
Efter ett tag inuti skeppsvraket hör jag ett annat skepp (vilket innebär en annan spelare). Jag både hör och känner hur spelaren skjuter sönder vad jag misstänker är mitt parkerade skepp.

Jag tar mig ut och ser utspridda delar från mitt f.d. skepp, och att spelarens skepp cirkulerar ovanför. Gissningsvis letar han efter mig. Jag håller mig gömd i en mindre vrakdel strax utanför skeppsvraket, och efter några minuter landar spelaren för att ta sig in i vraket där jag var tidigare. Jag hoppar ut från mitt gömställe och skjuter ner honom. Mitt skepp är förstört, så min enda utväg är att ta spelarens skepp som naturligtvis visar sig vara låst och oåtkomlig. En känsla av uppgivenhet och ensamhet uppenbarar sig då jag inser att det inte finns någon väg för mig att komma bort från månen och hem igen.

I ett sista försök att ta mig därifrån levande skickar jag ut ett kontrakt om att bli uppplockad av en annan spelare. Strax därpå har någon tagit sig an kontraktet och får kontakt med mig som försöker förklara för honom var jag befinner mig. Samtidigt börjar jag inse att mitt syre håller på att ta slut, och att risken att kommer dö på månen växer sig större. Känslan av uppgivenhet och ensamhet övergår till stress och oro då det enda jag kan göra är att titta på min syremätare som tickar nedåt, och se hur avståndet mellan mig och den andra spelaren minskar medan han reser till månen jag befinner mig på.

Efter några väldigt långa minutrar dyker spelaren upp i sitt skepp och landar bland alla vrakdelar. Jag tar mig in i skeppet, och pustar ut med bara någon enstaka minut kvar av syret.

"Welcome. Where do you want to go?" frågar han mig.
"Anywhere but here." svarar jag som om jag befann mig i en clichéartad Hollywood-film.

---

Även om det inte direkt fanns några negativa konsekvenser av att dö och re-spawna i spelet när den här upplevelsen begav sig kunde jag leva in mig något otroligt i spelet, och det var första gången på länge som ett spel faktiskt fått mig att känna något annat än bara glädje eller frustration. Detta var stress, oro, nervositet, paranoia, och adrenalin, som senare följdes upp av lättnad, och en otrolig uppskattning gentemot en annan spelare som egentligen bara spelade spelet och följde en markör på skärmen.
Vi håller fortfarande kontakten av och till genom spelet kvartalsvis runt den tiden då en ny stor patch rullas ut.

Fantastiskt! 👏🏻👏🏻

Medlem

Ett väldigt vackert spel Trine 4, blev helt paff när man spelade första Trine med alla detaljer och fysik.

Medlem

Flera riktigt bra bidrag hittills.

Imorgon efter 00:00 så avslutas tävlingen och vinnaren kommer jag att kontakta på söndag.

Bidra gärna med en bild samt ge en like till de du gillar!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Assassins Creed - Origins

Då jag älskar forna Egypten och allt som hör till får det till slut bli en ifrån Origins. Är ute lite i senaste laget, men jag har åtminstone bidragit - och är igång för framtida tävlingar och/eller delningar!

Uuhh... har gjort sharable osv. i imgur, men det kanske tar ett tag? Alternativt gör jag väldigt fel. Jajja! Nästan igång, då...

Får nog göra en omspelning när man har bättre hårdvara också. Kan ju bara njuta och fotografera, istället för att ta med kameran ut på foto-promenad så kan man ju spendera en kväll med en digital kamera (!) i forna Egypten.

Medlem
Skrivet av inkui:

Då jag älskar forna Egypten och allt som hör till får det till slut bli en ifrån Origins. Är ute lite i senaste laget, men jag har åtminstone bidragit - och är igång för framtida tävlingar och/eller delningar!

Uuhh... har gjort sharable osv. i imgur, men det kanske tar ett tag? Alternativt gör jag väldigt fel. Jajja! Nästan igång, då...

Får nog göra en omspelning när man har bättre hårdvara också. Kan ju bara njuta och fotografera, istället för att ta med kameran ut på foto-promenad så kan man ju spendera en kväll med en digital kamera (!) i forna Egypten.

https://imgur.com/yWm3Ccy

Du behöver se till att länken går direkt till bilden, d.v.s. att den slutar med en filändelse som ".jpg". Högerklicka på bilden och välj att öppna länken i ny flik så får du en direktlänk till bilden.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av inkui:

Då jag älskar forna Egypten och allt som hör till får det till slut bli en ifrån Origins. Är ute lite i senaste laget, men jag har åtminstone bidragit - och är igång för framtida tävlingar och/eller delningar!

Uuhh... har gjort sharable osv. i imgur, men det kanske tar ett tag? Alternativt gör jag väldigt fel. Jajja! Nästan igång, då...

Får nog göra en omspelning när man har bättre hårdvara också. Kan ju bara njuta och fotografera, istället för att ta med kameran ut på foto-promenad så kan man ju spendera en kväll med en digital kamera (!) i forna Egypten.

https://imgur.com/yWm3Ccy

Jag kommer att ge dispans för denna bilden. Du har fram till imorgon klockan 12:00 att få fram den, därefter slutar tävlingen!

Edit: alltså, 12:00 söndag.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Baronova:

Du behöver se till att länken går direkt till bilden, d.v.s. att den slutar med en filändelse som ".jpg". Högerklicka på bilden och välj att öppna länken i ny flik så får du en direktlänk till bilden.

Tack! Lyckades nu!

Skrivet av Freakon:

Jag kommer att ge dispans för denna bilden. Du har fram till imorgon klockan 12:00 att få fram den, därefter slutar tävlingen!

Edit: alltså, 12:00 söndag.

Tusen tack! En hel timme nu då! Rösta, rösta, rösta! 😁 😊 😇

Medlem

En av mina från The Division 2 Kriss Vector 9mm i närbild.

Medlem

Stort grattis till @baronova som vinner tävlingen.

En vacker bild med en mycket talande text som var en ren njutning att få ta del av.

Stort tack till alla andra, många riktigt bra bidrag. Hade jag kunnat så hade ni alla fått vars ett spel.

Till vinnaren @baronova: skicka PM med adress och önskar format. Du kan välja mellan Nintendo DS, 3DS, PS4 eller Switch.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Stort grattis till @baronova som vinner tävlingen.

En vacker bild med en mycket talande text som var en ren njutning att få ta del av.

Stort tack till alla andra, många riktigt bra bidrag. Hade jag kunnat så hade ni alla fått vars ett spel.

Till vinnaren @baronova: skicka PM med adress och önskar format. Du kan välja mellan Nintendo DS, 3DS, PS4 eller Switch.

Tack så hjärtligt! ❤


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skribent

@Freakon

Grymt initiativ! Riktigt häftiga bidrag och en värdig vinnare.

12
Skriv svar