Tävling - Din bästa screenshot

Medlem
Tävling - Din bästa screenshot

Jag är starkt övertygad om att flera av er sitter inne med fantastiska screenshots som ni har tagit genom åren.

Frågan är vilken som är den bästa, enligt dig.

Ha gärna med en beskrivning så att man vet vilket spel osv. En liten historia tas tacksamt emot.

Bilden MÅSTE vara från ett spel.

Max en bild per inlägg.

Vinst
Flest likes om en vecka vinner ett hemligt spel som jag står för.

Mitt bidrag kommer senare ikväll när jag är hemma (räknas inte med som bidrag I tävlingen).

Så, shoot!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Dec
Medlem

Har bara en "okej" bild som jag har sparat.

Min bil i Mad Max efter att jag hade klarat spelet.

signatur

Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB

Moderator | Testpilot

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Random Quick-match. Har aldrig känt mig så mäktig tidigare (och senare...)

Edit: detta inlägget kan ej vinna, så gilla på med gott samvete.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Death Stranding

Har svårt att välja bland mina bilder vilken jag tycker är bäst men tycker denna är bra och relevant i nuvarande situation vi befinner oss i.

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Death Stranding

https://i.imgur.com/yrwJqnL.jpg

Har svårt att välja bland mina bilder vilken jag tycker är bäst men tycker denna är bra och relevant i nuvarande situation vi befinner oss i.

Håller med, mycket relevant. Snyggt fångat


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Dec:

Har bara en "okej" bild som jag har sparat.

Min bil i Mad Max efter att jag hade klarat spelet.

Mäktig bil uppbackat av vackert solsken, endast möjligt efter flera timmars slit. Grymt! (får inte tumma-upp ditt inlägg då det bryter mot reglerna)


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Ser ut som från verkligheten. Det måste vara från senaste Spider-man?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Freakon:

Ser ut som från verkligheten. Det måste vara från senaste Spider-man?

Det är från PS4-spelet!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Star Citizen

Jag skulle göra ett uppdrag på en måne vars namn jag har glömt bort, som gick ut på att hitta överlevande från ett skeppsvrak. Det är ett väldigt stort vrak och eftersom det var på den skuggiga sidan av månen var det väldigt mörkt ombord, så jag utforskar vraket med ficklampa. (Screenshot)
Efter ett tag inuti skeppsvraket hör jag ett annat skepp (vilket innebär en annan spelare). Jag både hör och känner hur spelaren skjuter sönder vad jag misstänker är mitt parkerade skepp.

Jag tar mig ut och ser utspridda delar från mitt f.d. skepp, och att spelarens skepp cirkulerar ovanför. Gissningsvis letar han efter mig. Jag håller mig gömd i en mindre vrakdel strax utanför skeppsvraket, och efter några minuter landar spelaren för att ta sig in i vraket där jag var tidigare. Jag hoppar ut från mitt gömställe och skjuter ner honom. Mitt skepp är förstört, så min enda utväg är att ta spelarens skepp som naturligtvis visar sig vara låst och oåtkomlig. En känsla av uppgivenhet och ensamhet uppenbarar sig då jag inser att det inte finns någon väg för mig att komma bort från månen och hem igen.

I ett sista försök att ta mig därifrån levande skickar jag ut ett kontrakt om att bli uppplockad av en annan spelare. Strax därpå har någon tagit sig an kontraktet och får kontakt med mig som försöker förklara för honom var jag befinner mig. Samtidigt börjar jag inse att mitt syre håller på att ta slut, och att risken att kommer dö på månen växer sig större. Känslan av uppgivenhet och ensamhet övergår till stress och oro då det enda jag kan göra är att titta på min syremätare som tickar nedåt, och se hur avståndet mellan mig och den andra spelaren minskar medan han reser till månen jag befinner mig på.

Efter några väldigt långa minutrar dyker spelaren upp i sitt skepp och landar bland alla vrakdelar. Jag tar mig in i skeppet, och pustar ut med bara någon enstaka minut kvar av syret.

"Welcome. Where do you want to go?" frågar han mig.
"Anywhere but here." svarar jag som om jag befann mig i en clichéartad Hollywood-film.

---

Även om det inte direkt fanns några negativa konsekvenser av att dö och re-spawna i spelet när den här upplevelsen begav sig kunde jag leva in mig något otroligt i spelet, och det var första gången på länge som ett spel faktiskt fått mig att känna något annat än bara glädje eller frustration. Detta var stress, oro, nervositet, paranoia, och adrenalin, som senare följdes upp av lättnad, och en otrolig uppskattning gentemot en annan spelare som egentligen bara spelade spelet och följde en markör på skärmen.
Vi håller fortfarande kontakten av och till genom spelet kvartalsvis runt den tiden då en ny stor patch rullas ut.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

jbx
Medlem

signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Jag har alltid känt mig väldigt hemma på Normandy. Somliga föredrar Normandy från ME1, och andra från ME2, detta är från ME3.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Housing i mmo sammanhang är kanske min absoluta favoritsak, så jag skapade vad som blev någon typ av plushi-café. Spenderade många timmar på att leta upp saker på marknaden, jagade ner bossar och crafting för att få till det.

Vart ett urmysigt ställe att hänga på, medan man väntade på nästa dungeon/raid. Saknar spelet som fan ibland. Stort plus för dom mycket trevliga medspelarna, ni vet vilka ni är.

Medlem

En bild, inte lätt att bestämma en bild. :B

Får ta någon på måfå av de jag gillar mest, som denna från Horizon Zero Dawn till exempel:

Efter allt jagande så var det rätt avslappnande att lägga sig där och lyssna på vattenfallet och blunda lite.

Spiderman har verkligen ett riktigt grymt photo-mode läge, häftigast av alla spel jag testat det i.

Medlem

https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/81471469763889996/...

Påminde lite om anor londo i Dark souls 1 när man öppnar dörren till Gwynevere

Medlem
Witcher 3

Mods:
Reshade
Ultimate Graphics Options Mod (UGOM)
Debug Console Enabler v1.22
PhotoMode2inOne
HD Reworked Project
All NPC Scabbards

Denna bild är tagen från Witcher 3 i custom resolution 5120x2160. Det var under en period då jag tillbringade väldigt mycket tid åt att ta screenshots. Jag kunde säkert lägga 1tim/bild innan jag var nöjd, sjukt. Men så mycket mer av detaljer och miljöer man får uppleva i spel när man sysslar med denna hobby. Här har jag använd mig av Console commands för att få till denna bild. På bilden ser vi Geralt och Triss i en strid mot en Griffin, Geralt med sina två svärd ett av silver och det andra smitt i stål. Men jag tror dom flesta redan är väldigt bekanta med denna underbara värld. Spelserien tillhör en av mina favoriter, har även lyssnat på ljudböckerna och sett Netflix serien.

Medlem

Jag lyckades alltid få de knepigaste grafikbuggarna i Wow här är ett exempel

Medlem

Från Final Fantasy XV

Medlem

Call Batman


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Första bilden jag började tänka på var denna från Horizon: Zero Dawn. Jag minns inte så mycket utav vad jag gjorde just här, men spelet är ju så sjukt snyggt så när jag red vidare nånstans så kom jag hit (bilden) och blev slagen över hur djäkla vackert spelet kan vara utöver att det redan är sjukt snyggt och roligt.

Medlem

första basen i Kenshi. nu 120 timmar speltid länge sedan (183 tim spelat)


signatur

//monster

Avstängd
Skrivet av Freakon:

Jag är starkt övertygad om att flera av er sitter inne med fantastiska screenshots som ni har tagit genom åren.

Frågan är vilken som är den bästa, enligt dig.

Ha gärna med en beskrivning så att man vet vilket spel osv. En liten historia tas tacksamt emot.

Bilden MÅSTE vara från ett spel.

Max en bild per inlägg.

Vinst
Flest likes om en vecka vinner ett hemligt spel som jag står för.

Mitt bidrag kommer senare ikväll när jag är hemma (räknas inte med som bidrag I tävlingen).

Så, shoot!

Hur många bilder får man gilla?

Medlem

Denna bild är tagen ifrån 'Contagion' för länge sedan. Lirade med en polare och vid ett tillfälle så tog jag ner en mod för min lilla ficklampa från Workshop för att lysa upp det mörka tillvaron!

Medlem

Har sedan länge varit besatt av ta screenshots av allt jag spelar. Är ett trevligt sätt att kolla tillbaka på vad man har spelat under alla år. Har väl ingen direkt favoritbild men Black & White är ett spel som än idag kan se mysigt ut som jag har många trevliga minnen till.

Medlem
Skrivet av Konstig Inombords:

Hur många bilder får man gilla?

Hur många man vill!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

ARK: Survival Evolved
Ett spel som jag spelat sönder så mycket och detta är nog min favoritbild från det.
På bilden hade jag blivit attackerad av en sabertooth, låg och höll på att dö när jag såg hur den närmade sig mig för att avsluta jobbet som den påbörjat.


signatur

Halo kompis!

Medlem

Fallout New Vegas, Death claw quarry.
Smyga fram med stealth, plantera C4, backa, låta deathclaws springa mot en och sedan ett liten klick på detonatorn.
Han flög långt.

Medlem

Vet inte riktigt vad jag ska skriva. Tycker bilden talar för sig själv. Från AC odyssey

Medlem

Jag och polaren i Conan Exiles var och rekryterade arbetare till gården.


signatur

I drank what?

12
Skriv svar