12,3 miljoner spelare samlades i Fortnite för att se Travis Scott

Robot
12,3 miljoner spelare samlades i Fortnite för att se Travis Scott

Närvarande fick bevittna en gigantisk rappare, nöjesfälts-planet-högtalare och intergalaktiska laserstrålar.

#Fortnite, #Travis-Scott


Medlem

Säga vad man vill om både musiken och spelet så blir man ju lite upprymd. Ganska häftigt!


signatur

Niet.

Skribent
Skrivet av Theade:

Säga vad man vill om både musiken och spelet så blir man ju lite upprymd. Ganska häftigt!

Instämmer. Det är inte alls min typ av musik, men det ser riktigt häftigt ut.

Medlem

Undrar hur mycket pengar Nike tryckte in för att visa upp deras varumärke för 12,3 miljoner människor, haha. Coolt.

Medlem

Who?

Kul grej - dock aldrig hört talas om honom. Tyckte förövrigt han lät som alla andra inom den musiken.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

undrar hur många nya användare de fick som bara ville se hur det här blev


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

Äsch, tacka vet jag Elite Tauren Chieftain-konserten som var i WoW. ;P


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Who?

Kul grej - dock aldrig hört talas om honom. Tyckte förövrigt han lät som alla andra inom den musiken.

Häftigt sagt. Oavsett vad du tycker om musiken, är det ett coolt event. Travis Scott är en av 2015-2020-talets största musiker. Han har musikvideos med en halv miljard spelningar på YouTube t.ex.

Medlem

När jag hör namnet Travis Scott tänker jag typ Blink 182.

Medlem

Samtidigt känns det lite mje, hur många skulle glott på konserten om det inte varit tusentals specialeffekter som påverkade spelets fysik m.m.?
Känns som de flesta vill uppleva spelet när det är coola effekter, än faktiskt lyssna på musiken. Säg ju även litta när det bara vara 10 min, längre än så tror jag ingen pallar lalla runt mellan olika världar o vara flygandes osv.

Har fortfarande knappt förstått vad Fortnite är för spel. Man har ju i princip aldrig sett någon spela det seriöst.

Medlem
Medlem

Fränt, gillar när spelen har live events på det här sättet. Oavsett om det är en konsert eller om det är en "happening" inför en ny säsong så diggar jag hur Fortnite har implementerat förändringarna, dvs att spelarna själva kan uppleva när "kartan ritas om" t.ex.

Medlem

Coolt event, även om vare sig spelet eller artisten intresserar mig.

Medlem

Bästa konserten jag varit på.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Häftigt sagt. Oavsett vad du tycker om musiken, är det ett coolt event. Travis Scott är en av 2015-2020-talets största musiker. Han har musikvideos med en halv miljard spelningar på YouTube t.ex.

Ja visst var det ett coolt event - men oavsett han hade haft en hel miljard spelningar på Youtube så behöver det inte direkt betyda att han är bra.

Rebecka Blacks "Friday" har 140 miljoner eller så views...och det kan vi väl vara överens om är ett bra exempel på att antal views inte betyder något positivt om musiken alltid

Men med det sagt så är det säkerligen något som tilltalar de som lirar Fortnite.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Bästa konserten jag varit på.

Då har har du aldrig sett Slayer.
Slayer e grejer som vi säger i branschen.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Skägg.
10 Chambers

Tänk dig att som artist bli exponerad till över 12 miljoner potentiella lyssnare genom en sådan här grej. Och säkert fler sekundärt genom Youtube-videos och dylikt. Det är inte kattskit.


signatur
ELF
Medlem

@Fezk: Blind Guardian i Sacred 2


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Skribent
Skrivet av ELF:

Det var grejer det. Hade gärna sett ett liknande Fortnite-evenemang med till exempel Blind Guardian eller Dream Theater.

Medlem

Fan är det för musik kidsen lyssnar på nu för tiden?

Skribent

Nu tar vi och höjer nivån, hörni. Man behöver inte gilla musiken ifråga, men håll de spydiga kommentarerna för er själva.

Hade nog varit häftigt i VR. Musiken må va skräp i mina öron men vilken fenomenal show och bra idé ändå!


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Gen
Medlem

Otroligt fräckt! Detta är ytterligare ett bevis på att världen är under förändring (sen om det är positivt eller negativt är upp till var och en).

Medlem

Självklart ska alla creddiga människor komma och kommentera att dom inte vet vem artisten är. Jösses alltså, klappa er själva på axeln lite mer. Jag har aldrig aktivt lyssnat Travis Scott, men jag har inte heller levt under en sten de senaste åren.

Eventet såg häftigt ut för övrigt. Ska bli kul att se vad dom kan hitta på härnäst.

Medlem

Håller med om att det ser riktigt häftigt ut även om jag verkligen inte är ett fan av musiken. Kul för de som gillar artisten dock, hade gärna sett något liknande för artister som jag själv gillar. Såg att Blind Guardian är med i Sacred 2, hade inte en aning om detta, gör mig dock sugen på att klara första spelet så jag kan spela uppföljaren.

Fragtjuv

Det där såg ganska häftigt ut faktiskt. Vi får nog se fler liknande event i framtiden.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Jag har aldrig hört talas om Travis Scott, men jag spelade och såg allt, lite weird minst sagt.

Hade hellre sett tex Will Smith en person som iaf har gjort massa vettigt.

Medlem

vad e fortnite? kolla vad jag e cool som inte vet va fortnite e, hehehe fniss

Medlem

Bästa med fortnine är att det håller borta nästan alla ungar från bra spel. Lite som tidernas barnvakt så dom inte ränner inne i andra spel. Hoppas bara det håller länge.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Självklart ska alla creddiga människor komma och kommentera att dom inte vet vem artisten är. Jösses alltså, klappa er själva på axeln lite mer. Jag har aldrig aktivt lyssnat Travis Scott, men jag har inte heller levt under en sten de senaste åren.

Eventet såg häftigt ut för övrigt. Ska bli kul att se vad dom kan hitta på härnäst.

Bara för man inte vet vem han är så har man levt under en sten? Som att säga vilket Grindcore/Deathcore band som helst, för att sen tycka folk levt under en sten? Nu vet jag vem snubbe är och i mina öron är han kass. Alltid lika kul med folk som är tvungen och säga att folk levt under en sten för det inte passar in i deras världsbild av vad man ska vet

Hoppas Fornite slänger in lite rock/metal fram över, passar mina öron bättre.

12
Skriv svar