Diskutera – Vad krävs för att Battlefield 6 ska bli ett toppspel?

Medlem
Skrivet av TwiZtah:

RRRRREEEEEEEE KVINNOR I MITT KRIGSSPEEEEEL

Case and point till varför politik ger huvudvärk :'D

Medlem

Måste verkligen rekommendera folket här i tråden att testa Post Scriptum nu under gratishelgen. Det är riktigt grymt.

Ase
Medlem

Medeltida fighting så less på 2a världskriget spel mer handling (mao helt annat spel)

Medlem
Skrivet av sweclockern:

Jag håller absolut med dig. Det känns knappt som att det är någon större skillnad mellan Cod o Bf.
Jag skulle önska att de gick tillbaka till det gamla stuket, i stil med Battlefield 2. Lite lugnare tempo, där det verkligen kan ha en strategisk betydelse över vilken klass du väljer samt vart du spawnar.
Dessutom vill jag att det ska ta längre tid och vara svårare att få "medaljer", speciellt de i silver och guld, precis som i Battlefield 2.

Jo cod är mycket bättre med tyngd i vapnen och prickskyttet känns lika bra som det gjorde förr i bf, jag skulle vilja ha en bra singleplayer i bf också.

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:

Att man kan träna MP själv genom att spela alla MP-banor själv med bottar, precis hur länge och mycket man vill. Kanske så länge så man inte ens spelar MP.

Bra förslag, det hade jag inte ens tänkt på. Jag var på väg att skriva att jag personligen ville att de skulle göra en hur genomarbetad singleplayerkampanj som helst. Detta för att få en chans att bli bra (och ha kul medan man spelar) utan att bli dödad efter en sekund. Men bottar hade ju löst det.

Och som många skrivit, lugnare tempo.

En sak som kanske inte faller i god jord men som jag vill, är att det inte ska vara nåt fokus på lag. Hur mycket jag än spelar så kommer jag aldrig fatta hur det rent taktiskt är meningen att man ska agera som lagmedlem. Är för alltid en lone wolf.

Medlem
Skrivet av KimiKiwi:

Instämmer om att fordon ska spawna på kartan

Kul att se att fler delar samma uppfatnning! Detta var Battlefield för mig! Fordon SKA spawna på kartan. Fattar inte vad dom hållit på med på senare tid..

Medlem

Lämna EA


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

min dröm är att Dice gör en storskalig Battlefield som Planetside

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

min dröm är att Dice gör en storskalig Battlefield som Planetside

C&C Renegade 2

EA äger väl fortfarande rättigheterna och skulle fungera utmärkt i Frostbyte. Hur bra spelet sen blir med dagens DICE är en annan femma...

Medlem

Lägre tempo! Min kroniska huvudvärk pallar inte för röriga spel.
Rått, blodigt och strategiskt i lågt tempo är min melodi
Tycker även meddelanden som poppar upp, som "Tryck på knapp X" förstör stämningen i spel.

Medlem

Vill ha nutid! Gillar verkligen inte vapnen i BF1 och BFV.

Medlem

Kan bara instämma med de andra, Lägre tempo! det ska vara tunga rörelser och inte främja noscope och glida runt på marken spelstilen (Se COD)

Jag tycker att BF1 stilen var mycket bättre än BF-V,, de borde behållit den lite mer långsamma, blodiga och "gyttjiga" BF1 stilen och tagit med den bakåt till vad som gjorde battlefield bra från början (se battlefield 2, battlefield 1942)

Det känns ju som att de nu helt kastat bort WW2 temat på Battlefield V och att vi nu måste uthärda en ny cirkel av olika modern warfare och framtids versioner (Hardline? LOL) innan de landar tillbaka till WW2 och då hoppas jag de gör rätt.

Det skulle eventuellt kunna vara intressant om de tryckte in ett Vietnam spel i den cirkeln också.

Medlem
Medlem

Såhär va. Ha en tydlig vision för vad battlefield ska vara. Försök inte pleasa så stor mängd som möjligt.(kolla mot rötterna)

Tempot behöver nödvändigtvis inte vara fixed. Stora öppna kan vara slowpaced medans trånga fortare. Eller baserat på spel läge som cq / rush


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

För fasen kör ännu längre bak i tiden! BF6: American revolution 1778 !

Medlem

Nu har jag inte spelet ett Battlefield sedan 4:an men generellt sett så vill jag att spelen ska ha ett lägre tempo samt så vill jag att det är mer autentiskt. Jag gillar inte när vanlig amerikansk soldat springer runt med en Kalashnikov utan det ska vara M16/M4 osv och de ska ha enhetliga uniformer osv. utan en massa kosmetisk sörja.

Perksystemet bör tas bort helt eller omformas till att det blir sido-uppgraderingar eller mindre bonusar. Jag hatade skarpt i BF4 när fiendens stridsvagn tålde 5 skott istället för 4 skott för att dess förare hade en perk. Perks som kan vara ok i min bok är exempelvis att man spawnar med 8 magasin istället för 7 eller att ens granater gör mindre skada men med en större splash radie.

Sen så gillar jag när det är assymetriska lag och att lagens kapaciterer anpassas beroende på bana. Exempelvis att på en landstigningsbana så har försvararen fler eller tyngre stridsvagnar medan anfalllare har bättre flyg/helikoptrar osv.

Sen vill jag gärna se nya konflikter gärna under tidiga delen av kalla kriget som exempelvis Korea kriget.

Medlem
Skrivet av omgponies:

Nu har jag inte spelet ett Battlefield sedan 4:an men generellt sett så vill jag att spelen ska ha ett lägre tempo samt så vill jag att det är mer autentiskt. Jag gillar inte när vanlig amerikansk soldat springer runt med en Kalashnikov utan det ska vara M16/M4 osv och de ska ha enhetliga uniformer osv. utan en massa kosmetisk sörja.

Perksystemet bör tas bort helt eller omformas till att det blir sido-uppgraderingar eller mindre bonusar. Jag hatade skarpt i BF4 när fiendens stridsvagn tålde 5 skott istället för 4 skott för att dess förare hade en perk. Perks som kan vara ok i min bok är exempelvis att man spawnar med 8 magasin istället för 7 eller att ens granater gör mindre skada men med en större splash radie.

Sen så gillar jag när det är assymetriska lag och att lagens kapaciterer anpassas beroende på bana. Exempelvis att på en landstigningsbana så har försvararen fler eller tyngre stridsvagnar medan anfalllare har bättre flyg/helikoptrar osv.

Sen vill jag gärna se nya konflikter gärna under tidiga delen av kalla kriget som exempelvis Korea kriget.

Håller med dig i allt där. Gillar när det är asymmetriskt. Gör så att matcherna avgörs efter att lagen byts av ifall det är någon obalans mellan dom olika sidorna.


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

Bort med detta pang pang snabbt, larvigt kaos och ta bort dessa förbannade jävla skins. Mapsen är ju sämst i bf 3 ,bf4, som till exempel operation metro.. springer runt och skjuter eller så står alla på var sin sida. Nya strike at karkand var ju förjävlig till skillnad mot originalet, ta tillbaka mapparna från BF2 ,låt USA ha m416 , o Kina ak 47 , samma rank system, samman sätt att låsa upp vapen och även samma sätt med squads och befälhavare. Gör ett remaster på BF2 med nya o gamla original maps, släng med special forces som var det bästa DLC ever. Pröva kanske någon annan motor än frostbite, skulle nog föredra unreal engine 4 eller 5 va de senaste nu är.BF2 remaster + extra skulle lyfta upp Dice på första plats igen 🏆 "Battlefield 2,2"

Medlem
Skrivet av bent toe:

För mig behöver dem göra något radikalt annorlunda.
Kanske ett undervattenspel med multiplayer.
Sci-fi?
Rymden?

Hade varit coolt att spela ett spel under vattnet. Typ subnautica fast med multiplayer och lite som filmen underwater. Vi snackar dykarutrustning, harpuner, Knivar, mini ubåt, speciella smg och ar som kan skjutas under vattnet.

Nä fan... Vi behöver mer undervattenspel.

Battlefield: Rymdinvasion hade varit nice, sci-fi och aliens.
Frågan är om människorna ska ha experimentella scifi fordon och vapen eller om dom ska ha realistisk arsenal

Battlefield: Star Trek skulle kunna fungera också
Eller varför inte Battlefield:Lovecraft, där olika typer av scifi monster invarderar.

Medlem

Lägre tempo, mer taktik, realism samt fokus på squadplay och fordon.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Räcker med mindre spelare på servrarna så blir det lägre tempo, därför BFBC2 var så bra.
BF1 blev ju ospelbart när det var 64 inne.

Medlem

Jag gillade BF3 bäst i serien, det hade både en ok SP kampanj och bra MP. Jag och mina vänner kör det fortfarande än idag.

BF4 var ok men för likt BF3, och allt därefter känns det bara "tjafsigt" och grötigt upprepande. Grafiken blev för tung.

Tycker man ska försöka gå tillbaka till BF3 och börja om därifrån.

Battlefield: Bad Company hade klart den bästa single player i serien (har inte spelat de tidigare BF innan)

Medlem

Det kan sluta upp med alla gamla krig. Jag ser hellre nutida vapen och fordon.

Medlem

Gillade mest modden Forgotten Hope till BF1942 och BF2. BF3 och BF4 , var sådär, men där började fallet, tyvärr. Saknar de mer öppna "fria kartorna" inte de nya när man möts i en smal korridor. Sen ljudet och atmosfären, någonting hände med BF1 och BF5, en sorts "träpappskänsla" eller "plastig" känsla i miljöerna och ljudet är alldeles för fjuttigt. Tänk att COD tillslut vann, så känns det nu. Tänk om DICE!

Medlem

*Nutid
*Ta bort Recon/Sniper. Majoriteten förstör bara genom att inte vara teamplayers. Tex, ligga och trycka någonstans istället för att cappa punkter.

Ja det är väl de två punkterna som jag tycker är viktiga för BF-serien i nuläget. Är väldigt glad att jag använde Origin's premunerations alternativ till senaste BF spelet istället för att köpa.


signatur

- Wiiga -

Medlem

sluta med Unlocks så spelet blir som bf1942.. skillbased o inte vad du har låst upp.

Medlem

Ge mig battlefield 2 igen bara. Det var perfekt. Intr en massa unlocks eller 25000 sätt att förändra sitt vapen. Varje klass hade sina vapen så ditt val hade en klar betydelse på slagfältet. Kartorna var grymma, funkade för 64 spelare, lagom stora, tempot perfekt, man räknade magasin istället för antal kulor till vapnen.

Det enda negativa jag kan säga om battlefield 2 är att nätkoden är sämst ever och uttryck som 'fan vad den jäveln dustar" alltid kommer vara fastetsade i mitt huvud.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Ge mig battlefield 2 igen bara. Det var perfekt. Intr en massa unlocks eller 25000 sätt att förändra sitt vapen. Varje klass hade sina vapen så ditt val hade en klar betydelse på slagfältet. Kartorna var grymma, funkade för 64 spelare, lagom stora, tempot perfekt, man räknade magasin istället för antal kulor till vapnen.

Det enda negativa jag kan säga om battlefield 2 är att nätkoden är sämst ever och uttryck som 'fan vad den jäveln dustar" alltid kommer vara fastetsade i mitt huvud.

+1
Battlefield 2 med uppgraderad grafik och nätkod och kanske förstörbara byggnader..

ELF
Medlem

Ett modernt BF1942 med känslan som Forgotten Hope gav. Lägre tempo och mindre granatspamm som dagens BF har.
Allt ifrån lite mindre banor till stora vida banor där det kan vara 64 eller fler spelare utan att man flåsar fienden i nacken så fort man spawnar.

Har varken spelat BF1 eller BFV, men detta skulle verkligen få mig att komma tillbaka till BF igen.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av NaxoS:

1. Skippa politiska budskap.

Var det verkligen just det som höll spelet tillbaka från att bli ett toppspel?


signatur

Burn in the light.

Skriv svar