Opeth - Blackwater Park (Cover)

Medlem
Opeth - Blackwater Park (Cover)

För er som gillar progressiv death metal av svenskt slag har jag gjort en väldigt ambitiös cover av låten Blackwater Park (Opeth) med hjälp av några finnar, och den har live-premiär imorgon fredag 24 april klockan 21:00. Kom och häng!


signatur

Övning ger träning.

Backloggens befriare

Intressant! BWP är ju en sann milstolpe! Sen gick det, i min mening utför för Opeth, men där var de vassa!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Sju min kvar!


signatur

Övning ger träning.

Medlem

Väldigt imponerande; allt var av skyhög kvalitet. Keep it up!

Medlem
Skrivet av acke3095:

Väldigt imponerande; allt var av skyhög kvalitet. Keep it up!

Stort tack för att du ville kolla!


signatur

Övning ger träning.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Det var riktigt kul att se!

Håller Opeth väldigt högt, ett av mina favoritband tillsammans med Katatonia som jag skymtade på en tröja (stor tumme upp!). Får mig att vilja ta upp basen igen, har inte spelat på länge, sjuukt rostig.

Imorgon ska jag ta tag i Katatonias nya skiva som släpptes idag! VIll lyssna i lugn och ro!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Men jäklar vad tight och bra! Lät så likt originalet som möjligt haha. Lägg upp videon i Opeth-gruppen på Facebook vettja! Där blir den säkert uppskattad

Grymt bra. Skriver du egen musik också; har du något band?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Faustian:

Men jäklar vad tight och bra! Lät så likt originalet som möjligt haha. Lägg upp videon i Opeth-gruppen på Facebook vettja! Där blir den säkert uppskattad

Yes, lade upp den där också inför premiären ^^

Skrivet av Walter S.A. Iego:

Grymt bra. Skriver du egen musik också; har du något band?

Jag hade en period under tonåren när jag ville bli "rockstjärna" (om man nu kan bli det inom progressivt hehe), så jag har några låtar därifrån som jag kanske får ihop till ett album nån gång. Min stora passion har dock visat sig vara mixning/mastering. Jag skulle ljuga om jag sa att denna cover (och fler framöver) inte gjordes åtminstone litegrann i marknadsföringssyfte. Med det sagt så har jag älskat att spela låtar jag gillar mer än att skriva själv.


signatur

Övning ger träning.

Medlem

Men va fan! Ge mig sån jävla abstinens när jag sitter här på jobbet utan tillgång till varken skivor eller Spotify, dålig stil!

Medlem

Sköna snubbar! Festade med dem i Stockholm för någon månad sedan och de är lika bra på att kröka som de är på att göra musik 😅

Medlem

Sjukt välgjort, väldigt imponerande hela produktionen.

Medlem

Som andra redan sagt, mycket bra! Väldigt bra ljud och mix.

Medlem

Men fyfan vad bra! Top notch alltihop!

1
Skriv svar