Diskutera – Vad krävs för att Battlefield 6 ska bli ett toppspel?

Robot
Diskutera – Vad krävs för att Battlefield 6 ska bli ett toppspel?
Medlem

Ett spel med lägre tempo. Inte fokusera på att det ska vara högt tempo, stirrigt och granater överallt. Det är för likt Call of Duty idag.

Medlem

Mycket, möjligheten att ha unika servers likt BF3/BF4 osv. Hardcore läget är ett måste, BF3 hade ok normal läge men spelen efter var meh. Fordon ska spawna på kartan, inte väljas i menyn. Tanks ska INTE kunna repareras inifrån fordonet likt BF1/BFV. Hade för några veckor sedan sagt att det skulle vara nice med Vietnam som tidsepok men efter att ha installerat BF3 för ett par dagar så vill jag nog ha modernt tid igen. Det borde ha varierande kartor som dessutom är stora, BF3 har problemet med att spelet är i princip ospelbart med 64 spelare för kartorna är så små att det ofta blir, spawn > gå direkt in i strid > döda/dö > repeat, allt vad heter taktik försvinner.

Medlem

Blivit för casual, för cod inspirerat.

Lägre tempo

Vill att spelet ska vara färdigt när det släpps. Vill inte att ett battle Royale som kommer 6 månader efter release som man måste betala för. Vad tog det för att släppa deras training ground? 3 månader? Släpp det färdigt!

Jag personligen vill ha ett modernt slagfält och roligare banor. Älskar BF3 banorna, finns ingen jag inte gillade. Nyare bf spel är banorna bara okay.

Medlem

Instämmer om att fordon ska spawna på kartan

Medlem
Skrivet av Dergo218:

Mycket, möjligheten att ha unika servers likt BF3/BF4 osv. Hardcore läget är ett måste, BF3 hade ok normal läge men spelen efter var meh. Fordon ska spawna på kartan, inte väljas i menyn. Tanks ska INTE kunna repareras inifrån fordonet likt BF1/BFV. Hade för några veckor sedan sagt att det skulle vara nice med Vietnam som tidsepok men efter att ha installerat BF3 för ett par dagar så vill jag nog ha modernt tid igen. Det borde ha varierande kartor som dessutom är stora, BF3 har problemet med att spelet är i princip ospelbart med 64 spelare för kartorna är så små att det ofta blir, spawn > gå direkt in i strid > döda/dö > repeat, allt vad heter taktik försvinner.

Jag gillar vad du säger!

Själv har jag inte spelat mycket BF multiplayer sedan BF3. Jag äger BFV och har testat BF1 men har inte fastnat för det. Som tidigare personer så är det för hög takt i hela spelet och mycket bulletsponge i spelarna. En annan sak jag stör mig på är den enorma vinkeln man måste ha på vapen för att skjuta något som är mer än 75 meter bort. Så snabbt faller inte en kula på det avståndet och absolut inte som prickskytt som behöver sikta på solen för att träffa någon långt borta.

få bort mikrotransaktionerna och arkad spelandet så kanske det kan bli intressant igen.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Att de släpper BF2 med Frostbite motorn.
Sen är det klappat och klart

Medlem

Bättre banor, älskade verkligen banorna i bc2

Medlem

Lägg mer fokus på gameplay, balans och bandesign. Lägg mindre tid på grafik, förstörbara miljöer och loadouts. Med andra ord, keep it simple. Tycker BF2, BF2142, BFBC2 och BF3 alla gjorde mycket rätt. Tror också många - framförallt lite äldre dit jag själv hör - vill se lite mer behagligt tempo och inte bara massa pang pang och explosioner.

Inaktiv

Hade älskat om de gjorde ett Arma liknande spel fast lite mindre sim och mer krigsfilm.
En användarvänlig mission editor med vettig fiende AI där du kan göra schyssta coop uppdrag och dela med dig av i communityn.

Medlem

Instämmer med föregående: lägre tempo!

Medlem

Minns diskussionerna innan lanseringen av BF5 kring balansen av hur historiskt/visuellt spelet bör vara eller inte.

Känns som om Dice lär tänka till en extra gång innan vi ser robotarmar, brudarméer eller rosa stridsvagnar igen (beroende på tids epok så klart).


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

Lägre tempo, mindre cod-kaos

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Ett spel med lägre tempo. Inte fokusera på att det ska vara högt tempo, stirrigt och granater överallt. Det är för likt Call of Duty idag.

Jag håller absolut med dig. Det känns knappt som att det är någon större skillnad mellan Cod o Bf.
Jag skulle önska att de gick tillbaka till det gamla stuket, i stil med Battlefield 2. Lite lugnare tempo, där det verkligen kan ha en strategisk betydelse över vilken klass du väljer samt vart du spawnar.
Dessutom vill jag att det ska ta längre tid och vara svårare att få "medaljer", speciellt de i silver och guld, precis som i Battlefield 2.

Medlem

Byta creative lead på dice typ.

Man måste fixa dom där jäkla fordonen, det är så otroligt tråkigt att ha så som det är nu. Ha bara skiten på banorna och att dom spawnar om som det var innan.
Det går för snabbt med, det är för mycket skit som man kan uppgradera, alla lag har typ samma vapen(??!!), listan är lång.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag skulle vilja ha ett lite mer simuleringsinriktat spel.
Tänk om de skulle inspireras lite av Operation Flashpoint, vilken dröm!

Medlem

-Next-gen exklusivt. Motor och optimeringar blir kasst ifall det ska kunna spelas på gammal hårdvara.
-Stora kartor med 64-128 spelare samtidigt. Skalbara kartor(16-128 spelare) och med kartor som bara stödjer det ena eller andra, eftersom att det nog inte alltid passar att skala.
-Krav på snabb SSD.
-Förstörbara miljöer där det passar.
-Anpassat för minst 60fps, gärna högre.
-Glöm Raytracing, det kräver för mycket för den här typen av spel.

Expansion med Vietnam tema såklart, med passande musik:)

Battlefield ska kännas storslaget, inte 32 spelare på liten karta eller något liknande, det ska vara ett brutalt "slagfält" helt enkelt:)

Sen så får dom gärna förbjuda snipers, bara för att jag hatar snipers😠, eller ja, dom förstör ju flödet i spelet också:p

Edit* Kanske lägga till båtar, ubåtar och hangarer igen, nu på större maps.

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Jag skulle vilja ha ett lite mer simuleringsinriktat spel.
Tänk om de skulle inspireras lite av Operation Flashpoint, vilken dröm!

Eller typ modstöd med modden project reality?

Medlem

Kolla på Arma. (Fast jag väntar på att de uppgraderar motorn och modverktygen) Där handlar det inte om att bara springa och skjuta och ta sig fram. Det är mycket mer taktik, strategi, där man måste lita på varandra och det är realistiskt så det räcker. En grym mod möjlighet så att man skapa single player missions och support för det. Det är så spel andas vidare. Inlevelsen och miljöerna, samt gameplay ska vara så att man känner sig riktigt nöjd efter mission och att man vill fortsätta.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

1. Skippa politiska budskap.

Medlem

Jag vet inte vad dem gjorde med BF3, men jag vill ha det igen. En utav dem bästa FPS jag har spelat.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Hade älskat om de gjorde ett Arma liknande spel fast lite mindre sim och mer krigsfilm.
En användarvänlig mission editor med vettig fiende AI där du kan göra schyssta coop uppdrag och dela med dig av i communityn.

Tänkte samma sak. Det skall svida när man dör

Medlem

Större kartor med fler spelare, typ 100/100.
Fordon spawnar på kartan istället för det tramset som är nu.
Ett mer strategiskt spelläge där man inte bara rushar flaggor.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Ett spel med lägre tempo. Inte fokusera på att det ska vara högt tempo, stirrigt och granater överallt. Det är för likt Call of Duty idag.

Hear hear!

Medlem

Om Dice kopierar grundpremisserna med det som dikterar tempo, allt ifrån dödlighet, taktik och precision osv ifrån Red Orchestra/Rising Storm (eller varför inte BF2? ) och blandar ihop det med känslan och intresset för grafik och fysik så tror jag det kan bli kul.

Lägre tempo och "riktig" spelmekanik som tvingar ett mer taktiskt medvetande är enligt mig nyckeln.

Hursomhelst så behöver dom sätta sig och fundera vad som faktiskt gjorde att folk blev fans av deras spel från första början.

Avstängd

Battlefield för mig när det var som bäst:

Bad Company 1-kampanjen och flerspelarläget, men sen också Bad Company Vietnam-expansionen i flerspelarläge.

Ambassadör
Xbox

BF2 Remake.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av NaxoS:

1. Skippa politiska budskap.

Precis. De får sluta sitta och säga att de kommer vara på "rätt sida historien" när de skriver om den att passa sitt genustrams.


signatur

I drank what?

Medlem

Skippa all jävla cosmetic och lägg energin på spelet!
Plus hardcore läge.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

skippa BF och kom på nytt istället? Skulle juh vara rätt trevligt att få ny IP någon gång istället för bara jävla samma veva hela tiden.. och om dom nu gör bf 6. skippa PK rätt överallt och sakta ner gameplay för en gångs skull, Snegla åt hur Escape from Tarkov är kanske lite å gör något åt det hållet ^^

Skriv svar