Hands-on – Mount & Blade II: Bannerlord

Robot
Hands-on – Mount & Blade II: Bannerlord

Johan Olander går bärsärk på medeltiden. Nej, vänta – det var tvärtom.

#mount-and-blade-ii-bannerlord


Medlem

Jag har spenderat måååånga, nästan olagligt många i M&B Warband och nu då man kan klämma på Bannerlord så är man så jäkla nörd glad.
Det är early access, har sina buggar, krashar, moddar slutar funka osv.
Men, det är spelkärlek hela vägen till hjärtat.

Frågan är nu, kommer jag ens behöva köpa nå nya spel detta år?


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av Sillage:

Jag har spenderat måååånga, nästan olagligt många i M&B Warband och nu då man kan klämma på Bannerlord så är man så jäkla nörd glad.
Det är early access, har sina buggar, krashar, moddar slutar funka osv.
Men, det är spelkärlek hela vägen till hjärtat.

Frågan är nu, kommer jag ens behöva köpa nå nya spel detta år?

Själv la jag 50 timmar på det men har bestämt mig för att ta en paus, då jag ändå kommer behöva börja om, och vill att det fixas lite mer inför nästa omgång, så jag spelar annat ett tag men när det väl är färdigt lär jag sitta klistrad länge, för länge

Medlem

112 timmar har det hunnit bli tack vare sjukskrivning från jobbet passande nog exakt vid release Men skulle nog klart rekommendera att joina något av dom kungadömen som finns ist för att skapa eget då det lätt blir kaotiskt och dina egna gubbar själva kan starta krig med folk, något som gärna leder till att du alltid är i krig med halva världen. Blir en genomspelning nu, och en till vid full release. Men jävla skoj spel!


signatur

//monster

Medlem

Just nu är Bannerlord lite för obalanserat och buggigt för att jag ska gilla det. Men jag kan inte klaga för det är just därför man ska ha Early Access.

Taleworlds är beundransvärda för alla uppdateringar de gör. Dock tycker jag de fokuserar lite väl mycket på vissa trivialiteter medans men helt bortser från andra. Det sägs fortfarande finnas färdigheter där perks inte ens är inlagda än.

Medlem

Har själv missat föregångaren, dock sneglat mot den en hel del.
Nu valde jag att hoppa på early access tåget och trots buggar så är det bland det roligaste jag spelat senaste åren, passar mig perfekt. Men efter ca 100 timmar så låter jag spelet vila och uppdateras, har ca 20 mods som jag installerat och det blev rätt drygt att sitta och uppdatera dessa dagligen då dom släppte uppdateringar varje dag.

Ser att det blir mindre frekvent uppdaterat nu och mer matnyttigt i uppdateringarna istället. Förstår att man måste uppdatera bort fatala buggar omgående, vilket jag själv inte stött på.

Medlem

Mormor sade..vad?!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Sitter fast i huvudstoryn, att lägga sig i bakhåll på banditcamp, du får ta med dig 8 randoms som du inte själv bestämmer mot deras 16+... det går inte bra


signatur

I drank what?

Inaktiv
Skrivet av Mirage:

Sitter fast i huvudstoryn, att lägga sig i bakhåll på banditcamp, du får ta med dig 8 randoms som du inte själv bestämmer mot deras 16+... det går inte bra

Hade också problem med det där.
Skjut på det ett tag och anfall alla Looters du ser(du kan köra auto resolve) så att du kan uppgradera dina gubbar lite.
Ett annat tips är att skaffa sig pilbåge och skjuta på banditerna från avstånd medan du har dina egna gubbar på "follow" F1->F2 så att du inte tar några onödiga förluster.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Hade också problem med det där.
Skjut på det ett tag och anfall alla Looters du ser(du kan köra auto resolve) så att du kan uppgradera dina gubbar lite.
Ett annat tips är att skaffa sig pilbåge och skjuta på banditerna från avstånd medan du har dina egna gubbar på "follow" F1->F2 så att du inte tar några onödiga förluster.

Jag provade pilbåge, problemet är att de skjuter tillbaka och sänker mina snubbar


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Sitter fast i huvudstoryn, att lägga sig i bakhåll på banditcamp, du får ta med dig 8 randoms som du inte själv bestämmer mot deras 16+... det går inte bra

Det är bara att köra så långt du kommer tills du förlorat slaget, sen går du tillbaka och vila upp hälsan i närmsta by och sen tillbaka så slåss. På detta sett så blir de färre å förre att slåss mot efter några sådana vändor

Medlem
Skrivet av Mirage:

Sitter fast i huvudstoryn, att lägga sig i bakhåll på banditcamp, du får ta med dig 8 randoms som du inte själv bestämmer mot deras 16+... det går inte bra

sänk svårighetsgraden just inför det uppdraget annars, så man slipper spela det massor med ggr


signatur

//monster

Skribent
Skrivet av Ravenknight:

Mormor sade..vad?!

Vi är danskar.

Skrivet av Seggallion:

Har själv missat föregångaren, dock sneglat mot den en hel del.
Nu valde jag att hoppa på early access tåget och trots buggar så är det bland det roligaste jag spelat senaste åren, passar mig perfekt. Men efter ca 100 timmar så låter jag spelet vila och uppdateras, har ca 20 mods som jag installerat och det blev rätt drygt att sitta och uppdatera dessa dagligen då dom släppte uppdateringar varje dag.

Ser att det blir mindre frekvent uppdaterat nu och mer matnyttigt i uppdateringarna istället. Förstår att man måste uppdatera bort fatala buggar omgående, vilket jag själv inte stött på.

Verkar komma varje fredag nu istället. Samt mer och mer intressanta grejer, så det känns som ett ypperligt tillfälle att ta en paus. Det är dock svårt att slita sig.


signatur

I am the black wizards.

Dödgrävaren

Förköpte Bannerlord och har spenderat tusentals timmar med originalet, tycker att 2an gör mycket intressant men i nuläget var det alltför obalanserat i ekonomin för att jag ska kunna rekommendera det till någon. Köp det ändå och se fram emot alla fantastiska moddar som kommer dyka upp förr eller senare.

Skribent
Skrivet av JackG100:

Förköpte Bannerlord och har spenderat tusentals timmar med originalet, tycker att 2an gör mycket intressant men i nuläget var det alltför obalanserat i ekonomin för att jag ska kunna rekommendera det till någon. Köp det ändå och se fram emot alla fantastiska moddar som kommer dyka upp förr eller senare.

Jag hoppas på Prophecy of Pendor till Bannerlord. Herre jävlar så bra den är till Warband.


signatur

I am the black wizards.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Mirage:

Sitter fast i huvudstoryn, att lägga sig i bakhåll på banditcamp, du får ta med dig 8 randoms som du inte själv bestämmer mot deras 16+... det går inte bra

Finns en mod som gör så du kan ta med dig fler.

Med det sagt så tycker jag det funkar bra även om man är färre till antalet - du möter ju bara några få åt gången så i praktiken är det ju en själv som är 8 vs typ 2-4 fiender.

Skrivet av Johan Olander:

Jag hoppas på Prophecy of Pendor till Bannerlord. Herre jävlar så bra den är till Warband.

Jag spelade den så mycket att jag fick för mig att faktionerna där var samma som i det omoddade spelet.

1
Skriv svar