5 miljoner! Största digitala konsollanseringen någonsin för nya Animal Crossing

Robot
5 miljoner! Största digitala konsollanseringen någonsin för nya Animal Crossing

Petar ner Black Ops 4 från tronen, enligt statistik.

#animal-crossing-new-horizons, #nintendo-switch


Medlem

Mycket imponerande. I mina ögon som en oskuld på Animal Crossing, så är det väl förtjänt. Spelet är mysigt, kul, charmigt, givande, glädjande, ödmjukt och direkt beroendeframkallande. Kan bli för mig idag vad WoW var då.

Kanske spelar Corona in här, timingen för release kan ha varit Gudasänd.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

jbx
Medlem
Skrivet av Freakon:

Kanske spelar Corona in här, timingen för release kan ha varit Gudasänd.

Guds straff för våra synder:-) Corona alltså inte animal crossing.

Ser fram emot uppdateringen, har spelet ca 2 timmar om dagen sen release börjar bli lite tråkigt nu.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av jbx:

Guds straff för våra synder:-) Corona alltså inte animal crossing.

Ser fram emot uppdateringen, har spelet ca 2 timmar om dagen sen release börjar bli lite tråkigt nu.

Så medans Gud straffar oss för våra synder, så passar Satan på att belöna oss med Animal Crossing?

Håller med dig, ser fram emot uppdateringen, precis vad som behövs just nu.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skrivet av Freakon:

Så medans Gud straffar oss för våra synder, så passar Satan på att belöna oss med Animal Crossing?

Håller med dig, ser fram emot uppdateringen, precis vad som behövs just nu.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Älskar spelet. Spelar det varje dag!

Medlem

vad är det med detta spel o hypen, jag förstår inte vad gör spelet så speciellt ?

Medlem

Jag fattar inte denna typen av spel? Det är precis som stardew valley eller Farmville för den delen. Oändligt petande på låtsats resurser? Finns det ens något mål? Det känns bara som ett segt tidsfördriv. Jag fattar verkligen inte det. 😂

Fragtjuv
Skrivet av baxtex:

Jag fattar inte denna typen av spel? Det är precis som stardew valley eller Farmville för den delen. Oändligt petande på låtsats resurser? Finns det ens något mål? Det känns bara som ett segt tidsfördriv. Jag fattar verkligen inte det. 😂

Jag har inte spelat det här men Stardew Valley som du nämner är jag ett stort fan av. Det är jäkligt skönt att ha ett spel utan krav där du sköter om en gård i din egen takt.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av baxtex:

Jag fattar inte denna typen av spel? Det är precis som stardew valley eller Farmville för den delen. Oändligt petande på låtsats resurser? Finns det ens något mål? Det känns bara som ett segt tidsfördriv. Jag fattar verkligen inte det. 😂

Jag tyckte inte om Stardew Valley alls men fullkomligt älskar AC New Horizons. Jag tror det är känslan som finns på ön, det är otroligt stämningsfullt och vackert.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

vad är det med detta spel o hypen, jag förstår inte vad gör spelet så speciellt ?

Skrivet av baxtex:

Jag fattar inte denna typen av spel? Det är precis som stardew valley eller Farmville för den delen. Oändligt petande på låtsats resurser? Finns det ens något mål? Det känns bara som ett segt tidsfördriv. Jag fattar verkligen inte det. 😂

Det gjorde inte jag heller. Har spelat över 100 timmar Stardew Valley nyligen, plus massor av Harvest Moon i ungdomen.

Animal Crossing är inte alls likt dessa spelen. Skillnaden ligger i att ovannämnda spel så är loopen att min/maxa produktion/förtjänst. Det är oehört stimulerande, men också stressande och fram för allt så tar det oundvikligen stopp. Allt detta går att planera efter hur spelet fungerar.

Animal Crossing är något helt annat. Här styr spelet snarare dig, än tvärtom. Värdet ligger inte i att min/maxa varje spelpass, det kan räcka med att gå runt och prata med grannar och bygga en Sphinx som du ställer på stranden. Mitt i allt så kommer en granne, som nyligen döpt om dig till "blaster", och hojtar om att denne har en konflikt med en annan granne. Detta går att ignorera eller att engagera sig i. Kanske blir det bättre om jag ger surputten en fin blomma? Eller, i dennes fall som träningsnarkoman, en bunt stenar?

Djupet i världen är fantastiskt. Allt fyller en funktion och har en historia. Grannar kommer att uppmärksamma det minsta ting du gör vilket kommer att ge dig känslan av att detta är något mer än ett spel.

Det finns en social aspekt här som jag aldrig har varit med om tidigare. Konstigt nog så blir jag glad och snäll av spelet och gör gärna monotona sysslor då ändamålet är så mycket större. För mig är detta det närmsta rollspel jag någonsin har kommit.

Och jag verkligen älskar det <3


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag tittade på när sambon spelade och kände att det är så otroligt mysigt att jag måste köpa en Switch - första konsolen jag köper sedan Playstation 2 (är annars en PC-spelare).

Ångrar inte mitt köp! Jag är helt beroende av Animal Crossing <3

Det här är verkligen det perfekta spelet under en pandemi och karantän. Ren spelglädje, mysig värld och en trevlig berättelse. Ingen ond bråd död så långt ögat når.

Medlem

köpte Zelda och AC samtidigt, kan säga att sistnämnda har jag inte rört på en vecka.

Lyxproblem

Medlem

Om jag hade vetat innan att man måste vänta "verklig tid" i spelet så hade jag ALDRIG köpt det.

Varför? Kunde det inte ha varit som i t.ex. Stardew Valley? Där karaktären får sova i en säng och vips så är det en ny dag.

1
Skriv svar