Detta krävs för att köra svinsnygga Microsoft Flight Simulator!

Farornas Konung

Inga problem här. Problemet är att alla spel i simulator genren SKA (enligt mig) spelas med dedikerade kontroller. Vet inte om jag kommer tycka om det tillräckligt för en till investering.

Medlem
Skrivet av Bussovic:

2700x CHECK
2080 CHECK
32GB RAM CHECK

Får se om det blir ett köp eller inte dock. Ser onekligen snyggt ut men osäker på om jag skulle gilla det i längden.

Xbox (beta) PC eller vad appen heter, kostar väl bara 100 kr månaden, testa en månad? Finns säkert deals som är bättre om det är din första betalning med den tjänsten.

Medlem

Jag som aldrig reder ut flygspel, ska man satsa på en honeycomb istället för en "joystick" ?
Den ser lättare ut att använda men det är den kanske inte för en som jag

Edit: Efter kollat lite tester på tuben blir det Honeycomb Alpha Flight Controls.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Jag som aldrig reder ut flygspel, ska man satsa på en honeycomb istället för en "joystick" ?
Den ser lättare ut att använda men det är den kanske inte för en som jag

Edit: Efter kollat lite tester på tuben blir det Honeycomb Alpha Flight Controls.

Jag var nyfiken och tog första bästa review:n på Youtube. Skulle nog passa på den pga. bedrövlig dead-zone:
https://youtu.be/UqRWy_lsqnw

Medlem
Skrivet av A1200G:

Jag var nyfiken och tog första bästa review:n på Youtube. Skulle nog passa på den pga. bedrövlig dead-zone:
https://youtu.be/UqRWy_lsqnw

Den reviewn har jag också läst och Deadzoonen var det enda han hängde upp sig på. Plus "bedrövlig" är ju att ta i om man läser kommentarerna på videon. Flera stycken med andra kontrollers som har samma eller värre.
kolla du hela videon eller bara läste rubriken ?


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

12
Skriv svar