Det svänger! Fallout 76 har numer "mestadels positiva" recensioner på Steam

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Men du kände dig ändå manad till att kommentera en nyhet om ett spel du aldrig ens testat?

ptja tycker det räckte med alla videos som dissekerade spelet när det kom, så är ju inte helt utan uppfattning.

Medlem

@KeyserSoze: Nästan alla av dom gamla videorna är irrelevanta nu, för dom flesta problemen dom tar upp är redan fixade.

@Potatisbullen: Tror han syftade på high hrothgar i spelet. 200 ending vet jag inte, men om räknar alla kombinationer som spelet kan sluta i så blir det ganska många. Var väl någon som försökte räkna hur många, men fick hjärnsläpp efter ett tag. Han var uppe i 150 eller något. Sluten är bara en powerpoint presentation ändå.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

FALLOUT 76 return.

Fallout 76 fick mycket kritik sen det kom ut. själv tycker jag att dom gjorde ett bra arbete från början. men nu med wasteland update https://store.steampowered.com/app/1151340/Fallout_76/ tycker jag att det har blivit 10x bättre. med nya NPCs som tycks vara väldigt verkliga och lika som dom i Fallout 4

Tycker att "ingen skillnad" och "ganska bra" har för stort glapp. jag skulle säga "lite bättre". Men det fick bli ingen skillnad då det ligger närmast mitt intryck av uppdateringen.

Problemet är fortfarande 76 i sitt eget utförande som fortfarande ligger kvar som grund. Uppdateringen gör helt enkelt inte tillräckligt för att förändra det som är.
Wastlanders lyfts fram av Bethesda som en "helkonvertering" men sanning är att det är en egen identitet som lades till uppe på 76. Recensenter, många ärligare youtubers och intryck ger samma bild och uppfattning jag själv fick när jag körde wastlanders, problemet är att 76 fortfarande finns där med alla sina problem. Wastlanders är en början men egentligen bara första steget till att fixa problemen och den tråkiga påtvingade grinding och repetiva lootandet.
15-20 timmar för innehållet och sedan finns bara 76 i sitt oförändrade skick.

Bethesda måste fortsätta med wastlanders liknande material och göra privata servrar gratis för alla, för i nuläget kan jag fortfarande inte rekommendera de som inte försvarar allt 76 gör att pröva på. ge det mer tid. utanför instanserna flockas trollen och de "vänliga" som inte vill lämna en ifred. och XP-nerfen gör att du måste spendera tid i vanilla76. nej tack.

Det går att rädda men det kräver mer arbete från bethesdas sida om det ska bli bra, för förlåta det som de gjort tidigare förtjänar inte att förlåtas, de måste förstå vad som faktiskt funkar om de vill vända majoritetens intryck och om 76 ska likna deras tidigare mästerverk.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Men du kände dig ändå manad till att kommentera en nyhet om ett spel du aldrig ens testat?

Tror dom flesta som klickade på "ingen skillnad" har inte spelat spelet.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Tror dom flesta som klickade på "ingen skillnad" har inte spelat spelet.

Det tror jag med, det har varit väldigt inne att kasta skit på Bethesda dom senaste åren, och många hänger på trenden.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det är tyvärr inte så spelmotorer fungerar. Du kan inte ta en motor som är avsedd för fps och bara lägga på den till ett open rpg. Det är som att säga att varför tar vi inte de bästa i fotboll och använder i agrikultur?

Typ frostbite i anthem = skit

Medlem

Hade egentligen hellre haft ett helt nytt isometriskt Fallout som tvåan eller Fallout Tactics fast med dagens teknik, hade varit mumma!

Medlem

@Raahzel: Kommer ett snart, det heter Wasteland 3. Fast det spelet är kanske lite mer som Fallout tactics.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Testade det, fick prata med en person i en bar. Sedan var det typ samma spel. Så la ner å spela :€

Medlem

@EpicGoblin: Du måste ta level 20+ för att fortsätta med resten av storyn.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Jag tror inte på comebacks. Antingen är det bra från början eller inte, lite buggfix och extra matrial gör ingen skillnad. Sprinkla lite godis på bajs så märker du. Det kan bli bättre, men aldrig bra. Så folk som hatat på nms, Fallout 76 och anthem men nu tvärvänt ljuger bara för sig själva eller flyter på hatvågen. Folk hatar dessa spel för det inte nådde deras förväntningar och inget annat!
Från början var:
Anthem under mediokert.
Fallout 76 helt ok.
No man ska fantastiskt.

Och det finns inga uppdates som nånsin kan ändra på nått av det!

Det ända som har ändrats är din uppfattning

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Men du kände dig ändå manad till att kommentera en nyhet om ett spel du aldrig ens testat?

Såklart att han måste klaga på spelet även fast han inte har testat det. Mob Mentality, go!

Medlem
Skrivet av Solidtamam:

Jag tror inte på comebacks. Antingen är det bra från början eller inte, lite buggfix och extra matrial gör ingen skillnad. Sprinkla lite godis på bajs så märker du. Det kan bli bättre, men aldrig bra. Så folk som hatat på nms, Fallout 76 och anthem men nu tvärvänt ljuger bara för sig själva eller flyter på hatvågen. Folk hatar dessa spel för det inte nådde deras förväntningar och inget annat!
Från början var:
Anthem under mediokert.
Fallout 76 helt ok.
No man ska fantastiskt.

Och det finns inga uppdates som nånsin kan ändra på nått av det!

Det ända som har ändrats är din uppfattning

Jag förstår inte ditt inlägg.... Först kan man inte ändra sin uppfattning, sen är ens uppfattning det enda som ändrats?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Solidtamam:

Jag tror inte på comebacks. Antingen är det bra från början eller inte, lite buggfix och extra matrial gör ingen skillnad. Sprinkla lite godis på bajs så märker du. Det kan bli bättre, men aldrig bra. Så folk som hatat på nms, Fallout 76 och anthem men nu tvärvänt ljuger bara för sig själva eller flyter på hatvågen. Folk hatar dessa spel för det inte nådde deras förväntningar och inget annat!
Från början var:
Anthem under mediokert.
Fallout 76 helt ok.
No man ska fantastiskt.

Och det finns inga uppdates som nånsin kan ändra på nått av det!

Det ända som har ändrats är din uppfattning

NMS är väl ganska uppskattat idag?
R6 Siege hade väl en rätt jobbig release också.
Diablo3 har ju trots sin initiala kritik varit rätt så framgångsrikt.

Comebacks är definitivt möjliga, har hänt och kommer hända, sålänge utvecklaren verkligen försöker.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag förstår inte ditt inlägg.... Först kan man inte ändra sin uppfattning, sen är ens uppfattning det enda som ändrats?

Om du tycker ett spel är dåligt men efter nått år eller mer tycker det blivit bra så har du ändrat din uppfattning eller smak. Spelet var bra från början.

Medlem
Skrivet av Solidtamam:

Om du tycker ett spel är dåligt men efter nått år eller mer tycker det blivit bra så har du ändrat din uppfattning eller smak. Spelet var bra från början.

Nej, Fallout 76 var inte särskilt bra i början.

EDIT: förstår inte varför du tror att ett spel inte kan bli bättre efter uppdateringar och expansioner.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

https://www.pcgamer.com/fallout-76s-new-npcs-are-stealing-wea... Asså den snubben förlorade sin explosive gatling plasma där, går inte få tag på ett sådant vapen längre. Aja hoppas dom fixar den buggen snart, får köra den instancen med ett annat vapen så länge.

Undrar om dom kommer ge tillbaka honom det vapnet, med tanke på att skadan på det vapnet är helt galet. Har en TSE gatling plasma på min karaktär. Räknas nästan som ett fuskvapen, det är ett vapen som dom tog bort legendary buffen på, men dom nerfade aldrig skadan på dom vapnena så dom som har kvar dom gör fortfarande den skadan.

Bethesda känner till buggen iaf, så det kommer nog en hotfix snart. Såg lite roligt ut när npc:n sprang runt med hans vapen Var en sån npc man inte kunde döda heller.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

@Dunder:
Då missförstod du. Det kan bli bättre. Det jag sa är att ett uselt spel 1 av 10 inte blir bra på grund av uppdate. Bra kan bli bättre. Men ett dåligt spel kan inte bli bra.

Exempel om du tycker nms va 2ac 10 realse och 8av10 nu så är det inte på grund av alla uppdate å patches. Utan det är du nu som ändrat uppfattning eller smak eller släppt hatvågen nu och gillar spelet. Samma med fallout.

Medlem
Skrivet av Solidtamam:

@Dunder:
Då missförstod du. Det kan bli bättre. Det jag sa är att ett uselt spel 1 av 10 inte blir bra på grund av uppdate. Bra kan bli bättre. Men ett dåligt spel kan inte bli bra.

Exempel om du tycker nms va 2ac 10 realse och 8av10 nu så är det inte på grund av alla uppdate å patches. Utan det är du nu som ändrat uppfattning eller smak eller släppt hatvågen nu och gillar spelet. Samma med fallout.

Okej, jag håller inte med, helt enkelt


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@Dunder: Var ganska många som tyckte spelet var bra från början. Dock var det inget bra spel för alla. Efter 1.5 år så var det runt 35000 som var online samtidigt på pc, det är ganska mycket på ett spel som inte har uppdaterats på länge. Finns andra spel som är populära som ligger där också i antalet spelare.

Är väl lite mer nu efter senaste uppdateringen.

Tror inte wastelanders skulle släppas om det var bara ett fåtal som spelade spelet. Finns endel med 3000+ timmar i spelet, så det är bästa spelet för vissa.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

@Dunder: Var ganska många som tyckte spelet var bra från början. Dock var det inget bra spel för alla. Efter 1.5 år så var det runt 35000 som var online samtidigt på pc, det är ganska mycket på ett spel som inte har uppdaterats på länge. Finns andra spel som är populära som ligger där också i antalet spelare.

Är väl lite mer nu efter senaste uppdateringen.

Tror inte wastelanders skulle släppas om det var bara ett fåtal som spelade spelet. Finns endel med 3000+ timmar i spelet, så det är bästa spelet för vissa.

Det var också väldigt många som tyckte det var skräp (jag var inte en av dem), vilket man mycket väl kan förstå med tanke på vilka otroliga problem spelet hade och vilket extremt dåligt jobb Bethesda gjorde i att hantera situationen.

Jag tror Wastelanders släpps för att Bethesda behöver all bra PR de kan komma åt just nu, då många helt svartlistat dem. Jag är också säker på att det är därför expansionen är gratis.
Sen behöver de såklart fler spelare som potentiellt blir subscribers också.

Vart får du dina siffror från? Antar att det är en gissning. Tror inte heller jag skrev att det var få spelare, eller att det inte finns någon som gillar spelet.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@Dunder: Från playercounter sidan, dock hoppar siffrorna runt som om den räknar flera olika tids tillfällen. Verkar som den bara räknar bethesda.net, nu har den minskat också för många har gått över till steam. Den räknar inte med steam ännu. Lade med dom siffrorna för att den är ganska många som gillar spelet, det var inte bara ett fåtal.

Wastelanders var väldigt viktigt för spelet, var också väldigt viktigt att inte släppa det för tidigt som dom gjorde med Fallout 76.
Hade tillgång till PTS:en, men en sak märkte jag var att dom fixade alla buggar man rapporterade in. Körde igenom några timmar, stötte på kanske 20 buggar som jag skrev ner och skickade till dom. Patchen efter så var alla dom buggarna borta.
Hörde att dom dödade runt 1000 buggar på den patchen, många gamla som hade funnits sen releasen var borta.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

@Dunder: Från playercounter sidan, dock hoppar siffrorna runt som om den räknar flera olika tids tillfällen. Verkar som den bara räknar bethesda.net, nu har den minskat också för många har gått över till steam. Den räknar inte med steam ännu. Lade med dom siffrorna för att den är ganska många som gillar spelet, det var inte bara ett fåtal.

Wastelanders var väldigt viktigt för spelet, var också väldigt viktigt att inte släppa det för tidigt som dom gjorde med Fallout 76.
Hade tillgång till PTS:en, men en sak märkte jag var att dom fixade alla buggar man rapporterade in. Körde igenom några timmar, stötte på kanske 20 buggar som jag skrev ner och skickade till dom. Patchen efter så var alla dom buggarna borta.
Hörde att dom dödade runt 1000 buggar på den patchen, många gamla som hade funnits sen releasen var borta.

Ja, jag såg också den playercounter-sidan, men vart får de siffrorna ifrån? Bethesda släpper inga siffror, vad jag vet. De nämner GNP, men hur det funkar vet jag inte.

Jag vill dock poängtera att jag inte skrivit att det inte går att gilla spelet, jag spelar det själv då jag älskar Fallout och verkligen vill att Fo76 ska bli bra, så detta är helt off topic. Även spel som är tekniskt jättedåligt byggda går såklart att gilla.

Hur spelet är idag är hur det borde ha släppts, då kanske de sluppit den katastrofala release:n, även om många problem fortfarande finns kvar.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

12
Skriv svar