Äntligen fredag, med Fragzone-Fredag!

Robot
Äntligen fredag, med Fragzone-Fredag!

Om next gen-kontroller, gratis-vågen, Minecraft RTX, Myst, Final Fantasy VII Remake och mer!

#fragzone-fredag


Medlem

Äntligen fragzone fredag igen!

Jag är dock på jobbet så det blir wn repris imorgon lagom till frukost


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Frilansare
Skrivet av Gregermeister:

Äntligen fragzone fredag igen!

Jag är dock på jobbet så det blir wn repris imorgon lagom till frukost

Repris är näst bäst. Silvermedalj är inte fel! Ha en mysig frukost.

Medlem

@Joakim Bennet: Även om jag gillar er och ni gör ett bra och intressant innehåll så kan jag tycka att det blir lite väl långt med över 1 h. Strax vid 45 min går gränsen, men kanske det inte går att dra ned utan att ta bort content? (Omröstning på det?)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

@Joakim Bennet: Även om jag gillar er och ni gör ett bra och intressant innehåll så kan jag tycka att det blir lite väl långt med över 1 h. Strax vid 45 min går gränsen, men kanske det inte går att dra ned utan att ta bort content? (Omröstning på det?)

Det är väl ingen som tvingar dig att kolla till slutet om du tycker det är långt? Vissa längre avsnitt kan jag dela upp på två frukostar så blir det dubbelt nöje.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem
Skrivet av Gregermeister:

Det är väl ingen som tvingar dig att kolla till slutet om du tycker det är långt? Vissa längre avsnitt kan jag dela upp på två frukostar så blir det dubbelt nöje.

Visst skulle jag kunna se det uppdelat men jag gillar ju att vara med i chatten, de gånger jag har möjlighet numer.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Visst skulle jag kunna se det uppdelat men jag gillar ju att vara med i chatten, de gånger jag har möjlighet numer.

Man kanske kan ha en tid i början som är uppvärming, för att sedan mer koncentrerat köra 45 minuter? Typ en kvarts förspel innan showen.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Moderator | Testpilot
Skrivet av conthox:

@Joakim Bennet: Även om jag gillar er och ni gör ett bra och intressant innehåll så kan jag tycka att det blir lite väl långt med över 1 h. Strax vid 45 min går gränsen, men kanske det inte går att dra ned utan att ta bort content? (Omröstning på det?)

Jag har själv inget problem med att det kan ibland gå över 60 minuter, men det är helt klart bra feedback. Det blir lättare för alla som tittar live att planera om man vet, likt många program på tv, hur länge det kommer hålla på.

Samtidigt tycker jag det är nice att man inte riktigt vet vad man får. Ibland skriver någon en grej i chatten och det blir något trevligt sidospår. Får det att kännas lite mer levande.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag har själv inget problem med att det kan ibland gå över 60 minuter, men det är helt klart bra feedback. Det blir lättare för alla som tittar live att planera om man vet, likt många program på tv, hur länge det kommer hålla på.

Samtidigt tycker jag det är nice att man inte riktigt vet vad man får. Ibland skriver någon en grej i chatten och det blir något trevligt sidospår. Får det att kännas lite mer levande.

Håller med om ditt sista stycke, det gör det hela levande.

Men man kan kanske stycka upp det?

17:45: Förspel
18:00: Show
18:45: Eftersnack med frågor från chatten


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Har personligen inga problem med 60+ minuter långa avsnitt, tycker det bara är trevligt.

Skulle uppskatta om ni skruva upp ljudnivåerna på mikrofonerna ett snäpp eller två till nästa avsnitt bara. ^^


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Fezk:

Har personligen inga problem med 60+ minuter långa avsnitt, tycker det bara är trevligt.

Skulle uppskatta om ni skruva upp ljudnivåerna på mikrofonerna ett snäpp eller två till nästa avsnitt bara. ^^

Ja, ljudet var inte med oss denna gång, och videotjänsten vi kör hade lite problem att hänga med.


signatur
Medlem

tycker själv att 45 min är alldeles för kort. Känns som man precis satt sig för att lyssna/titta när det bara är 45 min långt. Ju längre ju bättre för min del.


signatur

God is dead

Medlem

Fragzone Fredag är ju höjdpunkten på hela veckan så tycker om när avsnitten rullar över 60 min. Har aldrig känt det funnits dötid att ta bort i ett avsnitt, utan bra snack ända in i mål. Trevlig helg!

Medlem

Jag tycker att över en timme är för långt. Då hoppar jag över i stället.
45 minuter är max. Annars tappar jag fokus, som när de börjar svamla bort från ämnet.
Planera sändningen bättre, och gör inslagen mer effektivt.


signatur

autograph

Medlem

För mig får det gärna pågå uppåt 2h, alltid mysigt att lyssna och man kan lätt dela upp tittandet över flera mornar/kvällar.

Frilansare
Skrivet av conthox:

@Joakim Bennet: Även om jag gillar er och ni gör ett bra och intressant innehåll så kan jag tycka att det blir lite väl långt med över 1 h. Strax vid 45 min går gränsen, men kanske det inte går att dra ned utan att ta bort content? (Omröstning på det?)

Svår avvägning det där. Jag skriver alltid ett körschema, men helt utan tidsmarkörer. Planeringstiden inför ett avsnitt skulle bli avsevärt mycket längre om vi skulle hålla oss till tidsmarkörer. Dessutom skulle spontana diskussioner, inlägg och inspel från chatten och andra utsvävningar bli svåra att hinna med. Och jag tycker de är en del av charmen med FF.

Jag tycker ofta att vi har för lite content och blir orolig över hur vi ska kunna nå 1 timme (som är någon sorts ribba). Men oron infrias sällan, vi har så pass kul att det bara drar på. Och jag tror att andra har det också, tittarsiffrorna går uppåt. Men jag förstår de som vill ha det kortare och snärtigare. Alla format passar inte alla. det enda jag kan säga är väl att det ju går att kolla repris istället och spola fram. Men då missar man ju chatten, som du sa.

Tack för att du tittar, oavsett, och tack för tyck!

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius:

Väntar på podden av denna


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Waliant:

@Carl Johansson-Sundelius:

Väntar på podden av denna

Ouch! Helt glömt. Fixar på studs.

https://anchor.fm/fragzone/episodes/Om-next-gen-kontroller--g...


signatur
1
Skriv svar