TV serier du har slutat titta på.

Medlem

Många serier jag sett ett/ett par avsnitt o slutat titta på. Men räknar inte dessa då jag aldrig egentligen ”började” titta på dom.

En jag kommer på som är hyfsat ny är Game of Thrones. Tror jag gav upp runt början av säsong 5. Serien hade sen start väldiga problem med pacing men i senare säsonger blev den i stort sätt otittbar... Tyckte det var åt helvete för många karaktärer som följdes och det kändes som avsnitten var en timmes ”recap” med 5 min highlights från varje karaktär. Kanske det folk vill ha numera så man inte blir uttråkad?

Medlem

Jag gav just upp Agents of Shield någonstans i säsong 3. Fick tipset av någon som hävdade att första säsong(erna) var lite tröga men att det växer till något fantastiskt allteftersom. Men nej, nu orkar jag inte mer. Tycker att manus känns oerhört tunt, även med Marvelmått mätt. Plot-twist på plot-twist utan någon tanke, typ. Och därtill några riktigt träiga skådespelare.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Skrivet av tr58:

Många serier jag sett ett/ett par avsnitt o slutat titta på. Men räknar inte dessa då jag aldrig egentligen ”började” titta på dom.

En jag kommer på som är hyfsat ny är Game of Thrones. Tror jag gav upp runt början av säsong 5. Serien hade sen start väldiga problem med pacing men i senare säsonger blev den i stort sätt otittbar... Tyckte det var åt helvete för många karaktärer som följdes och det kändes som avsnitten var en timmes ”recap” med 5 min highlights från varje karaktär. Kanske det folk vill ha numera så man inte blir uttråkad?

Grundmaterialet innehåller en drygt 20-tal andra karaktärer till, så du bör kanske inte läsa böckerna heller om du tyckte det var svårt att hänga med i serien.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

K (Netflix)
(Ja, den heter bara "K")

Har sett fyra avsnitt av den här animeserien. Känns fortfarande som att den inte har kommit upp ur startgroparna. Ger upp den som skräp.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Vikings... Efter en viss snubbes död så skenade den iväg och blev medioker, fann mig själv skippa flera minuter varje avsnitt. Har nu därför inte tittat på den senaste säsongen och lär aldrig göra det heller.

Westworld... Första säsongen tyckte jag var fantastisk och hade därför skyhöga förhoppningar på andra meeeeeen den föll pladask. Skippade de sista två avsnitten och lär inte titta på säsong 3 då det troligtvis lär bli samma stuk på't.

Avstängd

The Outsider. Jag pallade till avsnitt 4. Fy fan vad generiskt och tråkigt alltså. Finns verkligen ingen karaktär i denna som är värd min tid, alla är urtråkiga. Visst, Batman är bra, men det blir inte en av huvudkaraktärerna.

Stereotyperna i denna har jag inga problem med alls egentligen, men när man har sådana karaktärer (te.x detektiven med "förmågor" över det vanliga) då måste man göra dom intressanta också, ge dom något som får mig att vilja investera tid.

Undvik. Kolla på den helt fantastiska Dirk Gently istället, raka motsatsen mot denna, massor av fantastiska karaktärer att följa, händer intressanta saker i varje avsnitt.. Detta var verkligen ett rejält sömnpiller.

Medlem
Skrivet av Harmond:

The Outsider. Jag pallade till avsnitt 4. Fy fan vad generiskt och tråkigt alltså. Finns verkligen ingen karaktär i denna som är värd min tid, alla är urtråkiga.

Stereotyperna i denna har jag inga problem med alls egentligen, men när man har sådana karaktärer (te.x detektiven med "förmågor" över det vanliga) då måste man göra dom intressanta också, ge dom något som får mig att vilja investera tid.

Undvik. Kolla på den helt fantastiska Dirk Gently istället, raka motsatsen mot denna, massor av fantastiska karaktärer att följa, händer intressanta saker i varje avsnitt.. Detta var verkligen ett rejält sömnpiller.

Wow vilken kontrast!
Tyckte totalt tvärtom. Riktigt jävla bra serie!
Märkligt att ens nämna The Outsider i samma inlägg som Dirk Gently också. Två HELT olika sorters serier.

Som att säga att man tyckte Alien var värdelös men ET var däremot riktigt bra! Weird!

Avstängd
Skrivet av Jiminy:

Wow vilken kontrast!
Tyckte totalt tvärtom. Riktigt jävla bra serie!
Märkligt att ens nämna The Outsider i samma inlägg som Dirk Gently också. Två HELT olika sorters serier.

Samma genre.. mystery-crime-horror/supernatural, men ja utförandet rätt annorlunda. Dirk Gently är ju mer "psykedelisk" skräck och ibland komisk och överväldigande, denna är mer allvarlig, lågmäld och betydligt mer generisk, känns som man har sett precis allt i denna 100 ggr förut, men bättre utfört.

Notera att jag skrev "raka motsatsen", inte att det är direkt lika serier... Gillar man inte denna kommer man nog älska Dirk Gently istället.

Medlem

Oj, va mycket det är där man bara sett nån minut/avsnitt och ibland flera säsonger innan man tröttnat.

Såg ganska mycket på Walking dead, sen blev de bara samma skit om igen.
Gav Fear of the walking dead en chans, slutade se något avsnitt in i s2.
Better call Saul, såg första säsongen, sen blev de enformigt.
The Mandalorion, tvingade mig igenom 4 avsnitt då den skulle vara sååå bra. Men nope.
Westworld, slutade efter 1a säsongen.
House of cards.
Orange is the new black.
The dark
blacklist
Vikings

Nej men som sagt, mycket som man kan kasta ut efter bara nåt avsnitt. Men oftast slutar jag titta för att det blir för mycket av samma skit säsong efter säsong så de blir tråkigt


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Skribent
Medlem

"The Goop lab" med Gwyneth Paltrow orkade med 3 minuter

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

The Pacific kom jag bara 3 avsnitt in på första gången jag såg det. Den lyckades inte fånga den där BoB-magin jag (och alla andra) hoppades på.

Fortfarande en fin serie dock!

Har försökt se The Pacific så många gånger men aldrig hållit längre än några få avsnitt...Jag vet inte varför...Kanske för att BOB redan gjorde det så bra, och det känns mest som en upprepning (om än en helt annan kampanj).


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Breaking Bad är det första jag kom att tänka på.
Väldigt bra serie, men Bryan Cranston spelade lite för bra i mitt tycke. Jag var helt färdig efter varje avsnitt för att det var så spännande.

Game of Thrones har jag inte heller avslutat, men det hade att göra med att det var för långa pauser mellan säsongerna. Jag hann glömma bort namn och karaktärer (som om det inte var svårt nog), vilket gjorde att serien tappade en del för mig. Vill ta itu med serien igen om några år när jag glömt allting helt och hållet så jag kan börja från första säsongen.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Ares (Netflix)

Nederländsk serie om en tjej/ung kvinna som rekryteras till ett hemligt sällskap.

Gav upp efter ett och ett halvt avsnitt eftersom bokstavligt talat ingenting intressant hade hänt.

Skrivet av Baronova:

Breaking Bad är det första jag kom att tänka på.
Väldigt bra serie, men Bryan Cranston spelade lite för bra i mitt tycke. Jag var helt färdig efter varje avsnitt för att det var så spännande.

Där ser man. Själv slutade jag kolla halvvägs in i avsnitt fyra, eftersom jag tyckte att den (Breaking bad) var småtråkig och bara stod och stampade på samma fläck.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Another Life (Netflix)

Hade hört mycket skit om denna, men tänkte "Äh, vad fan, jag ger den en chans".

Stort misstag.

Baserat på det lilla jag såg så saknar serien alla spår av trovärdighet.
Det som fick bägaren att rinna över fullständigt var att,

de bygger ett skepp för vad jag förmodar är miljarder dollar, och sedan ger de fan i att göra psykologiska profiler över besättningen? Jag menar kom igen, myteri innan första avsnittet är slut! Vad fan!.

Jag stängde av i samma ögonblick som ovanstående hände. Och tog bort serien från min lista.

Kollade sedan på Imdb. Betyget där, för den som undrar, är i skrivande stund 4.9, vilket känns generöst.

https://www.imdb.com/title/tt8369840/?ref_=nv_sr_srsg_0


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Better Call Saul men endast för jag vill vänta tills hela är släppt och sen se allt. Håller i TWD för jag vill se vad de gör med Rick, Commonwealth och hur de fortsätter nu när tidningen är över.

KoP
Medlem

Tvingades att sluta titta på Hell on wheels då serien plötsligt försvann ifrån HBO. Lite surt då man var inne på sista säsongen. -_-

Medlem
Skrivet av Akronym:

Another Life (Netflix)

Hade hört mycket skit om denna, men tänkte "Äh, vad fan, jag ger den en chans".

Stort misstag.

Baserat på det lilla jag såg så saknar serien alla spår av trovärdighet.
Det som fick bägaren att rinna över fullständigt var att,

de bygger ett skepp för vad jag förmodar är miljarder dollar, och sedan ger de fan i att göra psykologiska profiler över besättningen? Jag menar kom igen, myteri innan första avsnittet är slut! Vad fan!.

Jag stängde av i samma ögonblick som ovanstående hände. Och tog bort serien från min lista.

Kollade sedan på Imdb. Betyget där, för den som undrar, är i skrivande stund 4.9, vilket känns generöst.

https://www.imdb.com/title/tt8369840/?ref_=nv_sr_srsg_0

Hahahaha ja jag kan inte annat än instämma, även om jag plågade mig igenom säsongen trots allt.
Finns väl egentligen inget positivt att säga om serien, även Katee Sackhoff är helt värdelös här.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Sons of Anarchy.
Eller ja, såg slut på den men sista säsongen och de sista avsnitten var en pina att ta sig igenom. Utdraget, förutsägbart smörja. Vissa måste dö, nån måste offras, jesus-moment på motorcykel... blä.
De första 3-4 säsonger är bland det bästa på tv. Alla borde se de. Men när en viss person blir mördad i fängelset borde man bara stänga av låta det vara där.

På samma sätt som Prison Break borde varit bara en säsong och slutat med att de rymmer. Punkt. Allt efter det blev bara sämre och sämre.

Tycke ändå att båda dom var bra och spännande men du får tycka va du vill

Medlem
Skrivet av hadllton:

Jag förstår dig. till Flash och Legends of morgondag. Sedan efter övergången om krisen på oändliga länder är handlingen precis längst ner i alla dessa serier. Offensivt att veta att Flash är huvudserien på CW, kan detta påverka seriens kvalitet som helhet. Jag har hopp för nästa säsong, eftersom jag blev skadad för framtiden med Godspeed. Men legender, jag förstår inte ens hur manusförfattare kan hjälpa

Är detta skrivet på ett annat språk och översatt i Google translate till svenska?

Medlem

@Jiminy: Med tanke på att han är reggad idag och hans fotnot har länkar till nån sorts gamblingsite så ja, det luktar bot lång väg.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

@Jiminy: Med tanke på att han är reggad idag och hans fotnot har länkar till nån sorts gamblingsite så ja, det luktar bot lång väg.

Eller hur? Ville inte vara otrevlig ifall det var någon med riktigt jävla grov dyslexi men helt klart märkligt

Medlem

The Shannara Chronicles hade man hoppats lite på med tanke på böcker m.m men det visade sig vara århundradets kalkon.

Orange is the New Black är bara så tjejtramsig för någon som suttit på kåken själv.

Sons of Anarchy är också riktigt glorifierande och tramsig. Det där livet är smuts, pund och misär. Bikers är inte moraliskt goda svärmorsdrömmar. De är påtända grisar som lever djävulen.

The Americans vet inte varför jag kom av mig, gillade serien. Kanske dags att se de sista säsongerna.

House of Cards

kändes färdig när ni vet vem blev vald till ni vet vad.

Inaktiv
Skrivet av skurk:

The Shannara Chronicles hade man hoppats lite på med tanke på böcker m.m men det visade sig vara århundradets kalkon.

Orange is the New Black är bara så tjejtramsig för någon som suttit på kåken själv.

Sons of Anarchy är också riktigt glorifierande och tramsig. Det där livet är smuts, pund och misär. Bikers är inte moraliskt goda svärmorsdrömmar. De är påtända grisar som lever djävulen.

The Americans vet inte varför jag kom av mig, gillade serien. Kanske dags att se de sista säsongerna.

House of Cards

kändes färdig när ni vet vem blev vald till ni vet vad.

Håller med om alla.

Jag tog dock upp The Americans igen och klart värt det. Har du tid över, försök igen!

Medlem

The Walking Dead. Efter att ha tittat varje vecka sedan starten har jag slutat från och med början av den här halvsäsongen. Det har blivit alldeles för tramsigt och långdraget.

Medlem

Ozark - Tycker att charmen försvann efter säsong 2.

Stranger Things - Gillade de första två säsongerna sen tröttnade jag. Kanske får ge den en chans till?

Medlem

Hemlock Grove

Jag skulle säga att detta är en serie som nästan är bra, men inte riktigt. Gav upp efter lite drygt en säsong. Tycker inte att den lever upp till sin egen hype.

Slänger med en trailer bara för att.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Ozark - Tycker att charmen försvann efter säsong 2.

Stranger Things - Gillade de första två säsongerna sen tröttnade jag. Kanske får ge den en chans till?

Hur många avsnitt i Ozark s2 såg du? Jag har sett 2 änsålänge och tycker fortfarande det är bra.

Eller du såg hela s2 och isåfall hur många i s3?

Vad gäller Stranger Things så tycker jag alla säsongerna är awesome så hade definitivt sagt att du ska fortsätta fast om du tröttnade så är det kanske inte din typ av serie helt enkelt

Medlem

The Walking Dead
Jag tappade lusten att fortsätta se serien efter att Negan introducerades.

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Hur många avsnitt i Ozark s2 såg du? Jag har sett 2 änsålänge och tycker fortfarande det är bra.

Eller du såg hela s2 och isåfall hur många i s3?

Vad gäller Stranger Things så tycker jag alla säsongerna är awesome så hade definitivt sagt att du ska fortsätta fast om du tröttnade så är det kanske inte din typ av serie helt enkelt

Såg hela säsong 2 av Ozark samt ett avsnitt av säsong 3. Tyckte hela feelingen saknades.

Beträffande Stranger Things så har jag nog givit upp! Det finns så mycket annat att titta på.

Skriv svar