Detta krävs för att köra svinsnygga Microsoft Flight Simulator!

Robot
Detta krävs för att köra svinsnygga Microsoft Flight Simulator!

Årets snyggaste spel(?) har fått systemkrav.

#microsoft-flight-simulator, #nyhetstips


Fragtjuv

Som jag längtar efter det här spelet. Har kört alphan en hel del men behöver verkligen en ny joystick!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Spelet kommer dyka upp på game pass samma dag det släpps.

Redaktör
Skrivet av joelthor100:

Som jag längtar efter det här spelet. Har kört alphan en hel del men behöver verkligen en ny joystick!

Honeycomb Alpha Flight Controls är svinbra om du bara ska köra civilflyg (recension på gång). Annars är Thrustmaster Hotas Warthog finfin i det lite dyrare segmentet, och Thrustmasster T1600M ska vara ett bra billigare alternativ. Sen finns mängder av enklare spakar. Fördelen med alla(?) dessa är att de har roder i spaken, det saknas hos Warthog och Honeycomb.


signatur
Fragtjuv
Skrivet av Tomas Helenius:

Honeycomb Alpha Flight Controls är svinbra om du bara ska köra civilflyg (recension på gång). Annars är Thrustmaster Hotas Warthog finfin i det lite dyrare segmentet, och Thrustmasster T1600M ska vara ett bra billigare alternativ. Sen finns mängder av enklare spakar. Fördelen med alla(?) dessa är att de har roder i spaken, det saknas hos Warthog och Honeycomb.

Den jag tittat mest på är Logitech G Saitek X52 Pro Flight Control System. Fått den rekommenderad från en kille som spelar en hel del DCS. Eftersom jag även spelar det så tror jag det är ett rimligt val :).


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Jag har fortfarande Microsoft SideWinder Force Feedback 2, funkar native i Windows 10. Köpt på ON OFF för typ 20 år sedan. Perfekt skick. Bästa Force Feedback:en någonsin, built like a tank. Sådana joysticks görs inte längre, det var banne mig bättre förr! 🙂

Medlem

Nope. Kan inte köra på gaming pcn.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Honeycomb Alpha Flight Controls är svinbra om du bara ska köra civilflyg (recension på gång). Annars är Thrustmaster Hotas Warthog finfin i det lite dyrare segmentet, och Thrustmasster T1600M ska vara ett bra billigare alternativ. Sen finns mängder av enklare spakar. Fördelen med alla(?) dessa är att de har roder i spaken, det saknas hos Warthog och Honeycomb.

Har erfarenhet av roder i spaken. Det är väl en fördel i sig men satan så tradigt det är att använda. Speciellt när man ska göra typ en rudder reversal i DCS.

Skrivet av joelthor100:

Den jag tittat mest på är Logitech G Saitek X52 Pro Flight Control System. Fått den rekommenderad från en kille som spelar en hel del DCS. Eftersom jag även spelar det så tror jag det är ett rimligt val :).

Har en X52 Pro som jag använder till DCS. Grym spak för pengarna.
Skulle alltid rekommendera att man köper en dyr spak om man har degen tillgänglig dock.

Redaktör
Skrivet av joelthor100:

Den jag tittat mest på är Logitech G Saitek X52 Pro Flight Control System. Fått den rekommenderad från en kille som spelar en hel del DCS. Eftersom jag även spelar det så tror jag det är ett rimligt val :).

De är trevliga, jag har en sån (minus "Pro"). Fast den har stökat en hel del med muspekaren till och från. Tror det är ett känt problem, så det går säkert att lösa.


signatur
Medlem
Skrivet av A1200G:

Jag har fortfarande Microsoft SideWinder Force Feedback 2, funkar native i Windows 10. Köpt på ON OFF för typ 20 år sedan. Perfekt skick. Bästa Force Feedback:en någonsin, built like a tank. Sådana joysticks görs inte längre, det var banne mig bättre förr! 🙂

Jag hade den första med seriell port. tyvärr fick den avlivas pga drivrutinsstrul för länge sedan.

Det var sååå underbart med ställbar styrka och riktig force feedback i spel som mechwarrior eller combat flight simulator.
Där du fick feedback på varje fotsteg mechen tog, eller när du blev träffad.

Tyvärr mördade ett patenttroll hela forcefeedback marknaden för joysticks ;'(. Hade ju varit het perfekt nu till vr.

Medlem
Skrivet av xermalk:

Jag hade den första med seriell port. tyvärr fick den avlivas pga drivrutinsstrul för länge sedan.

Det var sååå underbart med ställbar styrka och riktig force feedback i spel som mechwarrior eller combat flight simulator.
Där du fick feedback på varje fotsteg mechen tog, eller när du blev träffad.

Tyvärr mördade ett patenttroll hela forcefeedback marknaden för joysticks ;'(. Hade ju varit het perfekt nu till vr.

https://www.youtube.com/watch?v=92TrMKgkhnE

Åh, den hade vi hemma.. ett stort as på skrivbordet, men känslan när man drog av en salva i combat flightsim och hela spaken rasslade var underbar....

Medlem
Skrivet av xermalk:

Jag hade den första med seriell port. tyvärr fick den avlivas pga drivrutinsstrul för länge sedan.

Det var sååå underbart med ställbar styrka och riktig force feedback i spel som mechwarrior eller combat flight simulator.
Där du fick feedback på varje fotsteg mechen tog, eller när du blev träffad.

Tyvärr mördade ett patenttroll hela forcefeedback marknaden för joysticks ;'(. Hade ju varit het perfekt nu till vr.

https://www.youtube.com/watch?v=92TrMKgkhnE

Japp, effekterna är precisa och realistiska, skrivbordet skakar på max.🙂 Min kör med USB så inga problem med drivisar. Tack för tipset, ska testa Mechwarrior. Har kört mest Comanche 4 och MS Flight Simulator X. Det var dock ett tag sen, undrar hur det skulle se ut med RTX 2080? 🙂

Medlem

2700x CHECK
2080 CHECK
32GB RAM CHECK

Får se om det blir ett köp eller inte dock. Ser onekligen snyggt ut men osäker på om jag skulle gilla det i längden.


signatur

Halo kompis!

Medlem

Om några år vill jag se Forza Flight Sim World.
Flyg till vilken flygplats du vill - lasta ur din bil och kör på planetens alla vägar.

Mumma


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Gick ej genom medicinska klass 1 för att få bli yrkespilot. Lite av en dröm som kraschade i höstas. Så antar att detta är det närmsta jag får komma till det, ser fram emot 😇


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av floke:

Om några år vill jag se Forza Flight Sim World.
Flyg till vilken flygplats du vill - lasta ur din bil och kör på planetens alla vägar.

Jag ser även fram emot dlc:t "Ants World" i vilket man kan förminska sig själv till en myra och krypa in valfri myrstack hämtad från verkligheten. Spelet stoltserar med att ha scannat in alla världens myrsamhällen.

Medlem

Missade "Idealiskt" på GPU, har bara en 2070 men annars klarar jag det galant.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Lite oinsatt då jag inte köpt en dator för att spela på på flera år. Men vad skulle en datorn som hanterar max-inställningar kosta på ett ungefär?

Medlem

Och VR på det sen med

Medlem

@BeinoB:

Med tanke på dagens värde av SEK: En njure and then some. Om du väntar ett halvår så lär det bli två njurar. 🙂

Det kan onekligen ge en skön närvarokänsla om man har flera skärmar


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Den jag tittat mest på är Logitech G Saitek X52 Pro Flight Control System. Fått den rekommenderad från en kille som spelar en hel del DCS. Eftersom jag även spelar det så tror jag det är ett rimligt val :).

Satsa på T16000M istället om du vill ha en billig och bra HOTAS. Den har samma sensor som Warthog, så du får väldigt bra precision. För övrigt så är den bättre än X52 Pro på i stort sett alla fronter. Tror den dessutom är några hundralappar billigare än X52:an.

Medlem

Yum, always online


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Tur att jag köpte just 32 GB ram i min nya burk!

Blir ett garanterat köp!

Medlem
Medlem

Mhm, jag är positivt överraskad! Tror nog detta skall funka, om än med något sänkta grafikinställningar. Får hoppas att processorn orkar tugga med.. Den är väl det enda som äventyrar prestandan lite enligt den där tabellen.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Ambassadör
Xbox

Vansinnigt fränt detta!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

150GB?!?!

Yup, när du ska lägga in hela världen i 4K så tar det plats.

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Och VR på det sen med

Den dagen detta får VR support blir det lätt ett köp!
Men systemkraven blir nog saftiga

Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Yup, när du ska lägga in hela världen i 4K så tar det plats.

Hela "världen" som laddas är väl på 2 petabytes enligt MS? Rätt glad över att det streamas och inte kräver en SSD på 2 miljoner GB..


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

12
Skriv svar