Din favoritplats att besöka i spelvärlden

Medlem
Din favoritplats att besöka i spelvärlden

Har du någon favoritplats i ett spel som du håller extra varmt om hjärtat? Då menar jag alltså inte hela spelvärldar som skyrim eller the Witcher, utan specifika platser i spelvärldarna som en stad, skog, grotta eller utkiksplats!

En personlig favorit är Whiterun i Skyrim! Sen har jag ju några nostalgiska favoriter från barndomen som Canada i Tony Hawk 3 och Hogwarts i andra Harry Potter spelet på PS2

FM-guru
F.d. Sisyr

Liaras lägenhet i Mass Effect 2 var rätt mysig, tack vare atmosfären med trafiken och regnet utanför.

Skulle väl knappast kalla det för "favoritplats att besöka" då jag bara lirat igenom ME 2 en gång, men det var i alla fall den plats jag spontant kom att tänka på.

Medlem

Jag antar det är byn Vos i spelet Morrowind vid en klar natthimmel, som jag fortfarande anser är den snyggaste, mysigaste spelhimmeln, 18 år senare.

Det är också platsen för den enda spelmod jag gjort, byggde ett hus där i Morrowind Construction Set.

Medlem

Pongplanen.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Saint Denis i Red Dead 2, en fin blandning mellan fps-dropp och mysig storstad.

Skribent

Middle Park i GTA IV var jäkligt mysig att strosa omkring i och knuffa folk nedför kullar.

Annars är nog Terra från Final Fantasy IX en av de absoluta favoriterna. Den drömska designen och musiken såväl som fiendedesignen är störtskön.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Jag hugger Normandy från Mass Effect innan någon annan gör det. Kanske den trevligaste implementationen av en hemmabas någonsin. Ebon Hawk är en annan favorit! Speciellt i TSL.

Bowerstone Market från Fable II var också ett jäkla härligt ställa att bara vara på.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Guild Wars 2 - Strawberry Patch
Ett hemligt område i ett annars ganska öde område. I ett hörn av kartan finns det ett litet krypin. Väl inne frodas växtriket, och högst upp växer ett gäng jordgubbar. Mysigt!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

På senare tid, första byn i Shenmue III

Medlem

Det blå turkosa vattnet och stränderna i Monkey Island eller Assassins Creed Black Flag!

Medlem

Nibelheim och Forgotten Capital i Final Fantasy VII. Dali och Madain Sari i Final Fantasy IX.

Medlem

Halo, träsket.

Medlem

När jag spelade world of warcraft trivdes jag väldigt bra i Ironforge vill jag minnas


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem

Skulle vilja vandra genom Barrens i wow, med soundtracket spelandes i lurarna.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Ön Everon i Operation Flashpoint! Spenderat så mycket tid där att det känns lite som att komma hem när man återbesöker den.

Medlem

Valentine i RDR2 eller Limsa Lominsa i FF14.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Irithyll i DS3 och Toussaint from TW3 är ju två favoriter

Medlem

Elwyn forest skulle jag säga. Som den altoholic jag är så har jag spenderat många timmar där. Det är också alltid väldigt avslappnat just level 1-10.

Medlem

Centrala yharnam i bloodborne har något mysigt i sig tycker jag

Medlem

1. Ust Natha i Baldur's Gate 2. Efter alla gånger man varit där så är det fortfarande en oerhört förtätad stämning i den staden/i Underdark. Extremt välgjort och välskrivet allting. Vissa quests läser jag igenom varje textrad fastän det är 30:e gången.

2. Nellis Air Force Base i Fallout: New Vegas. När man har kommit dit så vet man att nu äntligen, efter det här kan jag göra min första riktigt ordentliga köprunda hos vendortronen.

Medlem

Epilogen i Uncharted 4 och hubvärlden i Diddy Kong Racing är mina favoriter.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Besöka Plunder Island från The curse of Monkey Island. Alltid älskat att promenera runt där med dess ljuva musik.

Medlem

alltid nice att besöka Gates of Hell i Bayonetta och sätta sprätt på lite monetas, men favoriten är nog den där Akaviri-reliefen i Skyrim, gets me every time


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

Crossroads i WoW. Musiken och miljön är löjligt mysig!

Medlem

Lord Bafford's manor i Theif. Länge sen nu men älskade den platsen/leveln när det begav sig.

Geeks Gaming

Att vandra från fylke till bree i lotro på kvällen väcker många nostalgiska minnen till liv.
Brukar vandra runt lite på orginalkartan några gånger per år ❤️

Fragtjuv

”Mountain lake” i Stardew Valley är väldigt mysig att besöka då och då.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Bruma i TES4 Oblivion, något med den lilla träiga staden i vinterlandskapet som verkligen ger mig mysfaktor 100

Medlem

DM4 i Quake 🤗

Skriv svar