Crysis Remastered bekräftat - vår hårdvara gråter

Medlem
Skrivet av FRULZ:

Jag har inte råd att uppgradera... Minns att jag fick dryga 30 fps på low med en enkärnig pentium 4, 1 GB RAM och ett Radeon X800 XT på 256 MB när det första Crysis begav sig.. Blir förmodligen kanske lite bättre denna gången iaf haha!

Att kunna spela Crysis maxat i 1280x1024 utan AA var mitt prestandamål när jag skulle uppgradera grafikkort 2008. AA drog ner prestandan något enormt i Crysis, det var inte att tänka på.

Trodde först att jag även skulle bli tvungen att överge Win XP och investera i Vista. Reklamen från MS var ju att du behövde DX10/Vista för att få max grafik. Det visade sig vara en sanning med modifikation; det gick att få samma grafik under XP om man ändrade lite i filerna, förutom vissa skuggor som var i bättre kvalitet i DX10.

Har alltid misstänkt att möjligheten att ändra i filerna var Cryteks inofficiella knep för att kringgå dealen med Microsofts grafikexklusivitet för Vista. Alla reklambilder och videor som Microsoft visat för att marknadsföra Vista/Crysis var ju framtagna under DX9 som det framkom senare, så allt fanns redan där i DX9. Till stor del en bluff; prestandan och bildkvaliteten hade iofs möjlighet att utvecklas bättre under DX10 över tiden, men om den i princip var samma för just DX9-Crysis var det onödigt med Vista då.

Jag uppnådde mitt prestandamål för Crysis med bl a ett HD 4850, och kunde skippa Vista, bytte först vid Win 7. Därför är det också trevligt att Crytek fortsätter att vara motvalls mot inlåsningar, och erbjuder raytracing till alla för sitt remastrade Crysis.

Medlem

Ett sånt här spel borde inte få tillåtas på konsol...

eld
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Kan Crysis matcha Switch?

Uppföljarna körde rätt bra på xbox 360 och ps3, switchen är rätt mycket snabbare än dessa.

Crysis är ju dock historiskt krävande och uppföljarna lite mer smart byggda

Medlem

"I just watched the teaser and this happened"
https://9gag.com/gag/ayogGBY


signatur

autograph

Inaktiv

Hoppas verkligen att även multiplayern är tillgänglig då för det var ju förvånansvärt roligt

12
Skriv svar