Diskutera - Vad MÅSTE finnas med i GTA VI?

Medlem

Tajtare styrning, gta v och rdr2 led alla av att det känns som om man styr ett hangarfartyg, blir det likadant i gta vi så kommer jag inte spela det dessvärre.

Medlem

Niko Bellic


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

För mig är GTA V ett spel som jag kan se andra spela, få lust att spela, men sedan när man installerat det (igen) och loggat in så får man bara känslan "jaha, vad nu då?".

Jag skulle behöva något som dels tar tag i en eller hur man säger och dels gör att man vill komma tillbaka och fortsätta där man är. Kanske en typ av leveling med RPG-inslag och att kunna köpa och inreda sitt egen hem. Kanske starta ett företag eller kriminell organisation. Sedan kan gärna spelen bli mindre, det finns ju ändå så in i norden många spel att spela och jag varken orkar eller har tid att lägga ned timmar och åter timmer. Det skulle vara om det är en riktigt bra story då.

Ovanstående kanske inte är speciellt GTA:ish, så det kanske helt enkelt inte är min typ av spel.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Skulle vilja se en annan typ av story helt och hållet, som en undercover polis eller nåt åt det hållet.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag känner spontant att det bör finnas någon form av inslag av Brottsbalkens Kapitel 8, §7, andra stycket, det vill säga grovt tillgrepp av fortskaffningsmedel.

Medlem

Hade varit fantastiskt kul om berättelsens fokus ligger på två karaktärer. En som är polis/undercover och den andra som är en klassisk hederlig skurk och under spelets gång så mötts dessa två.

Sen hade jag gärna sett en utveckling av dialogsystemet i Red Dead 2 (en av mina favoritdelar i spelet). Där man kan interagera med vilken NPC som helst i världen fast med fler valmöjligheter än:

Rob
Greet
Antagonize

Medlem
Skrivet av Baronova:

Jag tror att det enda jag verkligen önskar och hoppas på inför sexan är att körkänslan påminner om fyran.
Tyckte om att det gick långsammare, bilarna hade mycket mer tyngd, och man kunde lätt rulla över om man svängde för skarpt för snabbt.

Instämmer! Älskar bilfysiken i fyran.

Medlem

Ett val i bilkörningen hur den fungerar likt Mafia serien har "Arcade" eller "Simulation". Så ha ett sånt läge där ena är som den simplare i GTA 5 och det andra som den tyngre i GTA 4, den körningen jag föredrar helt klart. Det är det viktigaste som jag ser i det kommande GTA 6. Sedan vill jag ha en råare mörkare ton likt den i GTA 4. Sedan vill jag personligen ha en jättestor stad att ha som spelplan. Inte som i GTA 5 med en stad och en enorm landsbygd.

Jag vill kunna tjäna cash och bäckna droger. Bygga upp mitt gäng med fotsoldater, capos, underbossar osv. Bygg multiplayer komponenten i ett helt eget spel. Den rör jag inte personligen men vet att extrema mängder finns att hämta där. Hemskt hur GTA 5 blev med de där rosa sci-fi motorcyklarna med jetmotorer som flög runt. Då stampar man på Grand Theft Auto som varumärke. Bläää...

Sen får fan R* licensera musiken ordentligt så att de inte tvingas ta bort massor av episka radiostationer likt GTA 4 efter 7-10 år.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

SingelplayerDLC! Och såklart en grym kampanj från början men skulle inte ha något emot att betala lite extra för ordentliga tillägg 🙂
Sen skulle jag gärna se lite sammankopplingar till något tidigare spel (kommer fortfarande ihåg hur till mig jag blev när man fick besöka Liberty City i San Andreas) för sånt är alltid skoj ☺️

Medlem

Ta tillbaka minst lika bra euphoria fysik som i GTA IV så världen känns mer levande. (hur NPC interagera med bilarna etc.)

Medlem

Bättre story, dialogerna har alltid varit bra men vill ha en bra story som man bryr sig om.

Roligare och mer galna uppdrag. Gillar inte att dom har gått mot att vara mer realistiskt.

Friare uppdrag där man inte får mission failed så fort jag går 2m åt fel håll.

Medlem

Lägg tillbaka och förbättra allt dem tog bort från GTAIV när den släppte GTAV, och för helvete. Ge fan i att göra Multiplayer till nå sandlåda för småbarn med flygande motorcyklar och annat trams. Det kan väl för helvete stanna i Saints Row serien.

GTA IV vs GTAV

Medlem

För min del, motorcyklar. Kanske låter som en fånig grej men jag älskar å köra motorcykel i dom spelen. Det va den största besvikelsen för mig med mafia 3, som jag I övrigt tyckte mycket om. Inga motorcyklar, då blir jag ledsen.

Medlem

Poäng för grova krascher som i 3:an :'( <3

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Nelfie:

Lägg tillbaka och förbättra allt dem tog bort från GTAIV när den släppte GTAV, och för helvete. Ge fan i att göra Multiplayer till nå sandlåda för småbarn med flygande motorcyklar och annat trams. Det kan väl för helvete stanna i Saints Row serien.

GTA IV vs GTAV

Känslan är väl att RDR 2, vad gäller fysik och spelmekanik, påminner mer om GTA IV än vad GTA V gjorde.

Medlem

Randomness ute i spelvärlden. Man kan stå och halv AFKa, sen hör man från köket hur det exploderar och har sig från datorn pga en masskrock ^_^

Eller så kläcker någon en skön kommentar ute på gatan bara som får en att fnissa som en fjortis.

Medlem

Mycket mer singleplayer innehåll och att man kan köra hela kampanjen co-op. Att sina villor/byggnader blir random attackerade så man får försvara/hyra gäng. Samt att man kan gå in i typ alla byggnader.

Medlem

Det kanske inte måste finnas med, men det är dags för en mindre stad och mer kvalité. Alla hus ska kunna besökas, folk ska leva egna liv innan för husens väggar. Arbetsplatser, hemmakvällar med tacos, etc. Allt ska rulla på och allt ska gå att påverka.

Gärna ett bostadsområde där polare kan leva tillsammans online med vars ett hus, alternativt lägenhet beroende på budget. Lämnar man området så blir spelet sibgelplayer offline, om man nu inte går ihop i grupp med polarna.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Bra bilfysik och överlag tyngre/mer realistisk känsla i hela spelet, mer som i RDR2.

Medlem
Medlem

Blir det inte dedikerade servrar till online läget i kommande spel så finns inte en chans att jag stödjer dem med pengar.Är så djefla trött på RS snålhet.


signatur

More COOP for the masses

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

En dedikerad karaktär istället för tre och mindre blaj överlag. Jag vet att GTA V är mångas favorit, men jag saknar det lite mer lågmälda GTA IV. Jag saknar Niko Bellic, Little Jacob och skittråkiga taxiuppdrag i två timmar innan våldsbrotten gör entré.

Rockstar är mästare på satir, så länge satiren får bubbla i bakgrunden. Fokusera på att berätta en välsvarvad gangsterhistoria och lämna de mest.. skruvade ögonblicken till spelarens fantasi.

Mer Heat och mindre Fast and the Furious.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Ett upplägg man inte tröttnar på efter halva spelet. Rockstar formulan är så förbannat utdaterad.

Medlem

Helt enig, kändes som att senaste utgåvan vände sig enkom mot monsterkepsbärande 13-åringar. Där 4:an använde den aktuella datorkraften tillhanda för att vrida hela tonaliteten mot det mörkare försökte den senare bara kräma in så mycket stimuli att det knappt fastnade i halsen.

Det jag vill ha ur ett nytt GTA är en rejäl och lagom allvarlig story om en person som sedan gärna får kryddas med dlc al'a gay tony och lost and the dammed. Helt fantastiskt skrivet och sammanflätat. En multiplayer som inte bara en lobby skulle också göra gott.

Medlem

Man måste kunna gå in i varenda hus och en stor öppen värld + ray tracing

Medlem

Horor... Inget GTA utan användbara horor... Skämt o sido.

Önskar mig mer realism överlag, gärna ett system där man måste besöka restauranger och äta ibland för bibehållen energi. Och vore fett om man behövde tanka bilar efter ett tag också.. Låt oss säga att de kan gå 2 irl-timmar på full tank.

Och gärna mer realistiska vapen.. Känns rätt sjukt att man kan plocka fram ett raketgevär ur jackan liksom.. Man borde enbart kunna bära en pistol och ett par granater under jackan, och resten bör vara synliga på ryggen - kunna bära max 2 st tunga vapen åt gången men såklart kunna lagra hur många som helst i ett vapenförråd 'hemma', mobilt i fordonet eller dyl.

Jag önskar att Online-delen består utav flera städer som man kan resa med cut screen emellan, men det skall kosta en flygbiljett på sisådär 2000 GTA$ var gång man vill byta destination. Självklart skall det gå att äga bostäder och garage etc i samtliga städer.

Saknar även fordonsfysiken från GTA IV lite, inte sladdande bilar specifikt, utan flexibiliteten och möjligheten att kunna utföra riktiga tricks på MC. Mer ragdoll-fysik överlag!

Och nej, inga flygande bilar, rymdvapen och andra inslag av sci-fi tack! Medverkar till att sätta en så oseriös och töntig prägel på allt. Det finns absolut spel där sånt hör hemma, men aldrig i GTA!!


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av Lord Silver:

En radiokanal med 80-tals musik!

Och gärna lite lökigt 90-tal

Medlem

Skippa multiplayer och och gå all-in på singleplayer.
Möjligen en mindre co-op-funktion.

Medlem

Att man ständigt får förfrågningar om att följa med och bowla.

Medlem

GOURANGA!
Hare Krishna joggarna är ett måste.

123
Skriv svar