Bygg ett eget skrytfort i Torchlight 3

Robot
Bygg ett eget skrytfort i Torchlight 3

Gå full Ernst på ditt eget krypin i spelet och besök andras.

#torchlight-3


Medlem

Samma sak som hideouts i Path of Exile låter det som.

Medlem

Detta låter inte bra alls...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Detta låter inte bra alls...

Tycker det låter intressant!
Jag gillar ARPGs som Torchlight, Path of Exile, och Diablo, men brukar ha svårt att hålla mitt intresse särskilt länge då det snabbt blir enformigt. Tror basbyggande skulle vara ett bra extra lager av gameplay som gynnar spelet på längre sikt.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Moderator | Testpilot
Skrivet av Baronova:

Tycker det låter intressant!
Jag gillar ARPGs som Torchlight, Path of Exile, och Diablo, men brukar ha svårt att hålla mitt intresse särskilt länge då det snabbt blir enformigt. Tror basbyggande skulle vara ett bra extra lager av gameplay som gynnar spelet på längre sikt.

Det här är lika enformigt. Spelat alfan och stänga betan, och basbyggandet tillför inte alld något vettigt, tyvärr. Det är bara en tråkig uttfyllnad som knappt fyller någon vettig funktion. Handlar mer bara om att kryssa av en grej i en lista än att göra något vettigt utav det.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Torchlight goes facebookspel

Medlem
Skrivet av Baronova:

Tycker det låter intressant!
Jag gillar ARPGs som Torchlight, Path of Exile, och Diablo, men brukar ha svårt att hålla mitt intresse särskilt länge då det snabbt blir enformigt. Tror basbyggande skulle vara ett bra extra lager av gameplay som gynnar spelet på längre sikt.

Det är tyvärr en fruktansvärt dålig grej, utan att ens ha testat deras system i sig. Det tar bort fokus på saker som kan förbättras eller redan är bra i arpgn och gör dessa till mera crafting/sandboxspel. Dessutom förstärker det inte alls multiplayer eller coop för den delen, det är en sak folk sitter med i singleplayer för att sedan visa upp i några minuter för någon polare.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Förstår jag detta rätt, att det är Unrealmotorn man använder nu? Då kommer det ju heller inte vara alls så modbart som T2 var, om ens något? Eftersom det från början var tänkt som ett mmo, så gissar jag ingen moddning öht...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Gillar det. Men full ernst, det har jag inte hört förr. Var kommer det ifrån?


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Förstår jag detta rätt, att det är Unrealmotorn man använder nu? Då kommer det ju heller inte vara alls så modbart som T2 var, om ens något? Eftersom det från början var tänkt som ett mmo, så gissar jag ingen moddning öht...

Ingen modding lär ju ändå va tveksamt då 1an å 2an hade fett med moddar, vore ju tvärdumt att ta steg bakåt där


signatur

//monster

Medlem

@monsterbenke:
Antar att de syftar på herr Kirchsteiger, tv-design profil som gillar allt som har med natur, sten och midsommarkransar att göra

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

Ingen modding lär ju ändå va tveksamt då 1an å 2an hade fett med moddar, vore ju tvärdumt att ta steg bakåt där

Nya ägare, nya utvecklare, ny motor, ett MMO som blev inte ett MMO, det finns en stor risk att det inte blir moddning och i bästa fall, mycket sämre möjligheter än vad det var innan.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Nya ägare, nya utvecklare, ny motor, ett MMO som blev inte ett MMO, det finns en stor risk att det inte blir moddning och i bästa fall, mycket sämre möjligheter än vad det var innan.

Säger inte direkt emot dig här. Men Perfect World ägde Runic från dom började med TL 2 fram tills dem stängde studion 2017. Max Schaefer (en av grundarna till Runic games och även Blizzard North) är den som leder utvecklingen av TL 3 med sin nya studio.

Så chansen för moddning skulle jag säga finns där, även fast den är liten då perfect world gärna vill ha ett "game as a service" spel.

Medlem

Ifall man inte kan gå all-in på ett marint tema med dekorativt trålnät och fiskmåsar i trä får det vara!

Medlem

Trots att spelen är väldigt simpla så älskar jag dom. Har varvat både ettan och tvåan. Föredrar dom framför Diablo 3

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det är tyvärr en fruktansvärt dålig grej, utan att ens ha testat deras system i sig. Det tar bort fokus på saker som kan förbättras eller redan är bra i arpgn och gör dessa till mera crafting/sandboxspel. Dessutom förstärker det inte alls multiplayer eller coop för den delen, det är en sak folk sitter med i singleplayer för att sedan visa upp i några minuter för någon polare.

Crafting i t.ex. PoE är ju riktigt bra och tillför väldigt mycket till genren dock.
Du kanske tänker på någon annan crafting dock.

Medlem
Skrivet av loerk:

Crafting i t.ex. PoE är ju riktigt bra och tillför väldigt mycket till genren dock.
Du kanske tänker på någon annan crafting dock.

Crafting av vapen/items är inte dåligt i sig, både poe och grim dawn har det, mfl. Det är detta basbyggnade och saker, crafta cosmetics för att dekorera ett hus med gardiner.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Nya ägare, nya utvecklare, ny motor, ett MMO som blev inte ett MMO, det finns en stor risk att det inte blir moddning och i bästa fall, mycket sämre möjligheter än vad det var innan.

Kanske blir lite fulhack som mods. Risken finns väl dock att det kommer att vara online only eller nåt annat dumt dock.

Frågan är hur mycket MTX det blir, det är ju ändå perfect world vi pratar om..

Medlem

Noice


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Crafting av vapen/items är inte dåligt i sig, både poe och grim dawn har det, mfl. Det är detta basbyggnade och saker, crafta cosmetics för att dekorera ett hus med gardiner.

Ja om det är det enda man kan göra i den här hideouten är det ärkekass.

1
Skriv svar