Spela Total War: Warhammer II gratis - nu

Robot
Spela Total War: Warhammer II gratis - nu

Och efter det är det dags för Shogun 2!

#gratis, #total-war, #warhammer


Medlem

Warhammer III - Confirmed!

Medlem
Skrivet av Glöttis:

Warhammer III - Confirmed!

Det är väl en trilogy dem planerat ifrån början? Eller har jag fel?


signatur

Ordo Ab Chao

Frilansare
Skrivet av Jaxalot:

Det är väl en trilogy dem planerat ifrån början? Eller har jag fel?

Ja, en trilogi är bekräftad.

Medlem

Är det bara jag som vill älska tww2 men har svårt för det? Tycker att allt småduttande med corruption, klimat, public order och liknande är oerhört tröttsamt när allt jag vill är att de världen brinna. Inte se mina monster gråta över snålblåsten eller beklaga sig över hyrorna.

Annars ett suveränt spel, dock. Striderna är underbara. Men jag önskar att administrationen var på samma nivå som homm3.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Jättebra spel och allt men belägringar blev inte bra. De känns förenklade på något sätt. Medieval 2 var mycket bättre som kom '06..


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Ja, en trilogi är bekräftad.

Där ser man Ser fram emot detta sista spel!

Frilansare

@Glöttis:
Verkligen! Blir skönt att knyta ihop säcken med alla raser och fraktioner.
Startade en ny kampanj precis, som Bretonnia (Bordeleaux). Svårt startposition! Så klena bondearméer!

Frilansare
Skrivet av Castor.T:

Jättebra spel och allt men belägringar blev inte bra. De känns förenklade på något sätt. Medieval 2 var mycket bättre som kom '06..

True. Men frågan är om belägringarna någonsin varit bra. Tror att man hade mer överseende med dess brister i de tidigare spelen. Nu borde de ha fått röven ur och fixat dem (precis som de har fixat diplomatin mm i Three Kingdoms). Hoppas verkligen på Warhammer 3 där.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

True. Men frågan är om belägringarna någonsin varit bra. Tror att man hade mer överseende med dess brister i de tidigare spelen. Nu borde de ha fått röven ur och fixat dem (precis som de har fixat diplomatin mm i Three Kingdoms). Hoppas verkligen på Warhammer 3 där.

Nå jo, "pathfindingen" av AI har nog blivit bättre. Inte som i Rome 1 där man kunde vissa gånger bara vänta ut motståndaren tills tiden gick ut. Men som du säger så hade det varit guld om det lyckas knäcka det också, men tror att det blir i ett annat fristående spel i så fall. I och med att alla tre spel ska funka ihop så kan det förmodligen inte vara för mycket förändringar.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Är det bara jag som vill älska tww2 men har svårt för det? Tycker att allt småduttande med corruption, klimat, public order och liknande är oerhört tröttsamt när allt jag vill är att de världen brinna. Inte se mina monster gråta över snålblåsten eller beklaga sig över hyrorna.

Annars ett suveränt spel, dock. Striderna är underbara. Men jag önskar att administrationen var på samma nivå som homm3.

Jag skulle rekommendera att du provar Tomb Kings, dlc arme i warhammer 2. Deras units har ingen upkeep i pengar så hela den delen tas bort. spelar du på normal så är public order inget större problem heller.
Annars kan Warriors of Chaos eller Beastmen vara något då de är Horde fraktioner, det vill säga de har inga städer så public order är inget man behöver tänka på. Man går mest runt och förstör allt i sin väg.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Nå jo, "pathfindingen" av AI har nog blivit bättre. Inte som i Rome 1 där man kunde vissa gånger bara vänta ut motståndaren tills tiden gick ut. Men som du säger så hade det varit guld om det lyckas knäcka det också, men tror att det blir i ett annat fristående spel i så fall. I och med att alla tre spel ska funka ihop så kan det förmodligen inte vara för mycket förändringar.

De har dock sagt i en stream att sieges kommer förändras i trean. Hur mycket vet vi dock inte,
Här är streamen, 1h 58min in nämner han det.
https://www.twitch.tv/videos/558157183

Medlem

verkar som att TW Warhammer 3 börjar närma sig?

1
Skriv svar