Playstation ger bort Uncharted-samling och Journey gratis

Medlem
Skrivet av xdrive:

@gorbatjov: Nej, då jag redan har en "licens" med PS+ så kan jag inte köpa det igen. PS+ licensen måste först gå ut vilket sker när PS+ går ut. Installerar jag det igen, så sker det med samma PS+ licens.

Ok. Vet bara att det är på det sättet om man har en fysisk kopia och vill köpa spelet digitalt.

Medlem

Finns det då även på Playstation Now?

Medlem

@gorbatjov: Ja precis, då är licensen bunden till skivan, så tar man bort spelet så kan man ju fortfarande köpa digitalt, men om man redan har en temporär licens med ps+ så kan man inte köpa en permanent....

Medlem
Skrivet av xdrive:

@gorbatjov: Ja precis, då är licensen bunden till skivan, så tar man bort spelet så kan man ju fortfarande köpa digitalt, men om man redan har en temporär licens med ps+ så kan man inte köpa en permanent....

Du kan ju alltid testa att slänga iväg ett mail till
networksupport@se.playstation.com. Googlade lite och flera som hört av sig till supporten (visserligen inte i Sverige) och fått hjälp genom att de plockat bort ps+-licensen så att de sedan kunde tanka ner det. Krångligt visst men värt ett försök kanske? Skulle va intressant å följa utvecklingen;).

Medlem
Skrivet av xdrive:

Nu får man ju än en gång lida för Sonys inkompetens när det gäller PS+. Har man tagit ett spel "gratis" via PS+ så kan man inte köpa det digitalt fören din prenumeration har gått ut. Så blir svårt att ta detta Gratis så man får behålla det efter att ps+ gått ut.

Det är möjligt att det fungerar med dessa två spel.

Jag köpte Journey när det först släpptes till PS3 och fick Uncharted-samlingen med PS+. Vid Journey stod det "purchased" i butiken och vid Uncharted "download". Efter att ha klickat på "download" så står det nu "purchased" även vid Uncharted.

Medlem
Skrivet av Jim128:

Kul om Uncharted-serien, världens bästa spelserie enligt mig, upplevs av fler gamers. Bra Sony!

Man får de första tre iaf. 😛 Uncharted 2 eller Uncharted 4 bäst enligt dig?

12
Skriv svar