Kvällssnack – Hur stor andel av gratisspelen du klickar hem spelar du?

Robot
Kvällssnack – Hur stor andel av gratisspelen du klickar hem spelar du?
Relik 📜

Mer eller mindre inga, om jag ska vara ärlig. Sparar på hög för en framtid som aldrig lär komma.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

Jag orkar inte ens klicka hem dom...

Medlem

Epic games store: 0
Playstaion plus: något här och där
Xbox gold: <5
Game pass: regelbundet

Medlem

Fanns inte 1% så fick bli 0%. Tror jag har spelat 3 spel I år och blir fyra med just cause 4 men då är det av kanske 100 spel.

Medlem

Jag klickar tyvärr hem det mesta på Epic Games store men nu såhär i efterhand så inser man ju att det varit ett stort misstag då ens samling nu innehåller en massa skräp som man aldrig kommer att röra. Mycket bättre när man bara har det som man faktiskt gillar och vill spela i sin samling.

Inaktiv

Alla, förutom dom på STEAM.

Medlem

Om dom är på steam, då händer det att jag spelar det, men det är sällan det kommer gratis spel där.

Medlem
KoP
Medlem

Är ganska kass på att spela gratisspelen jag samlar på mig. Nu är dom iofs inte så många då det inte är så ofta dom faller mig i smaken (ser ingen poäng i att tanka hem en massa spel bara för att dom är gratis om man ändå inte har något intresse utav att spela dem). Men dom jag har samlat på mig ligger på Xboxen då det är där jag huserar för det mesta.

Testpilot

Kanske en tredjedel. Svårt att uppskatta. Men senaste gratisspelet jag körde igenom var Kingdom Come Deliverance och det var ett superbra spel.

Funktionen att "gömma" spel på Steam är annars trevlig i sådana här sammanhang...

Medlem

99% på PSN. (klickade i 100%, men jag spelar inte 100%, lägger till spelen "i fall att")
-
Oklart på PC.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Har nog klickat hem 30 från EGS men inte spelat ett enda.

Medlem

Klickar faktiskt bara hem de jag verkligen tänkt spela. Jag vet inte hur det fungerar med alla gåvor hit och dit men om t.ex Ubisoft får pengar för varje exemplar som blir hämtat vill jag ju inte stödja det.

Medlem

Lägger numera till allt på PS Plus i biblioteket men spelar bara något enstaka av det själv. När PS5 kommer in i huset så åker troligen PS4:an ut till sommarstugan istället permanent och där ute spelar familj och vänner. Gjorde likadant med skiftet PS3-PS4. Just nu är det PS3:an som tuffar på med alla sina PS Plus spel


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem

Väldigt få.

Jag har dom flesta spel som EA släppte gratis på Origin under några år för ett tag sedan och har ännu inte spelat något av dom. Och har dom flesta spel som släpptes gratis på Epic Store också men har bara spelat två av dom. Tog hem Uncharted Collection till PS4 tidigare ikväll men det känns rätt tveksamt jag kommer spela det, spelade dom på PS3 och har ärligt ingen lust att spela dom igen.

Som vuxen är min speltid något begränsad och jag fokuserar istället på dom spel jag köper och vet att jag vill spela istället för att ta någon chans.

Medlem

För min egen del köper jag de spel jag vill spela vid släpp, om något är gratis efter det så är jag fortfarande inte intresserad.

Medlem

Klickar hem det jag betalar för. Testar spelen en helg och sen avinstallerar jag.

Medlem
Skrivet av emilakered:

Mer eller mindre inga, om jag ska vara ärlig. Sparar på hög för en framtid som aldrig lär komma.

Där sa du det. Sitter nog i samma båt själv med alla PS+ lir en samlat på sig som bra att ha spel.

Medlem

Klickar hem allt! Inte spelat nått! Hah

Medlem

I stort sett inga. Ofta är det spel med ett ett par år på nacken, som jag redan har spelet, eller har valt att inte spela av någon anledning. De läggs på hög i min backlogg, i hopp om att jag kanske blir sugen någon gång i framtiden.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

1-10% spelas, men finns så mkt annat och så mkt bättre. tar dock alla gratisspelen, och listan har blivit stor


signatur

//monster

Medlem

Blivit allt mindre och mindre, även om jag nyligen började ta mig igenom HOBS som jag sedan länge velat pröva. Riktigt fint och atmosfäriskt spel med en del tekniska problem.

Sedan ett par dagar tillbaka har jag dock slutat, vilket jag till viss del beror på att det just gavs till mig gratis. Jag blir inte lika investerad i ett spel när det bara ges till mig, samma situation uppstår ofta om jag lånar ett spel av en polare. Kör ett par timmar o sen blir det liggande. Kanske bara är jag som är konstig på det sättet, men så funkar det ofta för mig alla fall.

Sedan blir det ju mindre spel jag tar mig an desto fler jag får. Från Epic har jag la 60 spel som jag aldrig rört. Dock testar jag alla fall de flesta som jag får från PS plus. Känns mer överkomligt med två per månad än 2 per vecka.

Sedan får jag mycket hellre små indie titlar som jag aldrig tidigare hört talas om. FURI är ett av mina favospel på ps4an o det fick jag gratis, hade inte rört det annars.

Medlem

Knappt någon. Oftast är det alldeles för mycket jobb för att få spel jag inte ens är intresserade av att spela, eller redan äger. Är det verkligen ett spel jag är sugen på att spela och är gratis är det värt besväret, annars får det vara. Gratis är gott, men går inte över lik för att få dem.

Medlem

Räknas PS+? Isåfall massor! Men annars är det dåligt då dom flesta är till PC och äger just nu ingen dator alls 😒 Men plockar girigt åt mig allt jag hittar för som tidigare skrivits så är gratis väldigt gott 😁

1
Skriv svar