Quiz – Har du koll på kontroller?

Robot
Quiz – Har du koll på kontroller?

Nästa generations kontroller närmar sig, så veckans quiz tar kontroll över situationen.

#fz, #quiz


Medlem

4/10 rätta svar.
Du har någorlunda kontroll.

=P


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Testpilot

9/10 Korrekta svar!

Du har total koll på kontroller.

Medlem

4/10 Korrekta svar!


signatur

I drank what?

Medlem

4/10 från en som inte använt en kontroll sedan 98 är väl ganska bra. (Om man bortser från den Xbox 360-kontrollen som ligger och dammar efter att ha använts efter ett par minuter med nostalgiskt Sonic-lir efter släppet på Steam för ganska länge sedan.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

7/10 Korrekta svar!
Du har total koll på kontroller.

::::::::::::: Det gick helt ok :::::::::::::


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

7/10, vissa var dock rena chansningar.

Medlem

"Super Mario Shotgun Mayhem" låter som ett typiskt Nintendo-spel!

Medlem
Medlem

elakt att ha "project milo" som alternativ. slår vad om att majoriteten valde det pga molyneux tjaffset.

Medlem

7/10! Total koll på kontroller.

Medlem

Trodde att det här skulle vara min gren, men bommade de sju första frågorna. Kommer inte att kunna se mig själv i spegeln i kväll. Lyckades emellertid reducera ocj ta tre tröstpoäng på övertid, men föga hjälpte väl det.

Tldr: 3/10.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Inaktiv

9/10

Min fetish för handkontroller syns väl.

Medlem

10/10, jag har väl lite kontrollbehov, hehe.

Medlem

8/10 har uppenbarligen koll på kontroller. 😎

Medlem

7/10 Korrekta svar!

Du har total koll på kontroller.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

10/10 wiee!


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem

haha du har tappat kontrollen

Gnällkuk

4/10, men fattade inte riktigt frågan ”vilket spel bundlades den med hos OSS?”
Sen när började ni sälja Wii-spel?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

9/10 fick fel på den där bilden man skulle gissa på. Jag är kass på sånt.

Medlem

Jag har tydligen tappat kontrollen, haha. Typisk PC-spelare då

9/10. Föll på kinnects kodnamn.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem
Medlem

9/10 väntade mig dock lite mera kontroller från obskyra maskiner; Bandai Playdia, Apple Pippin och liknande.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Dragon quest kontrollen till vilket spel släpptes det? hade för mig att något liknade släpptes till playstation 2 när dragon Quest 9 kom.


signatur

"The right man in the wrong place can make all the difference in the world. So wake up Mr. Freeman, wake up and smell the ashes"

Gen
Medlem

3/10 Korrekta svar!
Du har tappat kontrollen.

Bottenskrapet

Medlem

3/10.. Jag har tydligen tappat kontrollen

Medlem

10/10 , Denna var ju enkel! 😃

Medlem

6/10
Trodde faktiskt att jag helt tappat kontrollen 😅
Kul quiz 👍
(´ ▽`)


signatur

I was the turkey aaall alooooong!......

1
Skriv svar