Banbrytande Myst ett steg närmare tv-serie

Robot
Banbrytande Myst ett steg närmare tv-serie

X-Men: First Class-författare ansluter till projektet.

#myst, #tv-serie


Medlem

Känns som det skulle kunna bli en runkig Lost-kopia...

Jag vet inte.. Det kan bli svinbra och det kan bli svindåligt.. Hänger väl på hur bra dom som gör det... Gör det.

Myst har väl ingen jättetydlig identitet som man direkt kan säga skulle funka speciellt bra eller speciellt dåligt i TV.

Förutsättningarna finns där... Blir det av så hoppas man väl att dom gör det mesta och bästa utav dom.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Låter som ett text-tv äventyr.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Mina enda mystminnen är att jag inte kom någonstans.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Zidious G:

Mina enda mystminnen är att jag inte kom någonstans.

Haha, lite samma här. Minns att jag fick Myst 3 av brorsan, men jag var lite för ung för att klara skiten.

Frilansare

Haha ja, var det inte så? Att man liksom aldrig klarade av Myst-spelen? Tror jag spelade igenom Riven, men minns inte.

Inaktiv

Problemet för dom som tittar, är väl att man ser inga skådespelare.....Myst visar ju inte ens upp dig själv som spelare. (Har det till min Philips CD-I)
Sen handlar det bara om dig själv, och att komma ihåg vad som hänt, typ.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Haha ja, var det inte så? Att man liksom aldrig klarade av Myst-spelen? Tror jag spelade igenom Riven, men minns inte.

Riven är ju det erkännt svåraste i serien så bra jobbat i sådana fall! 😁

Medlem
Skrivet av anon_326443:

Problemet för dom som tittar, är väl att man ser inga skådespelare.....Myst visar ju inte ens upp dig själv som spelare. (Har det till min Philips CD-I)
Sen handlar det bara om dig själv, och att komma ihåg vad som hänt, typ.

Gäller det första Myst och inte uppföljarna så finns iaf tre karaktärer förutom spelaren. Om det gäller hela universumet så finns ju mängder med karaktärer att jobba med.

Medlem
Skrivet av anon_326443:

Problemet för dom som tittar, är väl att man ser inga skådespelare.....Myst visar ju inte ens upp dig själv som spelare. (Har det till min Philips CD-I)
Sen handlar det bara om dig själv, och att komma ihåg vad som hänt, typ.

För det första var det ju, så vitt jag minns, två karaktärer i det första spelet som pratade med en, och för det andra finns det många spel i serien som tar allt vad Myst är lång bortom den lilla ön man vandrade runt på i originalet.

Medlem

Gillar idén skarpt. Hur slutresultatet kommer att bli, nobody knows

1
Skriv svar