"Begränsad tillgång på PS5 i år"

Robot
"Begränsad tillgång på PS5 i år"

Men det är priset som spökar, inte Covid-19.

#playstation-5


jbx
Medlem

Bokat sen länge!


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av jbx:

Bokat sen länge!

Detsamma!

Medlem

Jag brukar ändå vänta typ ett år med konsolköp så att fler spel hinner komma och således ge mig lite mer att välja mellan. Jag väntade ett halvår med Switch och när jag väl skaffade en hade ett och annat guldkorn släppts och fler stod bara runt hörnet.

BTW vad blir priset? 599 USD? 🤪

Kommer det att komma i år då!! För det gick ju några rykten om att dom har stora problem med den och att dom skulle vara tvungna att skjuta upp det 6-12månader


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Hellre att det blir begränsad tillgång än att få måndagsexemplar!

Medlem

gör mig inget, tog mig ändå några år innan jag kände att var dags skaffa ps4, så blir samma sak här bättre vänta tills bra spel o alla buggar osv blir lösta.. alla launch units har oftast problem som med förra ps4 och ps3 ..

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Kommer det att komma i år då!! För det gick ju några rykten om att dom har stora problem med den och att dom skulle vara tvungna att skjuta upp det 6-12månader

Både Microsoft och Sony har ju enbart kommunicerat att man kommer nå deadline. Men resten av världen har ju en naturlig misstro p.g.a. Covid-19 och hur hårt drabbat Kina är.

Bästa man kan göra är att förhandsboka i detta fall men då löper man ju risken att bli missnöjd med sin produkt. En del konsoler har ju haft problem med sin första produktionslina, t.ex. Xbox 360 överhättade enkelt.

Det blir nog som med Nintendo Switch. När alla trodde att konsolen inte skulle räcka till vid release så blev det panik och folk rensade hyllorna, istället skapades en andrahandsmarknad för att tjäna en hacka på hypen.

Folk vill ju kapitalisera när något är en bristvara. Man köper 5 konsoler istället 1.

Medlem

Har det någonsin skett en konsollansering som tillgodosåg efterfrågan till 100%?

Priserna är något jag ser fram emot att få reda på också då detta är ett riktigt kliv upp. Gissar på 6999 kronor i Sverige minst om man ska utgå ifrån utvecklarna och Bloomberg.

Frågan blir om Sony eller Microsoft är villiga att ta en större förlust på konsolen än konkurrenten för att vara billigast och då krävs det nog $50 minst.

Medlem

Var samma sak när ps4:an släppte, tog slut snabbt.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Skrivet av Chiefen:

Både Microsoft och Sony har ju enbart kommunicerat att man kommer nå deadline. Men resten av världen har ju en naturlig misstro p.g.a. Covid-19 och hur hårt drabbat Kina är.

Bästa man kan göra är att förhandsboka i detta fall men då löper man ju risken att bli missnöjd med sin produkt. En del konsoler har ju haft problem med sin första produktionslina, t.ex. Xbox 360 överhättade enkelt.

Det blir nog som med Nintendo Switch. När alla trodde att konsolen inte skulle räcka till vid release så blev det panik och folk rensade hyllorna, istället skapades en andrahandsmarknad för att tjäna en hacka på hypen.

Folk vill ju kapitalisera när något är en bristvara. Man köper 5 konsoler istället 1.

Jo fast ryktet har inte med covid att göra utan att den blir brutalt varm och dom måste designa om den, vilket passat med att dom inte har visat konsolen än även xbone har visat mycket av sin

https://comicbook.com/gaming/2020/04/02/ps5-playstation-5-son...


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Jo fast ryktet har inte med covid att göra utan att den blir brutalt varm och dom måste designa om den, vilket passat med att dom inte har visat konsolen än även xbone har visat mycket av sin

https://comicbook.com/gaming/2020/04/02/ps5-playstation-5-son...

Som de skriver själv i den där artikeln så är källan inte speciellt känd för sin pålitlighet. Tror nog att man får lägga det där till högen av rykten och konspirationsteorier som alltid kommer vid nya konsol släpp. I alla fall innan något släpps från mer säkra källor, om alls.

Medlem

Får en känsla många ändå inte kommer ha råd med en ny konsol om ett halvår...

Medlem

Blir nog ingen PS5 endå fören sent 2021 för mig.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

NuZ
Testpilot
Skrivet av Snake Plissken:

Jo fast ryktet har inte med covid att göra utan att den blir brutalt varm och dom måste designa om den, vilket passat med att dom inte har visat konsolen än även xbone har visat mycket av sin

https://comicbook.com/gaming/2020/04/02/ps5-playstation-5-son...

Njaaaa men om detta är sant (som det faktiskt ryktas om) skulle det vara både dyrt och dåligt för Sony. Trovärdighet 3/10


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

@Sapiens:

Sant det är totalmörker för många just nu.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av jbx:

Bokat sen länge!

Skrivet av Aletheides:

Detsamma!

Kan ju spela mindre roll om butiken ni bokat det hos inte får några exemplar.

Medlem
Skrivet av bleken:

Kan ju spela mindre roll om butiken ni bokat det hos inte får några exemplar.

Mycket möjligt. Men jag har en enorm backlogg av spel på andra plattformar så jag klarar mig

Skrivet av NuZ:

Njaaaa men om detta är sant (som det faktiskt ryktas om) skulle det vara både dyrt och dåligt för Sony. Trovärdighet 3/10

Menar du att det e mindre trovärdigt för att det e dåligt för Sony om det vore så?


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Snake Plissken:

Menar du att det e mindre trovärdigt för att det e dåligt för Sony om det vore så?

Nae menar att trovärdigheten är 3/10 pga. Sony som utvecklat mycket olika typer av teknik inte bör ha missat kylningen igen. Man brukar lära sig av sina misstag


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Dex
Medlem
Skrivet av NuZ:

Nae menar att trovärdigheten är 3/10 pga. Sony som utvecklat mycket olika typer av teknik inte bör ha missat kylningen igen. Man brukar lära sig av sina misstag

Trovärdigheten är 3/10 (eller mindre) då källan inte är trovärdig, vilket det står i artikeln du länkar till

Än så länge så är både Xbox och PS på gång till releasen enligt dom själva och har inte varit några trovärdiga rykten som säger något annat om någon av konsolerna.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Jo fast ryktet har inte med covid att göra utan att den blir brutalt varm och dom måste designa om den, vilket passat med att dom inte har visat konsolen än även xbone har visat mycket av sin

https://comicbook.com/gaming/2020/04/02/ps5-playstation-5-son...

Det där ryktet är ett rent påhitt och skribenterna på Windows Central skämde ut sig rejält genom att blåsa upp det.

Källan är en YouTube-kommentar som personerna på WC valde att sprida vidare. När de tillfrågades om källan så sade de att de kände till personen som skrivit kommentaren och att de hade förtroende för honom.

När sedan folk började kolla upp källan så visade det sig att personen skrivit fanboy-kommentarer och "konsolkrigat" i många år med mängder av rena påhitt. Det fanns till och med "guldkorn" i stil med "Min pappa jobbar på Sony och det går skitdåligt för PS och de är på väg att sälja hela avdelningen".

En höna av ingenting.

NuZ
Testpilot
Skrivet av dex20:

Trovärdigheten är 3/10 (eller mindre) då källan inte är trovärdig, vilket det står i artikeln du länkar till

Än så länge så är både Xbox och PS på gång till releasen enligt dom själva och har inte varit några trovärdiga rykten som säger något annat om någon av konsolerna.

Ja bla. Men orkade inte beskriva varför mer utförligt en att Sony inte kommer göra fel igen. Sedan som du säger, Båda säger att de är på spåret så varför tvivla


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Dex
Medlem
Skrivet av NuZ:

Ja bla. Men orkade inte beskriva varför mer utförligt en att Sony inte kommer göra fel igen. Sedan som du säger, Båda säger att de är på spåret så varför tvivla

Nä tror nog att det dom säger stämmer. Sen håller jag med att det börjar bli lite konstigt att Sony inte har visat upp konsolen än. Speciellt eftersom dom har visat sin nya handkontroll och gissar ju på att designen har mycket liknelser.
Men dom väntar väl på rätt tillfälle för att maxa hypen eller något.

Medlem

Kommer nog inte att skaffa förrän nästa år oavsett både pga ekonomin och tja, det lär som sagt inte vara helt enkelt att skaffa sig ett exemplar.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Jo fast ryktet har inte med covid att göra utan att den blir brutalt varm och dom måste designa om den, vilket passat med att dom inte har visat konsolen än även xbone har visat mycket av sin

https://comicbook.com/gaming/2020/04/02/ps5-playstation-5-son...

Vi får se i November. Kommer November. Släpper Microsoft Xbox Series X. Men Sony missar med PS5. Ja då blev det bekräftat. Men som sagt. Vi får se i November. Fast jag tror att Sony kommer att ha en Reveal på "E3".

Medlem

Så Sony gör en nVidia och släpper en "Founders Edition" med låg tillgång och skyhögt pris?

Så länge det inte kommer från Sony själva så hoppar jag sån här info. Jag har bokat sen långt tillbaka men den kommer när den kommer helt enkelt.

Medlem

Ska försöka hålla mig ifrån att köpa direkt denna gång ändå. Vänta något år låter faktiskt bra! och eventuella kinks så som dåliga joysticks på kontroller eller kanske eventuella konsolproblem man kan få skippa!

Har alltid köpt konsoler day/week one och oftast finns det knappt några lir och så sitter man och bara väntar...

Så min dator får bli min main spelkompanjon helt enkelt och PS4an ibland när man känner för att gå bananas som Kratos eller ramla och slå sig som Nate

Men sautan i gautan vad jag ser fram emot PS5!

Medlem

Väntar på ett officiellt uttalande från sony istället


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

12
Skriv svar