Rockstars nya, hälsosammare arbetsmiljö kan leda till att GTA 6 blir "mindre"

Robot
Rockstars nya, hälsosammare arbetsmiljö kan leda till att GTA 6 blir "mindre"

När crunch-kulturen försvinner får studion tänka om inför nästa release.

#grand-theft-auto-6, #gta, #gta-6


Hmm, låter sunt men kan kanske också vara ett svepskäl för att skapa ett mindre spel som man sen skall köpa tillägg till för att de ska tjäna mer pengar :/

Jag tror Rockstar har möjlighet att betala sina medarbetare bra löner och ge dem tillräckligt med tid för att skapa nya långa mästerverk som RDR2 med tanke på alla pengar de tjänar på micro transactions från GTA V t.ex.

Inaktiv

Storverk kräver uppoffring.
Vi skulle inte ha pyramiderna utan slaveri.

Medlem

var en riktig besvikelse att det inte kom några story expansions till GTA V, jag har inga större förhoppningar om att det kommer komma till GTA VI heller

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_306295:

Storverk kräver uppoffring.
Vi skulle inte ha pyramiderna utan slaveri.

Perfekt! Du börjar skriva nyheter imorgon 05:00, slutar vid midnatt. Halmbädd och skulor är din lön.


signatur
Medlem
Skrivet av baggso:

var en riktig besvikelse att det inte kom några story expansions till GTA V, jag har inga större förhoppningar om att det kommer komma till GTA VI heller

Håller med. Dom visade ju att dom kan släppa bra extra story material med The Lost and Damned och The Ballad of Gay Tony till Gta 4 och Undead Nightmare till RDR. Jag hade gärna spelat igenom Dutch's del av historien och fått se vad det var som gjorde att han förändrades över tid. Eller spela Sadie Adlers resa från sörjande änka till gunslinger.
Men det är väl mer lönsamt att släppa material till Online delarna så det lär väl aldrig hända tyvärr.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Låter som snack. Det blir väl mindre oavsett.
GTA4 var ett bra spel och fick två fina expansioner. Den tiden är över sedan alla fick tillgång till adsl+ och ett plastkort.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Perfekt! Du börjar skriva nyheter imorgon 05:00, slutar vid midnatt. Halmbädd och skulor är din lön.

Skulle bli många nyheter skrivna.

Medlem
Skrivet av baggso:

var en riktig besvikelse att det inte kom några story expansions till GTA V, jag har inga större förhoppningar om att det kommer komma till GTA VI heller

Ja det var lite tråkigt. Mest troligt blev det så tack vare GTA Online. Men å andra sidan så fick vi ju tre ganska så kontrastrika storys inbakade i ett och samma spel, så helt tomhänt blev man ju inte.

@anon_306295: I dag anser många arkeologer att pyramiderna i Giza inte byggdes av slavar. Så storverk kan nog uppnås ändå

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_306295:

Skulle bli många nyheter skrivna.

Jag ser det som win-win


signatur
Medlem

Med tanke på att jag i slutändan inte tyckte GTA 5 eller RDR2 var bättre än sina föregångare så tror jag inte det spelar så stor roll.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Gör som ni vill bara jag slipper höra ordet crunch.

Bara jag som tycker det låter fel när svenskar använder engelska ord sådär? Speciellt ett relativt nytt. Finns inget värre än svengelska.

Övertid fungerar ypperligt.

Avstängd
Skrivet av Parabellum87:

Gör som ni vill bara jag slipper höra ordet crunch.

Bara jag som tycker det låter fel när svenskar använder engelska ord sådär? Speciellt ett relativt nytt. Finns inget värre än svengelska.

Övertid fungerar ypperligt.

Okej, vi kan säga krunk.

Medlem

Låter som skitsnack. GTA V har dragit in över 6 miljarder i ren vinst, kan de inte bara ta längre tid på sig att leverera ett komplett spel?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Zulthar:

Låter som skitsnack. GTA V har dragit in över 6 miljarder i ren vinst, kan de inte bara ta längre tid på sig att leverera ett komplett spel?

De tar redan på sig längre tid.

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Hmm, låter sunt men kan kanske också vara ett svepskäl för att skapa ett mindre spel som man sen skall köpa tillägg till för att de ska tjäna mer pengar :/

Jag tror Rockstar har möjlighet att betala sina medarbetare bra löner och ge dem tillräckligt med tid för att skapa nya långa mästerverk som RDR2 med tanke på alla pengar de tjänar på micro transactions från GTA V t.ex.

Eller hur. Låter som dom har dåligt management.

Jag kan dock erkänna och tycka att Rockstar har väldigt mycket content i sina spel, från ett utvecklings perspektiv, och så polerar dom sina spel väldigt mycket innan släpp. Om dom skulle släppa lite på tyglarna så skulle dom nog fortfarande vara bättre än andra utvecklare. Tittar man på utvecklings kurvan från t.ex. GTA4, Max Payne, GTAV, GTAV Next-gen, och upp till RDR2, så håller spelen bara högre och högre kvalité. Toppen är väl nådd nu.

Medlem

Gött, då kanske det blir ett bra spel av det hela istället. Ända sen GTA San Andreas känns det som fokus legat på göra så stor lekplats som möjligt men med nackdelen att ingen del av helheten varit vidare kul.

Medlem

Spelar ingen roll hur bra ett spel är, när folk går in i väggen och liv förstörs är det inte längre värt det.

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

Gör som ni vill bara jag slipper höra ordet crunch.

Bara jag som tycker det låter fel när svenskar använder engelska ord sådär? Speciellt ett relativt nytt. Finns inget värre än svengelska.

Övertid fungerar ypperligt.

Nu är det inte övertid som är problemet. Crunch är att jobba typ 100 timmar i veckan i ett halvår och kanske inte ens få betalt för den tiden. Svensk övertid är reglerad så att du omöjligt kan bli utnyttjad till sån slaveri, och då funkar det inte heller att översatta det till övertid.

Medlem

Hoppas att man hittar tillbaka till ett spel i stil med de äldre som Vice City och San Andreas. GTA IV var också bra med sitt mer seriösa stuk och bästa bilfysiken i hela serien. Så här i efterhand är GTA V inte något spel man kommer att vilja plocka fram och spela om 10 år, känns det som. Dålig story, tråkig fysik, livlös värld.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Ah så om man vill ha ett komplett spel nu kommer man alltså få den här dyngan slängd på sig i fortsättningen.

För om de inte säljer okompletta spel och släpper resten bakom en paywall, tja då måste de tydligen binda fast de anställda och slå dem med piskor.

Det finns inga andra alternativ.

Herpaly fucking derp.

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Med tanke på att jag i slutändan inte tyckte GTA 5 eller RDR2 var bättre än sina föregångare så tror jag inte det spelar så stor roll.

Jag spelade RDR1 första gången efter jag kört 2:an. Jag tycker 2:an var långt mycket bättre.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

Gör som ni vill bara jag slipper höra ordet crunch.

Bara jag som tycker det låter fel när svenskar använder engelska ord sådär? Speciellt ett relativt nytt. Finns inget värre än svengelska.

Övertid fungerar ypperligt.

Finns mycket som är värre än svengelska. Bara att droppa det

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Storverk kräver uppoffring.
Vi skulle inte ha pyramiderna utan slaveri.

Förstår din poäng men konstigt exempel då pyramiderna inte byggdes av slavar, det är bara en populär myt. De fick till och med betalt.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag spelade RDR1 första gången efter jag kört 2:an. Jag tycker 2:an var långt mycket bättre.

Det förstår jag mycket väl att man kan tycka.
Jag som spelade rdr1 när det släpptes tycker inte 2an är bättre
Hade helt enkelt roligare med rdr1


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Låt det hellre ta några månaders längre tid. Vill inte att någon ska få magsår för min skull. Hellre göra rätt än snabbt.

Skrivet av Hordaland:

Okej, vi kan säga krunk.

*på bussen i telefon bland folk* Fan vad vi krunkade där mot slutet. Jag är helt utmattad och vill bara hem och in i duschen.

Medlem
Skrivet av androsynth:

Låt det hellre ta några månaders längre tid. Vill inte att någon ska få magsår för min skull. Hellre göra rätt än snabbt.

*på bussen i telefon bland folk* Fan vad vi krunkade där mot slutet. Jag är helt utmattad och vill bara hem och in i duschen.

Krunk = att arbeta övertid och samtidigt stimulera sig själv


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Eller så tar de lite längre tid på sig bara. Vill inte ha nå jäkla Gta online fast för single-player där det kommer nytt skit varje halvår och en ny bil varje vecka när man ändå redan klarat ut storyn och aldrig kommer starta det igen. Bortkastat tid att göra så enligt mig då majoriteten inte kommer bry sig om det nya.

Medlem

Sönder hackade singelplayer spel med episode innehåll, nej tack.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

12
Skriv svar