Inte en Diablo 1-remake, men åtminstone en remake av originaltrailern

Robot
Inte en Diablo 1-remake, men åtminstone en remake av originaltrailern

Fansen tar saken i egna händer. Goth så.

#diablo


Medlem

Klart godkänt jobb. Ser ni beamdog? Så här remastrar man en trailer och framtida cinematics.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Man blir ju liten sugen på färskt kött när man ser trailern iaf

Medlem

Mappen man ser över Tristram i slutet är fel uppbyggd, trailerns charm försvann där..

Medlem

Minns hur rädd jag var när jag gick ner under kyrkan första gången, en grinande fiol i bakgrunden och dova trummor, vilket jävla spel.

Medlem

Nej det här såg ju inte särskilt bra ut... Lerfigurer med lysande ögon


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Minns hur rädd jag var när jag gick ner under kyrkan första gången, en grinande fiol i bakgrunden och dova trummor, vilket jävla spel.

Bäst stämning i serien, var 1:an ens tänkt att utspela sig i en annan värld?
Eller var det bara för att inte bli förbjudet för vissa spelare och marknader?

Jag tänkte i alla fall på satanism, demoner och djävulen när jag spelade Diablo 1, medans 2:an inte alls kändes lika seriös utan utspelades i en helt påhittad fantasy värld.

Trailern såg väl okey ut, tyvärr inte så värst imponerad.

Medlem

Men för helskotta. Visst, den är högre upplöst och är skapad med modernare raytracingtekniker, men de lyckas verkligen tappa bort all känsla från orginalintrot i "uppgraderingen". Nej, tydligare och mer upplyst betyder inte bättre nödvändigtvis.
Kalkonskräckis med lergubbar.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Vafan det går väl att spela Diablo & Diablo II fortfarande? Vad är det folk vill ha egentligen? Ska det ha 3D grafik och massa nytt jånk så kan man ju lika gärna spela nått annat/nått nyare Diablo.

Fattar inte folks behov av att spela gamla spel fast som dom inte var... Då kan man ju spela nått annat/nytt spel lika gärna.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Kalkonskräckis med lergubbar.

Känns väl ifs rätt enhetligt med hur renderade ('cinematiska') trailers till spel såg ut då typ 1996-ish. Dom såg ju ofta väldigt leriga ut.

Sen förstår jag väl inte varför man inte kan kolla på originalet bara.. Denna är ju typ samma fast aningen sämre i aningen högre upplösning.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Känns väl ifs rätt enhetligt med hur renderade ('cinematiska') trailers till spel såg ut då typ 1996-ish. Dom såg ju ofta väldigt leriga ut.

Sen förstår jag väl inte varför man inte kan kolla på originalet bara.. Denna är ju typ samma fast aningen sämre i aningen högre upplösning.

https://www.youtube.com/watch?v=7s2Qkx3lN5s

Nej faktiskt inte.
Trots sin ringa ålder tycker jag faktiskt orginalet är bra mycket bättre


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Minns hur rädd jag var när jag gick ner under kyrkan första gången, en grinande fiol i bakgrunden och dova trummor, vilket jävla spel.

Jag och brorsan spelade tillsammans när vi var små. Jag skötte dödandet, han skötte potions för att vi inte skulle dö. Minns att han började gråta av panik första gången vi kom till The Butcher när vi öppnade dörren och han började sprinta mot oss. Ahh, vilka minnen!


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Nej faktiskt inte.
Trots sin ringa ålder tycker jag faktiskt orginalet är bra mycket bättre
https://youtu.be/xUpdTubgqmY

Haha, var ett tag sedan jag såg orginalet, men du har rätt, helt klart bättre. Alla animationer känns ju också mycket mer smooth än denna remake eller vad det nu är.


signatur

IDKFA

Medlem

Saknar stämningen i dom gamla spelen, dom senare har varit alldeles för färgglada.

Off topic, sen gällande Diablo 2. Tror dom kan göra en remake om dom vill, men dom vill inte (kostar för mycket pengar att börja från noll igen)

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Vafan det går väl att spela Diablo & Diablo II fortfarande? Vad är det folk vill ha egentligen? Ska det ha 3D grafik och massa nytt jånk så kan man ju lika gärna spela nått annat/nått nyare Diablo.

Fattar inte folks behov av att spela gamla spel fast som dom inte var... Då kan man ju spela nått annat/nytt spel lika gärna.

Förmodligen för det mesta som är nytt är inte speciellt bra....

Och många vill se bra spel fast med godsakerna av den "moderna tiden" vill säga bättre grafik.

Tyvärr så är denna tid full av portade spel och spel som helt enkelt är gjorde bara för att få dig att betala mer i form a premiums, P2W osv, och inte att ha kul som ett spel borde vara.

Men, Diablo filmen är inte världsklass men ett ok försök enligt mig.

Medlem

Om man istället verkligen kan imponeras av vad en ensam kille lyckas prestera bör ni se Astartes från Warhammer universat, som nyligen avslutades i femte miniavsnittet;

https://www.youtube.com/playlist?list=PLDNCCj46C34AgW7314tDcizn8qFcoENLO

Daaaamn!


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Bäst stämning i serien, var 1:an ens tänkt att utspela sig i en annan värld?
Eller var det bara för att inte bli förbjudet för vissa spelare och marknader?

Jag tänkte i alla fall på satanism, demoner och djävulen när jag spelade Diablo 1, medans 2:an inte alls kändes lika seriös utan utspelades i en helt påhittad fantasy värld.

Trailern såg väl okey ut, tyvärr inte så värst imponerad.

Nog för att det var fantasy, men som du säger så var det ju bra mycket mer sataniskt och stämningsfullt, körde själv aldrig som sorcerer kanske är därför man har bilden av att det inte var "så" fantasy.
Tyckte alltid att första var det bästa ur den synvinkeln medan 2an kanske var bättre som arpg generellt.

Men man kan ju lyssna på original soundtrack idag och komma ihåg känslan helt, detsamma gäller inte 2an för mig, minns inte mycket sånt därifrån, höjdpunkten för mig i det spelet gällande stämning var typ när man kom tillbaka till tristan en sväng.

Ett nyare spel som förmedlar lite samma känsla är Ex-anima lite mer horror, men rätt svårt att bli bra på för det är inte alls klassiska arpg styrningen. Typ som ett isometriskt darksouls, fortfarande fantasy men inga 4 meters svärd och sånt och med fysik styrd combat, man måste svinga svärd och sånt själv.

1
Skriv svar