Fallout 76 släppt på Steam - med NPC:er!

Robot
Fallout 76 släppt på Steam - med NPC:er!

Välkomstkommittén: inte så snälla Steam-recensioner.

#fallout-76


Medlem

Gillar att det stod ”You are receiving this email because you played a game in the Fallout series” i utskicket från steam... tror inte det är rätt kundgrupp! 😅

Medlem

Var inte en av de stora grejerna med F76 att det inte fanns NPCer?


signatur

I drank what?

Nej tack. Det här spelet känns onekligen ruttet. Det räcker att man läser runt lite vad gamers tycker. Vad hände egentligen med företaget att de kunde tappa sådan styrkraft?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

"många vill helt enkelt få spela ifred, utan att riskera att störa på andra spelare."

Är inte det poängen med detta? Eller är det lika mycket hat mot elder scrolls online? För detta är väl fallouts motsvarighet?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Var inte en av de stora grejerna med F76 att det inte fanns NPCer?

Jo dom fick skrota hela sin roadmap pga det. Allt fokus låg på att lägga till npcer i spelet, det tog över ett år för dom att göra det.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av MuminPappan:

"många vill helt enkelt få spela ifred, utan att riskera att störa på andra spelare."

Är inte det poängen med detta? Eller är det lika mycket har mot elder scrolls online? För detta är väl fallouts motsvarighet?

Intressant det där. Gamers har ropat efter ett online-Fallout sedan Fallout Online skrotades, men detta var tydligen inte "det".


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Intressant det där. Gamers har ropat efter ett online-Fallout sedan Fallout Online skrotades, men detta var tydligen inte "det".

Tror att de ville ha ett Fallout med co-op, inte pvp fokuserat Fallout, som Bethesda mest troligen trodde alla ville ha.
Personligen vill jag bara ha ett single player fallout, möjligen med val att switcha till co-op.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av Sillage:

Tror att de ville ha ett Fallout med co-op, inte pvp fokuserat Fallout, som Bethesda mest troligen trodde alla ville ha.
Personligen vill jag bara ha ett single player fallout, möjligen med val att switcha till co-op.

Finns singleplayer i Fallout 76, fast få måste man ha Fallout first.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Finns singleplayer i Fallout 76, fast få måste man ha Fallout first.

Ja å där faller det hela för min del tyvärr.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av Sillage:

Tror att de ville ha ett Fallout med co-op, inte pvp fokuserat Fallout, som Bethesda mest troligen trodde alla ville ha.
Personligen vill jag bara ha ett single player fallout, möjligen med val att switcha till co-op.

Dock är inte Fallout 76 PVP-Fokuserat, långt ifrån, slår du på "Pacifist" i Settings är det enbart om du tar över en Workshop du kan bli tvingad in i någon sorts PVP (om någon annan anfaller den Workshop du tagit).
Dock kan man ju köra Nuclear Winter-läget om man faktiskt vill köra PVP, men det är helt separat från Adventure-läget som är standard.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Kan ge er lite tips, max reputation med raiders ger er Gauss minigun. Max rep med foundation ger er Gauss shotgun. Sen när man har plansen för alla vapen så behöver man legendary modules för att crafta legendary vapen eller armors. Finns inga legendary power armors än. Går inte sälja dom grejerna till andra spelare.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

det går å vara i fred med då kostar det istället, eller? permum skitet som kostar eller ?


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av Blessus:

det går å vara i fred med då kostar det istället, eller? permum skitet som kostar eller ?

Världen är så stor så du träffar inte på så många spelare. Förutom på events då. Fast när man är low level så kommer det endel hög levlade snubbar till en. Men ofta vill dom bara ge bort free stuff. Kan också va så att en hittar ett asbra level 20 vapen, så ger dom bort det till en random level 20 på kartan.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Jo dom fick skrota hela sin roadmap pga det. Allt fokus låg på att lägga till npcer i spelet, det tog över ett år för dom att göra det.

Det har ju alltid funnits NPC's i spelet.

Medlem

"Wastelanders" - Bethesda har fan ingen skam. Först kapa Fallout-franchisen och göra skitspel, och nu gå på nästa spel och sno namnet för en undertitel. Så jävla lågt.

Medlem
Skrivet av kberg:

Det har ju alltid funnits NPC's i spelet.

Jo, gamla Fallout var det mycket raiders i medans Fallout 76 var det mer monster och djur istället som man slogs mot. Alla ville ha human npcs. Fanns bara robotar och spöken som man jagade.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

givet köp
om det hade varit singleplayer


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Världen är så stor så du träffar inte på så många spelare. Förutom på events då. Fast när man är low level så kommer det endel hög levlade snubbar till en. Men ofta vill dom bara ge bort free stuff. Kan också va så att en hittar ett asbra level 20 vapen, så ger dom bort det till en random level 20 på kartan.

Jo sant, men hur ofta händer det och när man vill ta över en junkyard så blir man säker attackerad. Tycker de borde göra split share på den å ta bort pvp skitet och ha sin battleroyal för det eller en ny mode för det.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av Blessus:

Jo sant, men hur ofta händer det och när man vill ta över en junkyard så blir man säker attackerad. Tycker de borde göra split share på den å ta bort pvp skitet och ha sin battleroyal för det eller en ny mode för det.

Jo, fast workshops är PvP zones. Om man är level 500 så kan man stå där afk utan problem.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Jo, fast workshops är PvP zones. Om man är level 500 så kan man stå där afk utan problem.

det är just det jag är orolig över ingen poäng å de som är hög level äter en låg till lunch å även om mesta hög lvl skulle inte göra det, så finns det såna som tycker det är kul. å andra som är låg level kommer ge upp och kommer tycka detta är skit Sen world boss fight så senaste jag spelade så blev jag gankad vet ej varför. det gjorde mig avtrubbad att spela spelet. det var typ vid realse men ändå.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

@Blessus: Jag hade en level 60 alt en gång, mest bästa pvp gearet. Var en lvl 300 som gick på mig med hagelbössa och skjöt mig i huvudet. Slutade med att hans hagelbössa gjorde slap damage och det var han som flydde istället.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

First Impression från ett gammalt fallout fan. Som hatade fallout 76 innan.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

@Blessus: Jag hade en level 60 alt en gång, mest bästa pvp gearet. Var en lvl 300 som gick på mig med hagelbössa och skjöt mig i huvudet. Slutade med att hans hagelbössa gjorde slap damage och det var han som flydde istället.

säger inte de eller det menar istället för sånt varför inte göra det till cooperated, istället? så slipper man pvp. Men det är tydligen dagens hit nu mer pvp pvppve ish. för mig sånt avtrubbar mig. så som hunt tarkov etc.. ”för mig är det meningslös” jag varken tycker om förstör för någon eller någon förstår för mig. jag hellre hjälpa mer min still eller tillsammans. men alla har olika preferenser osv.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Det här spelet känns ganska ruttet. Spelar nog hellre Fallout 4 igen.

Medlem

@Blessus: Du kan dela en workshop med en annan spelare om du är i samma grupp. Dock så är det alltid en som plockar upp allt från en extractor. Så man får turas om lite.

Pvp:n är väldigt minimal i spelet, om du spelar med pacifist mode så kan ingen attackera dig. Förutom vid workshops.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Gnällkuk

Nu vet jag ju inte om fanboys slitit upp och om folk bara tycker det är kul att recensionsbomba, men tar man sig en titt på f76 reddit så verkar alla ösa idel lovord om spelet efter uppdateringen.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Många känner jag har en förutfattad menung om fo76 utan att ens testa de.Efter 100+ timmar innan nya uppdateringen så tyckte jag att det blev lite tomt på saker att göra, ett helt ok spel då i min mening. Och nu med det nya känns det mycket bättre. Mer liv i världen, nya skills till nya vapen,(drömen om o leka legolas med pilbåge är äntligen uppfylld😄 jag gillar starkt nya uppdateringen. De lila av main storyn jag körde kändes intressant också.

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Problemet med F76 är ju att det är egentligen inte ett MMO spel. Det är F4 med ihop klistrad multiplayer för 24 spelare att vara på samma server med mer buggar än Star Citizen (Pun intended, spelar just nu).

På en redan rutten stomme så bygger de in mikrotransaktioner och försöker maximera vinst med minsta ansträngning.
Då pratar vi inte heller om alla exploits, premium pass, nylon väskor, Rom flaskor, spelar förslagna features som de tar betalt för eller att Todd Howard och Pete Hines ljuger så de blir blåa.

Jag tror folk vill ha lite mer av det klassiska MMO upplägget med levelar och kartor att springa igenom. Enda stora skillnaden i min mening är mindre spelare på varje karta och inga färdiga klasser.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Skrivet av trickeh2k:

Nu vet jag ju inte om fanboys slitit upp och om folk bara tycker det är kul att recensionsbomba, men tar man sig en titt på f76 reddit så verkar alla ösa idel lovord om spelet efter uppdateringen.

Jag tar inga reviews på steam på allvar. Jag har sett usla negativa reviews som inte är det minsta hjälpsamma och jag har sett bland annat bethesdas egna officiella 76 forum och f76 reddit ha flera trådar där de som spelat sedan 2018 uppmanar alla att ladda ner det till steam och lämna possitiva reviews, även de är flera icke hjälpsamma, Recommended "god Howard". tack det ger en rättvis bild.

en youtuber jag följt sedan innan fallout 4 spelade bara i ca 4 timmar innan han kastade sig över youtube. Nä jag litar istället på mitt eget intryck av det jag spelat och min kompis som kom in på testservern. Han kallade det en stel början men inget mer, mycket av samma grind och alla negativa synpunkter vi delat från basspelet ligger kvar i grunden. Det och spelare flockas runt de nya platserna på kartan så ha kul att försöka hitta en riktig Bethesda experience.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

12
Skriv svar