Playstation ger bort Uncharted-samling och Journey gratis

Robot
Playstation ger bort Uncharted-samling och Journey gratis

Play at Home-initiativet ska ge fler något att spela.

#journey, #nyhetstips, #uncharted


Medlem

Bra jobbat Sony i sådana mörka tiden. 😍

Medlem

perfekt timing! such goodwill..


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

Jag har inte PS plus men får spel GRATIS av Sony, nu kan grisar flyg


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Fint av Sony


signatur

Spela så mycket du orkar, och helst lite till.

Medlem

Hur fungerar det på PS4?
"köper" man dom gratis och kan ladda ner när man vill eller måste man ladda ner och sen om man tar bort är det borta?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Hur fungerar det på PS4?
"köper" man dom gratis och kan ladda ner när man vill eller måste man ladda ner och sen om man tar bort är det borta?

I normala fall när man "köpt" ett gratisspel är det sedan kopplat till ens konto och man kan ladda ner det när som.

Medlem

Det är ju fint, MEN, dessa spel var ju redan gratis om man har haft PS Plus de senaste två månaderna... ^^' så lite snålt på ett sätt #liteBitterÄndå

Medlem
Skrivet av Lioras:

Det är ju fint, MEN, dessa spel var ju redan gratis om man har haft PS Plus de senaste två månaderna... ^^' så lite snålt på ett sätt #liteBitterÄndå

Vissa hittar alltid något att klaga på 😅

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Vissa hittar alltid något att klaga på 😅

Haha, jaa jag lade ju till min lilla hashtag där xD

Medlem

Kul om Uncharted-serien, världens bästa spelserie enligt mig, upplevs av fler gamers. Bra Sony!

Medlem

Stunning and brave

Medlem

Om någon tänkte ge Uncharted en chans så vill jag rekommendera att man börjar med 2an. Den ger ett MYCKET bättre intryck än 1an. Det är inget monsterviktigt i storyn man missar ändå.

Medlem

Nu får man ju än en gång lida för Sonys inkompetens när det gäller PS+. Har man tagit ett spel "gratis" via PS+ så kan man inte köpa det digitalt fören din prenumeration har gått ut. Så blir svårt att ta detta Gratis så man får behålla det efter att ps+ gått ut.
Detta suger ju rätt hårt när man vill köpa ett spel på rea som man tagit med PS+ också, man får vänta tills PS+ har gått ut innan man kan köpa, och då får man oftast inte rabatten.....

Funkar rätt mycket bättre på Xbox.
Samma gäller om man har ett spel på skiva och sedan köper det digitalt, så kan man inte starta spelet och den känner av att du har en digital licens, utan man måste installera om hela spelet. Detta är ett mindre problem men en av de saker jag stör mig på. Xboxen kollar ju efter både skiva och digital licens på en installation av spelet.

Nu har jag gnällt färdigt men schyst av Sony att ge bort spel.

Medlem

Fonden känns som win-win-win. Utvecklarna överlever och kan fortsätta göra spel, Sony får mer spel till ps4/5, vi spelare får mer spel

Medlem

Alltid velat testa Uncharted men aldrig kommit till skott, trevligt

Medlem
Skrivet av anarfox:

I normala fall när man "köpt" ett gratisspel är det sedan kopplat till ens konto och man kan ladda ner det när som.

Tack för svaret.
Då ska jag starta ps4 och "köpa"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Lioras:

Det är ju fint, MEN, dessa spel var ju redan gratis om man har haft PS Plus de senaste två månaderna... ^^' så lite snålt på ett sätt #liteBitterÄndå

Och alla som lade till dessa spel (genom PS+) får inte behålla dem för alltid, för när PS+ abbonemanget tar slut "försvinner" spelen, medans alla som inte har PS+ kan lägga till spelen "permanent".
Ännu en gång är det dåligt att vara PS+ abbonent.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av Jim128:

Kul om Uncharted-serien, världens bästa spelserie enligt mig, upplevs av fler gamers. Bra Sony!

Jag är en av dom som inte spelat, något av spelen, men ser väldigt mycke fram emot att göra det nu


signatur

Spela så mycket du orkar, och helst lite till.

KoP
Medlem

Synd att man redan lirat alla Uncharted spel och Journey. :/

Medlem

Bra initativ Sony!
Gillar även att dem har en fond att hjälpa indieutvecklare med pengar.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Ett tips för de som inte har en PS-konsol men funderar på att kanske skaffa en kan vara att skapa ett PSN-konto och lägga till dessa spel. De borde då finnas tillgängliga att ladda hem den dagen ni eventuellt köper en konsol.

Det kan dock vara möjligt att de begränsat detta till konton som använt en konsol.

Medlem

Fint av Sony men klagenissen i mig måste påpeka att jag REDAN HAR bägge spelen i fysiskt format BÅDE på PS3 och PS4! Och hur många PS3 eller PS4-ägare har inte redan köpt HELA Uncharted serien sen tidigare? Tippar på att 99% redan har Uncharted serien antigen på PS3 eller PS4.

Med det sagt fint av Sony, Ubisoft, Microsoft och flera som kommer men för bövelen LÄR AV Epic! Hur man ska göra ifall man nu gör det.

Medlem

Jag har inte något av spelen, men har spelat dom förut. Åtminstone 2 & 3, lånat av min bror. Men ska helt klart ta hem detta!

Medlem
Skrivet av xdrive:

Nu får man ju än en gång lida för Sonys inkompetens när det gäller PS+. Har man tagit ett spel "gratis" via PS+ så kan man inte köpa det digitalt fören din prenumeration har gått ut. Så blir svårt att ta detta Gratis så man får behålla det efter att ps+ gått ut.
Detta suger ju rätt hårt när man vill köpa ett spel på rea som man tagit med PS+ också, man får vänta tills PS+ har gått ut innan man kan köpa, och då får man oftast inte rabatten.....

Funkar det inte om du raderar spelet om det ligger installerat och sen tar ner det igen?

Ambassadör
Xbox

Uncharted har jag redan men Journey ser mysigt ut. Mycket trevligt detta!


signatur

Jump in.

Medlem

Försökte skaffa dessa spelen men de är inte gratis på mig i PSN-store. Är jag för tidigt ute eller?

Medlem

@gorbatjov: Nej, då jag redan har en "licens" med PS+ så kan jag inte köpa det igen. PS+ licensen måste först gå ut vilket sker när PS+ går ut. Installerar jag det igen, så sker det med samma PS+ licens.

Medlem
Skrivet av Natsuko:

Försökte skaffa dessa spelen men de är inte gratis på mig i PSN-store. Är jag för tidigt ute eller?

Det kanske står något i artikeln?

Medlem

ahh måste blandat ihop det. Läser man engelska artiklar står det 15 men såklart olika tidszoner.

12
Skriv svar