Nytt Xcom-spel från Firaxis avtäckt - spana in Chimera Squad

Testpilot
Skrivet av Mirage:

Detta känns inte som ett regelrätt XCOM spel utan något annat. Synd, hade hellre sett ett XCOM 3 eller en ny expansion till XCOM 2. Väntar på detta i reabingen.

Jag tror detta med är en test av olika system där de utvärderar vad folk tycker. Med tanke på det låga priset är det lätt värt pengarna att testa. Sen kommer nog det bästa att implementeras i det fulla Xcom 3 som de garanterat jobbar med.

Personligen gillade jag det mesta även om det kändes lite mer oslipat men man betalar man ju mindre också
De olika faserna med Breach verkar grymt intressant och sen att striderna är turbaserade per karaktär är nåt jag gillar.

Spelar just nu Divinity Original Sin2 och där funkar striderna likadant. Känslan att man spelar ett parti schack med drag och motdrag och att hela tiden försöka få nästa fiende ur matchen så denne inte kan skada dig i sitt drag är så kul.
Det ser ut så att de tagit inspiration från just den typen av spelande till Chimera Squad.

En annan grej är ju att nu får man ju spela som aliens. Hur kul som helst

Medlem

Verkar som sagt vara en spin-off. Men en av prylarna i alla X-COM spelen har ju varit människan mot rymdvarelserna. Av ngn trist anledning får man inte namnge sina figurer. Inte jättepepp...

Medlem
Skrivet av Neroz:

Lika bra att plocka upp nu då, då spelet är 50% off fram till 1 maj

Sitter på Steam och ser prislappen på €9,99. Ser gameplay och story.
Erkänner för mig själv jag hade nog inte velat betala 10 SEK för denna sorgliga "Look at me, I'm a cop!" version av XCOM.

För mig är XCOM en utomjordisk invasion, inte en MiB.

Så nej, pass på denna.

Skrivet av Harakiri:

En annan grej är ju att nu får man ju spela som aliens. Hur kul som helst

I en invasion mot jorden hade jag hållt med dig. Men i denna versionen där aliens beter sig som människor, med mänsklig humor etc, etc... nej tack.


signatur

I drank what?

Medlem

pre-order asap. 100kr typ. jämför andra spel som kostar runt 700kr typ


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Kommer FZ göra en recension av detta? Ser fram emot det här släppet!

FM-guru
F.d. Sisyr

Jaha, det här kom ju lite som en blixt från klar himmel.

Medlem

Xcom for kids?

12
Skriv svar